Gameworks VR od Nvidie pro lepší virtuální realitu je už ve fázi beta

Gameworks VR od Nvidie pro lepší virtuální realitu je už ve fázi beta

Po dříve představené alfaverzi nyní Nvidia uvedla už betaverzi technologie Gameworks VR, která je zaměřená na optimalizaci obrazu pro použití s brýlemi pro virtuální realitu.

Nvidia představila dva druhy SDK – pro vývojáře her a pro výrobce samotných hardwarových řešení pro virtuální realitu. Technologie zahrnuje několik vychytávek pro optimalizaci vykreslování a tím pádem i zážitku z virtuální reality.

Klepněte pro větší obrázek
Celková odezva je u virtuální reality extrémně důležitá

VR SLI jak název napovídá, umožňuje vykreslovat obraz skrze více grafických karet najednou. V tomto případě je ale nutná preciznost v časování tak, aby nevznikaly žádné druhy deformací v obraze způsobené zpožděným vykreslováním. MultiRes Shading rozděluje obraz do devíti bloků a zatímco v prostředním bloku jsou shadery vykreslované v nativním rozlišení, ostatní mají snížené rozlišení. Ve výsledku to nelze skoro poznat a ušetří se část výkonu na rychlejší vykreslování.

Klepněte pro větší obrázek
Přehled technologií v GameWorks VR od Nvidie

Pro snížení odezvy v rámci celé cesty pohyb-foton slouží technologie jako Context Priority (optimalizace zobrazení snímků při pohybu, Asynchronous timewarp), Direct Mode (ovladač nepracuje s brýlemi jako s běžným monitorem) a Front Buffer Rendering.

Témata článku: Technologie, Nvidia, Virtuální realita, Brýle pro virtuální realitu, Virtuální realita brýle, Vr brýle pro virtuální realitu, Development, Virtual Reality

2 komentáře

Nejnovější komentáře

  • BoomBap 17. 8. 2015 17:21:36
    Podle mě je všech těchto článků zbytečně moc, beztak to nemá ani v...
Určitě si přečtěte

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 32

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22

11 tipů, jak efektivně a přesně sledovat počasí pomocí internetu

11 tipů, jak efektivně a přesně sledovat počasí pomocí internetu

** Sledujte počasí z více zdrojů a podrobněji, přesněji tak určíte, jaké počasí vás potká na dovolené ** Na webu najdete hromadu pokročilých předpovědí počasí, ale i specializované meteorologické služby ** Vybrali jsme 14 služeb na počasí, které se vám můžou hodit

23.  6.  2017 | Jakub Čížek | 18

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

** Na černém trhu mohou zaměstnanci továren za kradené součástky inkasovat částku ve výši ročního platu ** Velké množství informací je vyneseno i z centrály Applu ** Díly jsou pašovány v botách, podprsenkách i odpadem

21.  6.  2017 | Stanislav Janů | 24


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky