Fujitsu Siemens bude dovážet počítače z Číny vlakem

Fujitsu Siemens bude dovážet počítače z Číny vlakem

Výroba většiny IT firem je soustředěna do Asie a ani Fujitsu Siemens Computers není v tomto výjimkou. V Číně má zajištěnou poměrně levnou výrobu, ale následný transfer do Evropy je standardní lodní cestou pomalý a neekologický. Fujitsu Siemens proto navázal spolupráci s dopravní společností DB Schenker a jako první dodavatel IT produktů na světe bude využívat 10 000 km dlouhé železniční z Číny přímo do Německa.

Tuto průkopnickou železniční trať, která křižuje sedm časových zón a šest států, koordinuje německá společnost DB Schenker, transportní a logistická divize Deutsche Bahn (Německé dráhy), ve spolupráci s provozovateli železnic v Rusku, Číně, Mongolsku, Polsku a Bělorusku. První náklad obsahující zásilku monitorů a skříní pro barebone systémy Fujitsu Siemens Computers vyrazí z Čhangthangu vzdáleného přibližně 700 km severně od Hongkongu a poté zamíří do německého Hamburku.

Během své sedmnáctidenní pouti překročí první čínsko-německý kontejnerový expres nejprve hranice s Mongolskem u Zamyn Uud a bude pokračovat přes poušť Gobi až do Ruska, kde se poblíž Irkutsku napojí na Transsibiřskou magistrálu a projede přes Novosibirsk, Omsk a Jekatěrinburg do Moskvy. Odtud vlak pojede přes Smolensk, zamíří do Běloruska, kde mine hlavní město Minsk a bude pokračovat k hranicím s Polskem. Během posledního úseku své cesty vlak projede napříč Polskem, překročí německou hranici poblíž Berlína a dorazí do cíle v Hamburku.

Fujitsu Siemens zaplní svými produkty celý vlak. Celkem padesát kontejnerů s kontrolovanou teplotou bude po příjezdu rozděleno do dvou lokalit – monitory do evropského distribučního centra FSC ve Wormsu a sestavené barebone systémy do továrny v Augsburgu, kde Fujitsu Siemens Computers vyrábí počítače a servery. Přibližně 60 % výroby společnosti Fujitsu Siemens Computers je realizováno v Německu.

Heribert Göggerle, první viceprezident divize Supply Operations společnosti Fujitsu Siemens Computers, uvedl: „Doprava IT produktů po železnici je o třetinu rychlejší než doprava lodí, náklady jsou přitom v porovnání s leteckou dopravou čtvrtinové. Těžíme ze schopnosti dopravit část dokončených produktů na trh rychleji, aniž bychom byli nuceni navyšovat ceny o příplatky za expresní leteckou dopravu. Z železniční dopravy plynou jasné výhody pro životní prostředí, aniž by volba ekologického řešení přinesla zvýšené náklady – jde zkrátka o to nejlepší řešení v mnoha ohledech.“

Témata článku: Hardware, Čína, Fujitsu, VLA, Transfer, Levný monitor, První společnost, Dlouhá cesta, Nejlepší cesta, První minuta, Poslední úsek, Vlak, Dlouhá trať, Augsburg, Lodní kontejner, Levné řešení, Gobi, První monitor, Siemens, Fujitsu Siemens, Deutsche Bahn, Poušť, Dopravní společnost, Hongkong

Určitě si přečtěte

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

** Fluent Design je vzhled, do kterého postupně Microsoft převleče celý systém ** Staví na průhlednosti a velkých plochách ** Do Windows 10 se z části dostane už zítra při vydání podzimní aktualizace

16.  10.  2017 | Stanislav Janů | 146

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

** Po půl roce je tu další aktualizace Windows ** A opět přináší hlavně hromadu drobných kosmetických vylepšení ** Podívali jsme se na ty nejzajímavější

Včera | Jakub Čížek | 93


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji