Gimp 2.8 bude ještě letos, vylepší použití na více monitorech

Diskuze čtenářů k článku

avatar
26. 01. 2010 19:50

Jak jsem pochopil tak se opět nedočkáme nějakého rozumného "user friendly" vzhledu a ovládání, takže přeji všem osmi spokojeným uživatelům ať si to užijí Gimp je opravdu snad poslední z open source produktů který tak tvrdošíjně razí svůj naprosto podivný přístup.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 21:23

Bojím se že Gimp lepší nebude prostě proto (což cítím i z debaty a hlasování) že si komunita i tvůrci myslí že je to editor naprosto v pohodě a že to co umí, jaký má xich atd. dostačuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 23:59

Inak povedané, tvorcov gimpu zaujímajú názory užívateľov a nie "snad-možno-niekedy-ak-to-a-to-a-to-užívateľov"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 01. 2010 10:55

Naštěstí existuje pro windows fůra grafických editorů takže nemusíme snášet nepohodlí Gimpu a vy tučňáci se zařiďte jak umíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 18:39

Lepší podpora na více monitorech. Super. Ještě by to chtělo, úplně normální prostředí. Nechápu jak někomu může vyhovovat tento styl. Strašně to plýtvá místem na monitoru. A při jiném formátu obrázku se to musí přetahovat, někam jinám atd. Šílenost!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 17:12

Linuxáci rádi tvrdí že je Gimp srovnatelný s Photoshopem. Můžete mi laskavě dát odkaz na nějakou studii která to srovnání skutečně provádí v plném rozsahu ? Mě přijde že vůbec neví co srovnávají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 17:48

Gimp se nikdy v historii nechtěl porovnávat s Photoshopem, tomu odpovídá i cena, že.

Nicméně to porovnání je na místě ve chvíli, kdy si domácí uživatel stáhne Photoshop, aby mohl ořezávat fotky. (s nadsázkou)

Navíc nový Photoshop umí akceleraci grafickou kartou, která u Gimpu taktéž není. Gimp neexistuje (oficiálně) pro Windows, takže ani kvůli tomu s Photoshopem nejde srovnat.

Že to někteří linuxáci tvrdí, je pravda. Pokud "ořezávají" fotky, je jim to asi jedno.

Mám sice jen jednoho známého grafika, dělá designera. On sám používá Photoshop i Gimp, každé na něco jiného. Lépe se mu pracuje ve Photoshopu kvůli jednomu oknu, ale jinak říká, že to není ani tolik o tom, jak je který program dobrý, ale co je v člověku, který s ním pracuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 18:25

Na takové použití je neohrabaný,když to srovnám opravdu moc neohrabaný Gimp naprosto zbytečný. Na fotky, jejich správu, barvové a jasové úpravy, oříznutí, odstranění efektu červených očí a mnoho dalšího používám výborný free program FastStone Image Viewer http://www.faststone.org/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 18:31

>ale jinak říká, že to není ani tolik o tom, jak je který program dobrý, ale co je v člověku, který s ním pracuje.

svata pravda. je to jako by mi nekdo dal do ruky hyper super mega soustruh. hridel bych asi udelal, ze by nekam pasovala... naproti tomu tonda odvedle ma ve sklepe home-made a jaky dela pekny veci!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 01. 2010 13:50

Gimp je jednoznacna 2ka na trhu o tom zadna, a ac sice nebyl vytvoren jako nahrada photoshopu, dost se jim inspiruje a postupne z tama prebira nastroje a nejak je implementuje.

Ja si myslim, ze ted jsme dost omezeni starym jadrem, az bude gegl, tak se podle me posune o dost dal.

A srovnavat muzem cokoliv z cimkoliv ze )

... ja v photoshopu nedelam hlavne proto, ze neni pro linux a taky je drahy ... za ty penize si radeji koupim 2 zablesky do studia, nebo nejake dobre sklo .... kdybych byl profik, tak nersim ani gimp, ani photoshop a ani nejaky raw prevodnick, resil bych expozici, kompozici ... to bych predal grafikum a bylo by )

.... ale pomaham si tim, ze modelky licim, nebo si necham nalicit .... at nemusim upravovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 13:04

Jak to tady čtu, zdá se mi ten GIMP celkem low. Nedivím se pak, že lidi radši stahují PS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 13:12

Ja si myslím že ľudia sťahujú PS kvôli dobrému pocitu. Mať v PC software za 1000 (alebo koľko) euro je dobrý pocit, a mať ho zadarmo je ešte lepší.....

A nevraviac o tom že ak sa tvoj kamoš (inak extra hyper windows guru a hardcore grafik) pochváli že má v pc PS, tak ty sa so svojim gimpom môžeš skryť akurát tak dakde pod kamen.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 14:03

ktery lidi? vsechny bych za to trestal a poradne!

1. pripad - grafik: kdyz si tou praci nevydela na svuj zakladni nastroj tak at jde michat maltu

2. pripad - Tonda od sousedu kterej bezpodminecne musi cerveny oci na fotkach ze svyho kompatku upravovat v PS.

jelikoz se trochu vidim v pripadu 2 (+jeste orez a obcas trochu barvy) tak jsem si za kilo koupil na aukru origos ZPS11 a jsem vysmatej. jinak bych to resil nekde mezi paint.NET a gimp. ale nemusim kvuli tomu piratit photoshop kdyz neumim vyuzit ani 1% jeho funkci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 14:21

ja take nechtel piratit do prace PS a nutil se do pouzivani gimpu, ale neslo to. Je to neprijemnej a neergonomickej program. Tak jsem to vyresil tak, ze si spoustim PS CS4 v portable verzi (asi 60mb) z flashky. Vim ze to neni koser, ale funguje to a na pocitac jsem nic nelegal nenainstaloval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 15:53

kdyz pouzivas ten PS zadarmo, co kdybys mi obcas zadarmo spichnul nejakou grafiku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 17:11

Pirátit se nemá. Když už jseš u těch příkladů... I s prutem z nakradeného bambusu ti nikdo chytat ryby zadarmo nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 17:52

Používání programu je také nelegální.

Nicméně se vám stejně nic nestane, protože Adobe si to nehlídá (spíš naopak). Stejně byste si Photoshop nekoupil, takže o nic nepřišel a navíc se s ním naučíte a budete mu dělat reklamu. Takhle to dělá i M$ a spousta dalších firem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 20:12

Adobe o nic neprisel, ro je pravda, protoze takova socka si Photoshop proste nikdy nekoupi, stejne je to ale poruseni licence a tedy pouzivani sluzby za kterou nezaplatil.

Kdo ale rozhodne trati je konkorurence, ktera se ve stinu Adobe snazi uzivit, mohl pouzivat treba PaintShopPro nebo treba Gimp. On i ten OpenSource proste potrebuje nutne uzivatele, ono se pak blbe shani sponzory, kvalitni vyvojare, kdyz ten produkt "nikdo" nepouziva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 21:33

Samozřejmě, je to způsob, jak ukrást ostatním uživatele. To je taky důvod, proč je tak malé rozšíření Linuxu, že.

Kdyby M$ prohlásil: "Tak, a ode dneška budete všichni platit!", to by bylo najednou zájemců o Linux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 20:06

Jednak bys mel k praci pouzivat jen prostredky schvalene a dodane zamestnavatelem a spravne by si to od tebe meli nechat podepsat.

Za druhe te smich prejde, az do firmy prijde kontrola, typ vam v mistnosti oznami, odstupte od pocitace a ty napotvoru budes mit rozdelanou praci, minimalne zapichlou tu flashku. Zamestnavatel dostane za ilegalne pouzivany sw dost mastnou pokutu, kterou bude vymahat na tobe + poletis na paragraf za hrube poruseni pracovni kazne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 14:25

Tak na ořez obrázku a nebo redukci červených očí stačí v pohodě XnView nebo něco podobného.Lidi nepoužívají Gimp spíš proto,že ani nevědí co to je,Ti co používají kradený Photoshop na 1 procento funkcí které zvládá,potom obvykle vědí co je Gimp,ale nechtějí ho používat,takový lidé se obvykle ani neobtěžují zjišťovat co ten program umí,obvykle párkrát kliknou do okna,zjistí,že daná funkce není tam co v Photoshopu,tím ji pro ně program automaticky nemá,zkonstatují,že je to špatné a jdou plnit diskuze názory o tom jak je ten program špatný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 17:43

Propracovaný sebeklam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 21:16

Na takove to "vyvolani" fotek je perfektni Lightroom a babrani se v Photoshopu ztratou casu. Ten az na pripadne kreativni upravy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 15:45

No vidis to a mi staci i na komercni veci a na pripravu pro tisk ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 15:48

a ktere funkce jsou ty low a ktere high?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 15:54

asi lowkey a hikey )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 12:04

Veľa som sa nedozvedel - teda nejaké detaily o nových vlastnostiach vo verzii 2.8. Možnosti zobrazovania v x alebo y oknách ma nezaujímajú...

Vlastne predpokladám že pre väčšinu užívateľov sa už žiadna prevratná vlastnosť nedá očakávať.... čo nie je kritika, len to zodpovedá tomu že tento program je už na slušnej úrovni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 12:57

ten program ma hodne co dohanat. sa mi napriklad stalo, ze po oreze fotky mi nechal na krajoch biely pas - uz neviem ako presne to vzniklo ale reportoval som o chybe, zatial myslim nebola opravena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 13:04

no možno si mal nejakú vývojovú verziu alebo nejaké veľmi špeciálne okolnosti.. Mne toto nerobí.... a toto je ozaj veľmi bežne používaná funkcia ak by to robilo bežne už je to opravené...

Ked vlastne píšeš že nevieš ako sa to stalo tak to asi nebudeš vedieť zreprodukovať... to je potom ťažké sa o tom baviť....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 13:49

skusal som to par mesiacov dozadu, verzia bola posledna. chybu v case ked som reprodukoval tak som poskytol aj presne obrazky pred a po kde to bolo mozne si otestovat...robil som to na malych obrazkoch kedze to boli len nahlady na web a tak som to tam rychlo spozoroval. ak robis s velkymi obrazkami nejaky pixel na kraji ta mozno moc nezuje :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 11:21

Teda, v článku je důvod zmíněn, proč o tom píše (uživatelé byli buď moc optimističtí, nebo že má zpoždění). Ale se vší úctou, také se těším na verzi 2.8, ovšem takovéhle zprávy, kde prohlásí "Nová verze vyjde za 11 měsíců", to dokáže uživatele akorát pořádně naštvat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 12:15

Buildni si ju z GITu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 19:08

co je na tom k naštvání? jak často vychází váš oblíbený SW? konkrétně!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 10:37

A co styly vrstev ?? Pořát nic ? Když je Gimp doporučován jako náhražka Photoshopu měl by mít alespoň jeho základní funkčnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 10:52

V zakladu to neni, ale je na to plugin http://registry.gimp.org/node/186... , ktery to umi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 11:17

1) není interaktivní

2) efekt není nedestruktivní - opakovaně upravovatelný

3) není plovoucí vázaný spolu s původní vrstvou

4) nízká kvalita, vyzkoušel jsem drop shadow a je to katastrofa

Dost slabá náplast za chybějící funkčnost, ale dík za odkaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 14:07

jj, chaby to je :) Nejvic mne na tom stve "rychlost' preview, kdyz neco zmenis...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 16:59

By mě zajímalo co za hovádka mi naklikalo ty mínusy. Si to vyzkoušejte sami a srovnejte s PS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 15:42

Plno veci umi a nektere se delaji hold jinak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 17:05

Ne jinak, to není přesný výraz, dělají se horko těžko a výsledek je často žalostný. A proč mě to sere ? Protože bych rád Gimp používal a doporučoval. Mysliš že mě baví něco hanět ? NE. Jenom doufám že z toho alespoň časem udělají jakž takž použitelný editor grafiky. Ono se to vrátí i na vzhledu linuxu jako prostředí, jakmile bude pro linux dostupná funkčnost PS odrazí se to na zvýšené kvalitě, to si piš. Ale nyní ? Pokládám za zázrak co v tom někteří dokáží udělat protože je to jako malovat Picassa cihlou. Trochu nadsázka trochu kritika. Jsem zvědav kolik mi zase naklikáte mínusů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 19:06

GIMP není žádná náhražka Photoshopu. Tento argument používají pouze retardovaní jedinci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 21:10

Přesněji říkají alternativa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 10:21

...kde na jednom monitoru je zobrazené okno s obrázkem, a na druhém nástroje pro manipulaci s ním...

Takhle už to jde i teď, akorát ty nástroje jsou ve více oknech, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 10:30

Ano, Gimp 2.8 ale nabídne, že bude možné mít nástroje v jednom (samostatném) okně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 10:42

Je fakt, že mně to nikdy nechybělo, Gimp si pamatuje, jak ta okna byla rozmístěná. Ale spoustě lidí to desně vadilo, tak třeba budou míň frfňat .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 12:13

Aj to vie Gimp uz davno Podla mna bude vtip skor v tom, ze ich Gimp 2.8 bude vediet ukotvit do mriezky a nie len pod seba. Malickost, ale potesi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 15:21

no presne, vzdyt jsem uz na to nekolikrat upozornoval, ze by se meli zabyvat necim jinym, treba vice bitu na vrstvu, vzdyt gegl se zdal tak dobry projekt, akorat ho tou necinnosti ted pohrbi. Profici stejne preferuji dva monitory s dokonalou moznosti spravy barev, a tak fotit a synchronizovat s notebookem a pripojit externi monitor je davno prekonany fakt. spravu barev ted mame, moznost vice monitoru taky, tak bych rekl, ze je prednejsi vice bitu na vrstvu nez doted. s 2.8 verzi to bylo tehdy slibovano a ted se docitam, ze tomu tak nebude, coz povesti gimpu velice uskodi, protoze vzdycky se najde neco, co ho pospini. komentare o uzivatelskem prostredi byli vzdycky out.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 10:09

no kdyz jsem zkousel Gimp v minulosti, tak nemel vubec dobrou podporu PSD souborů, jak je s tim dnes?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 11:02

Stále špatný. Maskování a některé filtry neumí, skupiny vrstev nenačte. Jednodušší PSD v tom otevřeš, ale u složitějších věcí nemáš jistotu toho, že to co se ti v gimpu otevřelo vypadá stejně i v původním Photoshopu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 11:16

místo makání na nějakém zobrazování na více monitorech a vzhledu mohli se zamerit na tyto veci.

Ocekaval bych plnou podporu PSD, snad se dockame ve verzi Gimp 10.1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 12:11

PSD je format Photoshopu, nie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 12:15

ano je. Ale kdyz ma byt Gimp plnohodnoutnou nahradou za Photoshop, tak by mela byt i uplna podpora formatu PSD.

Kdyby jiz byla, tak Gimp bude mit vetsi zakladnu uzivatelu. Ja to beru ze sveho pohledu. Grafik mi hodi psd sablonu a nezbyva mi nic jineho nez pouzit photoshop.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 12:39

Ale Gimp nema byt plnohodnotnou nahradou Photoshopu. To je len obvykly argument, ktory zastancovia Photoshopu tak radi vyvracaju aj napriek tomu, ze nikdy nepadol

Gimp ma vlastny "hlavny" format a myslim, ze ho zvlada celkom dobre

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 12:43

tak teda nic, Gimp nebudu nikdy pouzivat. potrebuji podporu PSD a myslel jsem, ze kdyby ji zavedli, udelali by dobre

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 12:52

nie je "problém" v tom, že záujem u tuto funkcionalitu je relatívne malý? Resp. malý v porovnaní s objemom práce ktorá by bola potrebná?....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 14:05

To máš odkud, že zájem o tuto funkcionalitu je malý? Předpokládám, že o plnou podporu PSD by např. stál každý kodér jehož úkolem je rozřezat podklady od grafiků do css. To jsou lidi kteří nevyužijí mraky možnosti Photoshopu, bohatě by jim stačilo kdyby si ty podklady mohli korektně otevřít. Zapínat a vypínat skupiny vrstev (hover efekty, různé varianty stránky atp.) S Gimpem to bohužel nejde a dávat za Photoshop majlant je kvůli tomuto mi přijde dost zbytečné. Tím se nechci samozřejmě nijak navážet do vývojářů Gimpu, je to jeiich program a dávají ho zdarma (díky za to) a sami mají nějaké priority. Jen jsem chtěl naznačit, že lidí kterým by se plná podpora v PSD líbila možná nebude málo.

Když už jsme u toho. Existuje nějaká levnější verze Photoshopu která je třeba funkčně omezená, ale dokáže otevřít korektně PSD z full verze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 14:18

no ale koľko percent populácie "rozrezáva podklady od grafikov do css"? Ved väčšina ľudí asi ani nevie čo to je "css" - ani ja to neviem. Vzhľadom na to že gimp je program pre "široké masy" jedná sa len o marginálnu cieľovú skupinu.

A čo takto to otočiť a spýtať sa adobe, že vzhľadom na to že výstupy z PS sa následne spracuvavajú cez gimp, či by nemohli umožniť ukladanie do nativneho gimp formátu. Ved vieš, adobe platíš, vývojarom gimpu nie, teda skôr uspeješ na tej strane... ved každý vie že komerčný SW je lepší a firmy ktoré ho vyvíjajú dbajú o záujmy svojich zákazníkov.... alebo to tak nie je? :) :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 15:42

Nemyslím, že Gimp je pro široké masy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 15:50

myslim ze pocet uzivatelu z rad "css koderu" by pro gimp byl daleko vyssi nez "siroke masy"... siroka masa s nim nikdy pracovat nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 01. 2010 00:01

no pre zaujímavosť, koľko je napríkad v čechách "css koderov" a koľko percent z nich by mohlo prípadne používať gimp?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 14:35

Zkuste Paint.Net. Umí načítat PSD formát za pomoci pluginu celkem dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 17:06

Môžem potvrdiť, Paint.NET je celkom sympatická alternatíva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 22:13

myslím, že adobe prodává photoshop elements, který by pro potřeby koderů mohl stačit, bohužel pro grafiky má jednu obrovskou nevýhodu a to že nepodporuje vodítka (bez nich se design dělá velice špatně) a dál neumí CMYK, ale jde o starší info, trošku aktuálnější zde: http://www.zive.cz/clanky/photoshop-elements... ...

nevím jak to je s tím slabším výkonem, protože automatické rozpoznávání obličej asi ten, kdo chce používat tento program na práci a ne na prohlížení fotek nevyužije, možná by někdo z živě ()nebo z blogerů mohl udělat recenzi na tento sw z hlediska náhrady photoshopu pro práci a úplně ignorovat funkce pro správu fotek

ještě je otázkou, zda instalace a používání proběhne, tak relativně nezproblémově jako u photoshopu (myslím na linuxu, kdyby s tím byly problémy na windows, tak to by bylo hloupé)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 16:02

ale do toho (nativní formát gimpu) pokud vím zatím photoshop ukládat ani exportovat neumí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 19:00

Zčehož evidentně plyne, že Photoshop je ještě horší varianta než GIMP, který lépe zvládá i cizí formáty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 15:14

PSD je format photoshopu, nic nenuti vyvojare GIMPu tento format podporovat, ja byt nimi tak se na nej uplne vykvaknu

pro me jsou uzitecnejsi nove funkce , prepracovani GUI,podpora vrstev ve skupinach nez podpora nejakeho proprietarniho formatu lezouciho z aplikace pro bohaty maminy co potrebuji orezat fotku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 15:38

No to bych netvrdil, spise jsem se stekal s vecmi, ze kdyz neco neumi, tak z toho co neumi udela jednu vrstvu ... takze sice vidim presne co mam, ale ne vse pak muzu editovat, neb je z tohoho bitmapa )

Tedy vidim co mam, ale prenosiletyne to by nemuze, neb treba gmp neumi LAB prostor, CMYK nastesti prevede, masky uprav dela jinak a tak je hold zplacati do jedne vrstvy ... ale normalni masky prenese .... no je to logocke, je to jen na import ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 12:08

načo je dobrá podpora psd súborov v gimpe?

Je bežné že by profesionálni grafici jeden rozpracovaný obrazok prenášali hore dole medzi programami a v každom na nom trochu popracovali?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 12:17

to je samozrejme blbe. ale vem si to tak, ze grafik neco uklohni pro web a pak musi nekdo zpracovat PSD pro web pouziti.

A z vlastni zkusenosti vim, ze si musim PSD upravit, jelikoz grafik mnohokrat opomene, ze ne vsechno je mozno realizovat jednoduse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 16:06

například je nutné povypínat vrstvy s textem, aby si koder mohl vyexportovat pozadí pod nadpisy a odkazy, někdy je potřeba některé texty změnit atd....

často jde jen o změnu barvičky, vypnutí nějaké ikonky a podobně, kdy to slušnější koder zvládne sám a nemusí čekat až mu grafik pošle nazpět (třeba až za 24 hod stejný psd, kde je změněna jedna drobnost )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 19:03

já znám grafiky, kteří pracují v GIMPu a nepotřebují podporu externích proprietárních formátů. Ono je to o tom, vybrat si vyhovující řešení. Podpora v GIMPu zcela irelevantního PSD je priorita číslo 1589, a podle toho jetaké řešena (tedy spíše neřeršena )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2010 15:04

gimp ma svuj nativni format xcf. psd je uzavreny a nikdy nebude dokonale implementovan. to jsou jen zas zvasty, ze kdyz neumi nejaky format, tak nic lepsiho nenabidne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 17:01

Čemu říkáte uzavřený?

Specifikace PSD formátu je přeci běžně k dispozici v rámci SDK toolkitu poskytovaným Adobe.

Dokonce se válí i někde volně na Internetu, jeden google dotaz mi vyhodil třeba tohle: http://libpsd.graphest.com/files/Photoshop%20File%20... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2010 19:05

Jen jestli to nemá nějakou prasáckou licenci, k tomu nějaký ten patentník, a nakonec je to třeba neslučitelné s GPL/LGPL, tak se vůbec ničemu nedivím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor