Firmy mají být s Firefoxem opatrné

Diskuze čtenářů k článku

lední brtník, lední brtník  |  28. 01. 2005 08:42

přejímat manažerské cancy z hamburgerového computerworldu se neukázalo jako nejlepší nápad. vypadá to že jupiter research se ve svých pr názorech poněkud liší od toho co publikuje secunia či u nás actinet, oba hojně citované i tu v sekci viry a bezpečnost
já si mohu zablokovat vyskakovací, flashovou, blikající a jinou stupidní reklamu, ale co mám dělat s píár zatemnělými mozky redaktorů živě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
morph  |  30. 01. 2005 00:20

taky bych potreboval nakej blocker na blbce
kdybyste nejak mnel, tejde vedet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ungos, ungos  |  26. 01. 2005 19:01

zase varuje před použitím IE, protože nepodporuje plně HTML standardy, které se již několik desetiletí ve webových aplikacích používají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  26. 01. 2005 19:39

Několik desetiletí? Snad století, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  27. 01. 2005 10:25

Ano, může to znít nadsazeně. Jsou to totiž jenom dvě dekády - devadesátá a "nultá" léta. Dvě je sice taky několik, ale "několik desetiletí" zní víc než "dvě desetiletí".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lucifer  |  26. 01. 2005 07:43

to je telatko tak si vitvori rescript do java a bude to to samy jen optimalizovany do javy kdo pouziva Ie
tak je sebevrah

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  25. 01. 2005 21:52

ale co mi brání v tom, dát uživatelům na plochu jen zástupce FireFoxa, tohoto nastavit jako výchozí prohlížeč a ty špatně napsané intranety zpřístupnit pomocí zástupce na ploše na "iexpore.exe http://intranet"? Instalace FireFoxa mi přeci neodinstaluje MSIE a já mám nejlepší z obou světů - bezpečný FF pro Internet a MSIE pro intranet. A po zablokování přímého přístupu na web na routeru a nastaveni proxy ve FF a NEnastavení proxy v MSIE (intranetí server je uvnitř takže je dostupný ale na Internet se nedostanou) je to i BFUvzdorné.
Sorry ale pokud toto nenapadlo nějakého toho analytika v Jupiter Research tak to asi nebude příliš dobrá společnost a řídit se jejími radami nebude úplně nejlepší nápad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow, ARow  |  25. 01. 2005 17:08

v zajmu uzivatele (a ne proti nemu) je windows update ... aspon co znam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ed  |  25. 01. 2005 19:34

.....az si koupis nokii tak se ozvi :))))) ty ses fakt jasnej :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow, ARow  |  25. 01. 2005 20:22

hey ... proc nokii ?? nevidim jediny duvod proc si ji kupovat ja radsi SE :) .. a activex mam na vsech strankach z bezpecnostnich duvodu zablokovano...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  25. 01. 2005 23:34

hele a kolik jeste budes mit telfonu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m1r4  |  26. 01. 2005 20:38

Kua dalsi kokotak telefonista. Pochybuju ze se tady najde jedinej clovek, kteryho zajima co ma nakej posuk za telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m1r4  |  26. 01. 2005 20:41

Kua dalsi kokotak telefonista. Pochybuju ze se tady najde jedinej clovek, kteryho zajima co ma nakej posuk za telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lucc  |  25. 01. 2005 17:08

Vicepresident české firmy zabývající se správou počítačových sítí (nejmenované společnosti) varuje firmy před plošným nasazováním prohlížeče Internet Explorer kvůli tomu, že podporuje Active X, které je v řadě webových aplikací stále zneužívané. Podle něj navíc není boj mezi Firefoxem a IE tak důležitý, jako byl dávný souboj Microsoftu s Netscape. Vicepresident však zároveň přiznává Internet Exploreru i dobré vlastnosti, jako například kulatá modrá ikonka, díky které si získává oblibu u řady uživatelů.

Zařadíte to mezi aktuality? Dík

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  25. 01. 2005 21:30

kdyz to nebude anonymni a pan vicepresident bude vicepresidentovat zname firme, tak proc ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  25. 01. 2005 23:33

Josef Nemec, prezident firmy zabyvajci se bezpecnosti. atd. (copy paste) to s tim ze fire fox je super . Nebo to chcete poslat jako tiskove prohlaseni ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ugaa  |  29. 01. 2005 23:52

tak to ste web nahovno ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Howard, Howard  |  25. 01. 2005 16:47

Dnes zase propirame firefox? Vzdyt uz byl vcera.
Co takhle si zitra dat treba operu, nebo rovnou IEcko?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  25. 01. 2005 15:25

Hm dobrý a pointa ? Mě zajímá jak mne ochrání prohlížeč a na vyhledavač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomeš - tomes@czilla.cz | lumpy.kbx.cz  |  25. 01. 2005 14:42

"Vicepresident divizí Personal Technology & Access a Custom Research společnosti Jupiter Research varuje firmy před plošným nasazováním prohlížeče Firefox kvůli tomu, že nepodporuje Active X, které je v řadě webových aplikací stále používané."

A významná část firem již ví, že Active X je velké bezpečnostní riziko, a proto často přechází na Firefox:
http://www.informationweek.com/story/showArticle.jhtml?articleID=57701783

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard II  |  25. 01. 2005 13:14

Zdravim vsechny odborniky na FF,
mohl by mi nekdo z vas poradit jak udelat v FF pomovi JS dialog? Myslim tim modalni okno, kdy uzivatel nemuze kliknout mimo. IE ma na to rozsireni JS "window.showModalDialog" ale ve FF jsem nic takoveho nenasel...
Dik moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sss  |  25. 01. 2005 14:10

pokud chces psat aplikace, tak pouzij nejaky lepsi nastroj - trebas javu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  25. 01. 2005 14:15

Hruskovy vychlazeny kompot mi chutna vice nez teply jablecny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ed  |  25. 01. 2005 19:31

...kompoty sou obecne hnus a je jedno jestli teple nebo studene

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mraca  |  25. 01. 2005 14:38

Javu? diravejsi nez cele windows bez SP ? ale to snad ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarrLiss  |  25. 01. 2005 14:52

A pan bude asi odbornik, co???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  25. 01. 2005 14:46

1. odkaz v googlu:
http://www.eggheadcafe.com/articles/javascript_modal_dialog.asp

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard II  |  25. 01. 2005 16:00

Dik, skvely... ja bych preci jenom neco co funguje Zkousel's to v IE a kliknou mimo, resp. kliknout na nejaky z tech 2 odkazu v tom demu?
Pravdou ovsem je ze to funguje... sice blbje ale aspon funguje... myslis, ze v komercni aplikaci za tohle da nekdo penize?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard II  |  25. 01. 2005 16:04

Jeste pro doplneni, zkousel jsem to i ve FF a kdyz kliknes na ty odkazy v tom jeho demu, tak to otevre dalsi okno v pozadi a dalsi a dalsi...
No nevim jsem z toho nejaky rozpacity... snad to ale bude v dalsi verzi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  25. 01. 2005 17:51

Tak zkus 2. odkaz v googlu nebo si to udelej podle sebe. Zkusel jsem to ve FF a slo to dobre, IE nemam.
Sorry, ale jestli ti nekdo plati za tve aplikace, urcite si i tuhle ukazku budes umet predelat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LoWang  |  04. 02. 2005 15:00

Hm tenhle modální diualog se moc použít nedá. Modální dialogy jsou totiž k tomu, aby uživatel musel něco udělat v něm a zároveň NEMOHL udělat nic mimo něj, což bohužel u tohodle jde. On se totiž jenom při každým bluru zase focusne. Tenhle problém jsem řešeil taky a uspokojivě to v Mozille holt nejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phro3en  |  26. 01. 2005 00:00

Pro vytvareni aplikaci ma mozilla vlastni engine XUL, pomoci ktereho muzes delat gui aplikace.
http://xulconsole.mozdev.org/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kvak  |  25. 01. 2005 12:54

Nepodporu ActiveX povazuji na Internetu spis za velke vyznamne PLUS.
ActiveX by mohlo mit vyznam pouze na INTRAnetech, ktere byly navrhovany nerozumnymi lidmi tak, aby fungovaly pouze v MSIE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Jurik  |  25. 01. 2005 12:03

Jupiter Research je agentura, ktera trvale posledni roky vydava prohlaseni a studie na tema, ze jakakoliv alternativa k produktum spolecnosti Microsoft je spatna, draha, nevhodna, v nejlepsim pripade diskutabilni. Vysledky prace teto spolecnosti jsou tedy vice mene diskutabilni

Vetsinu firem hlavne zajima, zda jim v tom pojede bez komplikaci firemni intranet. A ty na ActiveX postaveny nastesti nebyvaji. Bohuzel ale vetsina intranetich aplikaci byla posledni roky optimalizovana mimo standardy. Proto je ten prechod obcas bolestny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bill.jr  |  25. 01. 2005 14:10

Neni to nahodou dcerinna firma nebo tak neco? Nebo aspon dostavaji kapesne od Billa.

----------------------------------------------- --------------------------------------------
Bill.jr nema naprosto nic spolecneho s Billem Gatesem. Musel bych se totiz stydet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TimeLord, TimeLord  |  25. 01. 2005 11:40

Vo firme mame Firefox celoplosne nasadeny nariadenim vedenia firmy a nemame problem.

Aha, zabudol som na jednu dolezitu vec. Nase webove aplikacie ku klientovi posielaju pure HTML a nie nejake propietarne ActiveX. Pripadne sa tam niekde moze prizivit este JavaScript, ale ten ide aj v IE, aj v Opere aj Firefoxe.

Ak uz niekomu silou mocou nestaci HTML + JavaScript, tak je tu este nieco take ako podpisane Java applety a tie na rozdiel od ActiveX funguju aj na inom ako IE/Win.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 01. 2005 13:49

Kolik vás tam dělá? tři?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TimeLord, TimeLord  |  25. 01. 2005 14:03

Nie, len 80. Este Vas nieco zaujima?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mraca  |  25. 01. 2005 14:35

Takze pidifirmicka.... tam se to nasadit da. Az budes resit intranet pro > 20000 zamestnacu tak ti ActiveX a MS strategie bude velice dobra...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71  |  25. 01. 2005 14:55

" Az budes resit intranet pro > 20 000 zamestnacu..."

Hmmm, tak to je v Cesku opravdu velmi aktualni problem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin kalenda  |  25. 01. 2005 17:17

to by jste se divil. nicmene chapu ze kdyz chce nekdo jednoduse splacat tak to udela pres activeX. nicmene uz jsem vydel i pozadavek ze pri uploadu na intranet/extranet ma uprostred obrazovky byt polotransparentni progresbar protoze to nekde nekdo nekdy videl ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TimeLord, TimeLord  |  25. 01. 2005 15:21

Mozem sa spytat, cim sa lisi intranet pre 20000 zamestnancov s ActiveX a MS strategie od intranetu pre 20000 zamestnancov bez ActiveX a MS strategie? Co take uzasne vie intranet pre 20000 zamestnancov s ActiveX od toho, co ActiveX nema? A prosim, nepiste mi odpoved, ze jedno ma ActiveX a druhe nie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  25. 01. 2005 16:02

Psal jsem ActiveX prvek pro jednu nejmenovanou nadnarodni organizaci a netvalo ani tyden a narazil jsem na neresitelny problem. Tiskovy formular ve starsich windows ma trapny memory-leak, ktery vam po tisku z ActiveX zpusobuje nekorektni zavirani MSIE (plus nemoznost dalsiho tisku).
A tohle byste chtel nasadit pro 20000 lidi? To jste u me s prominutim PRASE!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dodo  |  25. 01. 2005 22:11

To mi vysvetlete. Muj ptaci rozum mi rika, ze cim vetsi je firma, tim vetsi je pravdepodobnost, ze v ni pracuji lide na ne-Microsoftich platformach. Jinymi slovy: je tam heterogenni prostredi. V tomto pripade predstavuje ActiveX zatracene velky problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ProJee  |  25. 01. 2005 14:58

A to je co za "aplikacia", ktora si vystaci s pure HTML a Javascriptom? Posli screenshot;) Inac, podpisat sa daju aj activeXy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TimeLord, TimeLord  |  25. 01. 2005 15:30

Prepacte, ale skusim sa najskor spytat otazocku. Bavime sa teraz o klientskej strane alebo o strane servra? Lebo ja som napisal o klientskej strane. Obycajny tenky klient (lubovolny browser), ktory posiela servru data a od servra data prijima. Hovorime o tom istom? Mozete mi povedat, co insie tam este potrebujete? Ak ale hovorite o strane servra, tak ste nieco asi zle pochopil, pretoze o tom som ja nic nepisal. Tam ActiveX nepotrebujem uz ani tolko. Na strane servra mi bezi JSP/servlet. Tam prebieha cela logika a klientovi sa uz posle len HTML. Vysvetlil som vam to uz teraz spravne?

Mate pravdu, podpisat sa daju aj ActiveX, na rozdiel od podpisanych Java appletov ich vsak spustite len na IE/Win.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  25. 01. 2005 16:23

Uz jste se nekdy sral s podepsanymi caby? Asi ne. Jinak byste vedel, ze Vam prestanou chodit updaty aplikace, protoze wokna pak vesele ignoruji novejsi verze DLL knihoven.
Jestli mi nekdo rekne do oci, ze ActiveX je dobre, tam se asi neudrzim..
Bez ohledu na to, ze je ActiveX jenom obrovska dira do bezpecnosti, ale to slovo v Redmontu stejne neznaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TimeLord, TimeLord  |  25. 01. 2005 16:57

Prepacte, ale neviem ci zle vidim ja alebo Vy, ale nejako nemozem vo svojich reakciach najst, ze by som niekde tvrdil, ze ActiveX su dobre. Bez ohladu na to, ci su podpisane alebo nie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  26. 01. 2005 01:36

Zkuste se to naučit aspoň tak dobře, jako třeba Macromedia.
Flash je také podepsaný ActiveX plugin, nic jiného a s jeho aktualizacemi jsem nikdy problém neměl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  25. 01. 2005 15:31

rek bych ze uplne libovolna aplikace do firmy si s timhle (a i bez tech scriptu) vystaci. Nebo tu nekdy nekdo videl nejakou vetsi firemni aplikaci, jejiz smysl by byl jinej nez vyplnovat/prohlizet nejaky data v tabulce ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  25. 01. 2005 21:40

eBanka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  25. 01. 2005 23:28

Ale ta chodi na ajvascriptu a dokonce i na Jave takze nevidim problem ve FF chodi skvele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  26. 01. 2005 08:27

To je reakce na "A to je co za "aplikacia", ktora si vystaci s pure HTML a Javascriptom?". IMHO je eBanka docela komplexní aplikace a žádné ActiveX nepotřebuje. A ještě doplním Google Mail -taky mi na FireFoxu pod Linuxem funguje naprosto perfektně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TNT  |  25. 01. 2005 11:35

někdo se potřeboval zviditelnit  už vidím firmu jak plošně nasazuje FF nebo cokoliv nového bez předchozího testování

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  25. 01. 2005 11:33

je naopak jedna z velkých předností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  25. 01. 2005 11:36

Radši si oprav databázi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  25. 01. 2005 11:37

pardon, to byl omyl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fero  |  25. 01. 2005 11:47

Vypnout ActiveX lze vždycky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  25. 01. 2005 12:21

ano, pokud si je neco zase nezapne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  25. 01. 2005 21:38

Jo ale jen velice málo lidí nervově vydrží odklikávat těch několik zpráv (pro každý Flash jednu) na každé stránce že "Tato stránka nebude zobrazena korektně protože jste vypnul ActiveX". Alespoň já to vydržel asi půl hodiny, pak jsem začal stahovat FireFoxa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  26. 01. 2005 01:45

V posledních verzích MSIE už upozornění na ActiveX vypnout jde.
Jinak Flash si můžete deaktivovat vypnutím animací ve MSIE a ostatní ActiveX individuálně v registrech nastavením flagu v HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\ActiveX Compatibility

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajdee, zajdee  |  26. 01. 2005 09:46

To upozorneni ze jde vypnout? A kde? Urcite ne nikde ve standardnim rozhrani... a aby uzivatel lezl do registru, to nepovazuji za vhodne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m1r4  |  26. 01. 2005 20:21

Co to mas za demenci v podpisu ty mongu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf  |  25. 01. 2005 12:54

Zkousel jsem dve dll a tohle funguje a nepada:

http://groups.yahoo.com/group/esker-activex-plugin/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nogard  |  25. 01. 2005 11:33

To jako, ze dulezite je jen to, co je dulezite obchodne pro nejaky komercni boj? A spolecnost Jupiter Research je jako kdo? Tohle mi prijde jako typicke copy and paste zahranicniho clanku bez ohledu na obsah (pardon jen s ohledem na to, ze se tam pise o Firfoxu kontra MSIE). To bylo zase potreba splnit nejakou kvotu zadanych clanecku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PepaK  |  25. 01. 2005 11:29

a té šlápnul FF na kuří oko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pichi  |  25. 01. 2005 11:29

Nebuďte věrní své manželce, protože tak nemůžete chytnout AIDS!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nup  |  25. 01. 2005 12:13

Naprosto, ale naprosto přesný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor