Letošní rok je pro Foursquare revoluční. Po oddělení check-inů do samostatné aplikace Swarm se ze strany uživatelů snesla vlna kritiky a na sociálních sítích se množí negativní komentáře a přáíspěvky o opouštění Fourquare. I přesto však tvůrci chystají další velkou změnu, která naváže na nedávné ohlášení zpřístupněné databáze míst za poplatek. Bude se jednat o další krok, který by měl Foursqure posunout k černým číslům, k nimž má od počátku poměrně daleko. O nedaleké budoucnosti se tvůrci rozepsali na svém blogu.
Finálně ve svém příspěvku potvrdili to, co se již dlouho očekávalo. Z osamostatněné aplikace Foursquare bez možností checkování se stane konkurence pro Yelp, Tripadvisor, případně Foodspotting. V následujících několika týdnech na všechny platformy zamíří zcela nová aplikace, jenž přijde s kompletně novým designem. Primárním účelem bude vyhledávání okolních míst, které budou vyhovovat preferencím uživatele – podle vzdálenosti, typu místa nebo zadaných tagů. Pokud se bude jednat o uživatele s nainstalovanou aplikací Swarm, bude Foursquare i nadále nabízet tlačítko pro check-in, které do Swarmu přepne.


Vzhled nové aplikace Foursquare, která má přijít na všechny platformy v následujících týdnech; druhý snímek ukazuje rozdíl mezi zobrazením pro uživatele bez nainstalovaného Swarmu a pro ty, jež mají aplikaci nainstalovanou.
S novým vzhledem přijde i nové logo, které dosud obsahovalo znak pro check-in, jenž pozbyde aktuálnosti. Prý se má jednat o kombinaci špendlíku a znaku superhrdiny.

Krátké doplnění si v příspěvku zasloužil i Swarm. Od jeho spuštění si jej prý nainstalovali a alespoň jednou pro check-in použily tři čtvrtiny uživatelů. Reálná čísla o úbytku check-inů však z tvůrců pravděpodobně nevypadnou.
Poslední zpráva se týká historie check-inů. Ta se od pátku 24. 7. kompletně přesune z aplikace Foursquare do Swarmu. Následovat ji bude i seznam přátel a fotografie uživatelů.