Loď s 18.000 kontejnery má motor 100MW. Což je cca 5,5kW na 1 kontejner. Pokud bereme pro srovnání TIR dopravu - typicky 1 kontejner na 1 auto, tak se automobilová doprava nedá co do výhodnosti s dopravou lodní vůbec srovnávat - takový náklaďák má cca 200kW motor.
Solidnější lokomotiva má v průměru 4MW, a únosná délka vlaku na 1 tažnou lokomotivu je cca 70 vagonů (70 kontejnerů), což je 57kW na 1 kontejner.
K tomu je třeba ještě uvažovat skutečnost, že lodní motor pracuje v prakticky ustáleném režimu, což přispívá k vyšší ekonomičnosti provozu. Navíc obecně platí - čím větší zařízení, tím víc typicky roste technická účinnost tohoto zařízení (vyšší hospodárnost). I když bereme v úvahu, že taková loď musí urazit cca 2x delší trasu co vlak, tak se to pořád vyplatí. Samozřejmě je tu logistický problém - 18.000 kontejnerů se nesejde jen tak.