Fujitsu Siemens bude dovážet počítače z Číny vlakem

Diskuze čtenářů k článku

01. 10. 2008 12:45

Když onehdá posílali vojáci nějakou techniku ze základny v Náměšti nad Oslavou do Přerova, tak jim nabídli transport do Přerova v trvání od čtvrtka do úterý Tak si to přeberte sami... Jelo to pak na kamionech, abych nezapoměl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KK  |  28. 09. 2008 19:54

Proboha odkdy je lodní doprava neekologická? Je to právě NEJEKOLOGIČTĚJŠÍ způsob dopravy ze všech (nepočítaje dopravu koňmo :)

Autor by měl mít větší přehled a nepřepisovat tiskové zprávy bez přemýšlení!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2008 22:25

Český strojvedoucí s českou lokomotivou po kolejích vyrobených v Česku. Energie je také česká z českého uhlí, stejně jako vagony. Co z toho má Evropa? Nic. Kamion vyrobili v Německu či Francii, nafta je z rafinerie polského vlastníka a asfalt na vozovce není z české ropy. Ani mýtný systém jsme nevyrobili. Železniční nákladní doprava se nehodí do globalizace. Snad nějaký český vlivný politik si zprivatizuje Cargo a železnice bude mít zelenou. Z Prahy-Libně do Olomouce jsem nákladní vlak před 4 lety vozil necelé 4 hodiny. Jsem pamětník. Ropovod nebyl vždy. Všechna ropa ze SSSR se vozila vlakem s parní lokomotivou. A když jsem se pár dnů po válce narodil tak v blízké mlékárně byly křupavé rohlíky každé ráno a bez kamionů. Nákladní auto měli po válce v Olomouci jen popeláři a bylo na dřevoplyn. Uhlí na topení vozili povozníci koňmi, ale politické rozhodnutí novodobých kapitalistů znělo: Vše na kamion.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2008 23:31

Jestli ona nebude chyba, spíš než v kapitlistických kamionech, v socialistických drahách. Ono stačí občas vyzkoušet služby tohoto podniku jako substrát (čti cestující). Dovedu si představit, jak asi funguje Cargo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lední brtník  |  28. 09. 2008 00:35

"v blízké mlékárně byly křupavé rohlíky každé ráno a bez kamionů"

aha, takže aby měli lidi všude ráno čerstvé rohlíky, řešením je postavit co dva kilometry pekárnu nebo mlékárnu, anebo je budou rozvážet všude ekologickými vlaky.

čili pamětníky ano, ale jen pokud to nezavání senilitou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2008 00:39

no ale ty seš hloupouškej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2008 21:56

Před pár měsíci jsem četl, že pardubický Foxcom vozí z Číny součástky vlakem. Z důvodů ceny a rychlosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2008 14:32

Hehe z naprosto jasneho duvodu se ten vlak vyhejba CR a jeho ceskym draham

V tu chvilu by totiz dodavka byla pomalejsi a drazsi nez tou lodi kolem sveta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2008 16:35

NO ted tak premyslim proc asi

A mozny duvod nebude povest CD , ale asi to ze tady nemame stejny rozchod koleji jako od uzgorodu dal na vychod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2008 19:38

To v Nemecku nemaji taky. Jenze Kosice - Praha by cestu prodlouzilo o dalsi tyden :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Didi  |  27. 09. 2008 20:03

Co se tak podívat napřed na mapu. Polsko to je rovina, rovina, sem tam most přes řeku a zase rovina. U nás je železnice samý průsmyk a kličkování mezi kopci. Nehledě na to, že z Moskvy do Hamburku je to podél Baltu mnohem blíž.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2008 10:22

Pokud se srovná lodní, železniční a letecká doprava, tak by lodní doprava měla být typicky nejekologičtější... Tak nevím, co používají za parníky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2008 12:35

Velke kontejnerove lode pluji z Ciny do Evropy zhruba 3 tydny, prumerne denne spali 100 tun mazutu pri rychlosti kolem 24-26 uzlu. Na palube vezou (stredne velke lode) kolem 4000-5000 kontejneru (TEU). Ono se to da spocitat pomerne presne, co je ekologicky setrnejsi.

Ale ekologicky uplne nejsetrnejsi by bylo vyrabet v miste spotreby a ne vozit pul dilu pres pul zemekoule sem a tam. Jenze tady vladne neviditelna ruka trhu a tak ekologie neekologie, transportni firmy jasaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2008 14:55

aha to zni logicky, takze nejekologictejsi je vyrabet v miste spotreby... Zapocital jste do te rovnice spotrebu prumerneho evropana, ktery by v te fabrice pracoval? se spotrebou prumerneho cinana se to stale neda srovnat (alespon zatim)

Navic podobne druhy vyroby byvaji znacne neekologicke, takze at si to vyrabi v cine, my tu mame uz vlastni spiny dost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2008 20:17

No ta udaná spotřeba vychází na 50MW tepelného výkonu, tj nějakých 15MW na hřídeli. Jede-li loď 4x déle, pak ekvivalent je 60MW u vlaku, tj někakých 30 lokomotiv při nějakém středním zatížení. Tudíž vychází ekvivalnt lodi na 150 kontejnerů na 1 lokomotivu, což je v normálním profilu trati asi nedosažitelné. Loď mi tedy pořád vychází líp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2008 21:19

no a co kdyz ten vlak bude jezdit na elektriku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 09. 2008 10:24

Loď s 18.000 kontejnery má motor 100MW. Což je cca 5,5kW na 1 kontejner. Pokud bereme pro srovnání TIR dopravu - typicky 1 kontejner na 1 auto, tak se automobilová doprava nedá co do výhodnosti s dopravou lodní vůbec srovnávat - takový náklaďák má cca 200kW motor.

Solidnější lokomotiva má v průměru 4MW, a únosná délka vlaku na 1 tažnou lokomotivu je cca 70 vagonů (70 kontejnerů), což je 57kW na 1 kontejner.

K tomu je třeba ještě uvažovat skutečnost, že lodní motor pracuje v prakticky ustáleném režimu, což přispívá k vyšší ekonomičnosti provozu. Navíc obecně platí - čím větší zařízení, tím víc typicky roste technická účinnost tohoto zařízení (vyšší hospodárnost). I když bereme v úvahu, že taková loď musí urazit cca 2x delší trasu co vlak, tak se to pořád vyplatí. Samozřejmě je tu logistický problém - 18.000 kontejnerů se nesejde jen tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 09. 2008 21:50

Docela me zarazi, ze do tech rovnic nezahrnujete cas. O ten jde predevsim. Kdyz vyjde kontejner na lodi na 5.5kW, tak by byl ekvivalentni vykon na zeleznici (ve clanku mluvi o tretinovem case) 16.5kW. A kdyz rikate, ze kontejner na zeleznici sezere 57kW, tak to znamena, ze lodni preprava stoji mene, nez tretinu energie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  27. 09. 2008 08:47

Jen zapoměli počítat se ztrátami během cesty....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor