Firefox 3.6 si stáhlo více než 100 000 000 uživatelů

Diskuze čtenářů k článku

05. 03. 2010 12:27

Jen k té paměti,jak je možné že na NTB který má 1Gb paměti mi XP po startu sežerou asi 120Mb a na desktopu kde mám 4Gb paměti si po startu sežerou 460Mb.Všechny programy se tak chovají pokud vykonávají složitější operace,berou si tolik paměti kolik potřebují (pokud je),otázka není kolik žere Opera nebo FF při 50 otevřených panelech,otázka je jak rychle dokáže daný program paměť uvolnit pokud ji systém potřebuje pro jiný program.Měl jsem vyzkoušeno na starém NTB kde bylo jen 256Mb RAM,že když jsem spustil Safari a FF s 5ti panely,tak si FF bral asi 2x tolik co Safari,v momentě kdy jsem v Safari začal otevírat další panely,tak FF paměť postupně uvolňoval,až kam mohl (asi 40Mb),když jsem to samé zkusil obrácenně,Safari neuvolnilo ani 2Mb,co z toho plyne,buď si Safari na Windows nealokuje nic dopředu a pokud přijde požadavek na otevření dalšího panelu a paměť už není,tak prohlížeč buď spadne nebo na chvilku zatuhne než se to naswapuje a nebo je tak blbě napsané,že si sice alokuje něco dopředu,ale pokud přijde požadavek ze systému aby paměť uvolnilo,tak ho ignoruje a dál okupuje i paměť kterou nepoužívá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 15:32

Tak ja mam zkusenosti trochu jine. Jakmile se firefox jednou rozleze, tak uz toho moc nevrati. Bezne mi zabira pres giga a kdyz pak tu pamet potrebuju a firefox zredukuju treba na dva taby, tak uz to pod pul giga nestahne. Staci vypnout, obnovit session a razem s temi samymi taby zere treba 150 mega.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 16:36

A co kdyby sis raději nainstaloval Windows? Myslím, že se zbavíš nejen tohohle problému...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 03. 2010 01:44

Ja si misto woken koupil 8GB RAM )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 03. 2010 16:24

Já mám v PC 2GB RAM a o její využití se vůbec nemusím starat. Ani při práci s mnoha dalšími spuštěnými programy najednou jsem nedostatek paměti nepocítil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 03. 2010 19:41

Měl jsem 1GB a nyní mám 4GB a nevím, kdo může mít problémy s pamětí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 03. 2010 19:46

Postupným zvětšováním pamětí (512 MB, 1GB, 2GB) jsem zjistil, že pro WXP 32b je optimální RAM velikosti 2GB. Méně může být málo, více je zbytečností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 03. 2010 20:09

U mě jo. Ale mám to takhle spárovaný. Vím, že XPéčka nevezmou 4GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 08:48

Ja jsem si ho jeste nestahl ale !! Protoze potrebuji doplnky, ktere funguji jen s verzi 3.5.8.

Takze ne 100 000 000 ale 99 999 999

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 03. 2010 16:22

Vrátil jsem se k 3.5.8, bo všecko nad tím mně spolehlivě opakovaně padá. Takže ničeho nelituj. Už v minulosti mně to dělaly některé verze, tudíž jsem jich potom 2 či 3 přeskočil. teď teda čekám na 3.6.1, ale stejně si myslím, že v praxi asi oproti 3.5.8 nic nepoznám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 03. 2010 19:37

Taky jsem se vrátil k verzi 3.5.8

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 08:43

Který prohlížeč mi zatíží CPU nejméně? Mám Athlona na 1,9GHz a je to děs. IE používám jen na internetbanking (zrovna teď) a jinak FF.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 09:56

Tak zkouším Operu a vypadá zatím slibně :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 07:25

Začiná se tady zase rozjíždět nekonečný flame war,. Prostě někomu vyhovuje to, někomu zas tohle. Jen si představte, kdyby jsme všichni jezdili ve stejných autech, chodili ve stejném oblečení, jedli stejné jídlo apod. . Proto díky za tolik možností, jak si prohlížet internet!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 07:31

to nezastavíš vždycky to tak bude. Každej hájí to co používá. Ani nevím proč to tak je. Ale uvidíme co lidé z opery udělají na to zatížení té paměti začíná to dělat to samé u FF kvůli čemu jsem přešel:D mě vždycky chtěj naštvat nebo já nevím :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 07:33

ASi jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 07:35

ale ne já si tam povídám s jedním vývojářem u delší dobu takovej užší vztah ale ano zlepšilo se obsazení paměti ale já nevím sem snad jedinečnej muj výkon v FF bylo 4.6 GB v Práci to když jsem posílal FF tak mi odpověď nepřišla:D:D:D:D:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 07:34

dal som ti plusko aj ked je to kravina. Ale to len za to ze sa mi paci myslienka ze vsetci by sme chodili rovnako obleceny, v rovnakych autach.... a este keby sme rovnako vypadali tak si nikto nevsimne ze nie som v praci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 11:09

To byl komunismus. Ale i takové snahy tady byly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 06:53

hezký počet stažení to určitě byly přeplněné obchodu lidi si šli koupit více RAM:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 07:04

Myslis jako kvuli tomu, ze po dvou tydnech pouzivani, nekolika stech prubezne oteviranych a zaviranych tabech v pameti momentalne s peti otevrenymi zabira celych 117MB? to me s 8GB vazne trapi. asi bude na case prestat pouzivat 486

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 07:07

117mb? aha chápu tě jestli chodíš na internet do banky nebo tak to samozřejmně ano, firefox má hezkej vývoj mě nesedí kvůli jedné věci v průměru mi zabere paměti 2.5GB a prohlížeč který mi zbytečně ale opravdu zbytečně zabere tolik paměti když "jiní" to zvládají lépe je přeci důvod přoč přejít jinam. Ale ano pokuď ff to nějak opraví rád se vrátím zpět.

PS: 486 sou někdy stabilnější než nějaký dnešní modely:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 08:20

To mas naky rozbity. Me Firefox nikdy neprelez pres 500 MB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 08:23

fakt? tak takovou verzi chci hned sní sem jestli to nepřeleze přes 500MB řekni cenu a zaplatím ti:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 10:22

Kolik das? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 10:33

2,5GB? A kolik máš doplňků a otevřených tabů?

Já mám FF 3.6 puštěnej cca 5 hodin, otevřeno 6 tabů, funkčních 15 doplňků a paměť vypadá následovně:

140,6 MB využitá paměť + 135,4 MB virtuální paměť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 11:50

Prakticky spuštěné v kuse třeba 2 týdny s 50 a více taby většinou náročnější weby než-li samotný html a php a plugin žádnej:) to sou šmějdi který by mě drželi leda tak od práce, jestli najdu ještě ten screen tak před rokem jsem měl 3.87GB a to samé na opeře mam za 1.56 GB nemyslíš že je to docela rozdíl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 18:14

zaujimalo by ma naco ti su naraz otvorene 50 taby myslim ze normalny clovek by sa v tom nevedel uz vobec vyznat... radil by som ti pouzivat zalozky :P je to super vec nemusis mat kazdy blbu stranku otvorenu dva tyzdne... alebo si pis stranky na papier ked si nepametas D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 12:51

Zkontroluj jsi doplňky. Jednou jsem zjistil, že mi FF zabírá nějak moc paměti, tak jsem pátral a zjistil, že to dělá jeden doplněk (neuvolňoval paměť, takže po každym použití rostla). Teď mám cca 15 doplňků a zabírá mi max 200MB (celá pracovní paměť). Vypínám ho max jednou za týden.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 03. 2010 17:56

486 jsem mel tusim v roce 95.Rekl bych ze ze neviš o čem mluvíš.Ono stačí si přečist neuveritelný čislo co uvádíš.zkus jit na JASNAPAKA blog a přecist si par zakladnich tipů a triků.Není to těžký, i ůplný amater pote dokáže aby mu prohlížeč žral cca 20krat min než co se povedlo tobě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 07:24

Honzax, keby si aspon vedel opisat cislo kolko MB obsadzuje v pamati. 117MB to som este na FF nevidel, ale to preto ze pozeram kolko zabera az vtedy ked uz je v pamati a nie pocas ladovania do pamati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 12:24

pane "vývojáři", máte nějak moc času na bláboly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 03. 2010 07:39

Ano, je to tak. Na mím stařičkém PC s MSI-865 PE a Intel P4 1,6 GHz bylo potřeba zvýšit RAM z 1 GB na 2GB aby se FF nezakuckával (=občas na chvíli zatuhnul) a aby neměl problémy s přehráváním videa ze Živě.

Přesto to ale nestačí a problémy přetrvávaly. A tak už týden testuji Operu 10. Kupodivu na mém stařečkovi nic netuhne, vše funguje. Jen kdyby byly dostupné některé doplňky, na které jsem zvyklý a které jsem pro Operu zatím nenašel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 01:15

Ja uz si stahl Firefox ruznych verzi vic jak 20x a nepouzivam ho, takze co

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 01:50

takze nejses normalni;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 01:57

Proč by nebyl ?

Zrovna jsem chtěl napsat, že za svoji praxi jsem ho stáhnul aspoň 500x ... A taky ho nepoužívám. Mám ho ale jako 4. hlavní prohlížeč (kvůli pár, zatím nenahraditelným, doplňkům).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 12:05

4. hlavní prohlížeč je hezká formulace (asi jako 2. vítěz voleb)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 07:00

Já Firefox sem tam používám (je v Linuxových distribucích), ale nikdy jsem ho nestahoval zvlášť...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 00:51

počet stažení o ničem nevypovídá, stáhnout si to můžu klidně stokrát na jeden počítač .. zajímavější číslo je počet instalací, jde to nějak zjistit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 01:41

Ale kdepak. Pocet stazeni o necem vypovida. Minimalne o poctu stazeni. A mezi stahovanosti a pouzivanosti je jakasi prima umera, i kdyby x stahnuti znamenalo x/10 stahnuti, tak je to porad pomerne velky cislo.... (pochybuju, ze si 1M lidi stahlo 100x ff na jeden PC).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 00:34

A Maxthon si už stáhlo 350 000 000, o tom nenapíšete? http://www.maxthon.com/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 00:38

Už si s tim Maxthonem fakt trapnej.....

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 01:46

Má pravdu..... Maxthon si stáhlo mnohem víc lidí, než Firefox. .... Internet Explorer si stáhlo 1,5 miliardy lidí, což je vzhledem ktomu, že je předinstalovaný na všech systémech s Windows, ještě překvapivější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 07:31

neřekl bych, to číslo v článku o FF se vztahuje k jedné jediné verzi FF (3.6), kdežto ten "vytuněný IE" uvádí asi počet stažení u všech verzí, navíc počet stažení IE může být také zavádějící, velké procento lidí sis táhne IE pouze aby mohli "zkontrolovat" zobrazení webu, který vytvářejí nebo protože potřebují používat nějaký web (internet banking), který dělal neschopný vývojář a je "IE only" a pro "normální" browsení jej nepoužívají...

navíc uvádět jako zdroj stránky výrobce není moc ideální, vždy´t to znáte: "nevěřím statistikám, které si sám nezfalšuji" xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 08:14

Od kdy je 350 milionu vic nez 1.3 miliardy? :)

A co se tyce IE toho si nestahoval nikdo, ten se stah sam jako Windows Update ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 10:13

maxtonu celkove ... FF ma pres miliardu )

zde se bavime o posledni verzi )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor