Fujitsu Siemens bude dovážet počítače z Číny vlakem

Fujitsu Siemens bude dovážet počítače z Číny vlakem

Výroba většiny IT firem je soustředěna do Asie a ani Fujitsu Siemens Computers není v tomto výjimkou. V Číně má zajištěnou poměrně levnou výrobu, ale následný transfer do Evropy je standardní lodní cestou pomalý a neekologický. Fujitsu Siemens proto navázal spolupráci s dopravní společností DB Schenker a jako první dodavatel IT produktů na světe bude využívat 10 000 km dlouhé železniční z Číny přímo do Německa.

Tuto průkopnickou železniční trať, která křižuje sedm časových zón a šest států, koordinuje německá společnost DB Schenker, transportní a logistická divize Deutsche Bahn (Německé dráhy), ve spolupráci s provozovateli železnic v Rusku, Číně, Mongolsku, Polsku a Bělorusku. První náklad obsahující zásilku monitorů a skříní pro barebone systémy Fujitsu Siemens Computers vyrazí z Čhangthangu vzdáleného přibližně 700 km severně od Hongkongu a poté zamíří do německého Hamburku.

Během své sedmnáctidenní pouti překročí první čínsko-německý kontejnerový expres nejprve hranice s Mongolskem u Zamyn Uud a bude pokračovat přes poušť Gobi až do Ruska, kde se poblíž Irkutsku napojí na Transsibiřskou magistrálu a projede přes Novosibirsk, Omsk a Jekatěrinburg do Moskvy. Odtud vlak pojede přes Smolensk, zamíří do Běloruska, kde mine hlavní město Minsk a bude pokračovat k hranicím s Polskem. Během posledního úseku své cesty vlak projede napříč Polskem, překročí německou hranici poblíž Berlína a dorazí do cíle v Hamburku.

Fujitsu Siemens zaplní svými produkty celý vlak. Celkem padesát kontejnerů s kontrolovanou teplotou bude po příjezdu rozděleno do dvou lokalit – monitory do evropského distribučního centra FSC ve Wormsu a sestavené barebone systémy do továrny v Augsburgu, kde Fujitsu Siemens Computers vyrábí počítače a servery. Přibližně 60 % výroby společnosti Fujitsu Siemens Computers je realizováno v Německu.

Heribert Göggerle, první viceprezident divize Supply Operations společnosti Fujitsu Siemens Computers, uvedl: „Doprava IT produktů po železnici je o třetinu rychlejší než doprava lodí, náklady jsou přitom v porovnání s leteckou dopravou čtvrtinové. Těžíme ze schopnosti dopravit část dokončených produktů na trh rychleji, aniž bychom byli nuceni navyšovat ceny o příplatky za expresní leteckou dopravu. Z železniční dopravy plynou jasné výhody pro životní prostředí, aniž by volba ekologického řešení přinesla zvýšené náklady – jde zkrátka o to nejlepší řešení v mnoha ohledech.“

Témata článku: Hardware, Čína, Fujitsu, Fujitsu Siemens, Siemens, Augsburg, Transfer, Deutsche Bahn

19 komentářů

Nejnovější komentáře

  • karel743 1. 10. 2008 12:45:17
    Když onehdá posílali vojáci nějakou techniku ze základny v Náměšti nad...
  • Yaroukh 29. 9. 2008 0:39:02
    no ale ty seš hloupouškej
  • jehoVista 28. 9. 2008 21:50:35
    Docela me zarazi, ze do tech rovnic nezahrnujete cas. O ten jde predevsim....
Určitě si přečtěte

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

** Dnes se podíváme na maličkou Wi-Fi destičku Wemos D1 mini ** A připojíme k ní barometrický a teplotní shield ** Poběží na ní web a nabídne i JSON API

18.  6.  2017 | Jakub Čížek | 27

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 31

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Stanislav Janů | 19

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

** Na černém trhu mohou zaměstnanci továren za kradené součástky inkasovat částku ve výši ročního platu ** Velké množství informací je vyneseno i z centrály Applu ** Díly jsou pašovány v botách, podprsenkách i odpadem

21.  6.  2017 | Stanislav Janů | 20


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky