Finanční šéf Googlu přiznal neúspěch brýlí Glass

Když Google před pár týdny ukončil program Glass Explorer a předal další vývoj technologie lidem z Nestu, nebylo zcela jisté, jak si tuto informaci má komunita vlastně přeložit.

Je to definitivní konec chytrých brýlí od Googlu a čeká je nelichotivý jarní úklid, nebo to pouze Google zkouší s novým vedením ze zmíněného Nestu, které dokázalo na trh uvést komerčně úspěšné chytré senzory pro domácnost?

Nyní se k celé kauze vyjádřil i hlavní viceprezident a finanční ředitel Googlu Patrick Pichette, který v telefonické konferenci s investory mimo jiné prohlásil:

„When the teams aren’t able to hit hurdles, but we thing there’s still a lot of promise, we might ask them to take a pause and take the time to reset their strategy, as we recently did in the case of Glass.“

Tedy volně přeloženo do češtiny:

„Pokud se týmy nedokážou vypořádat s překážkami, ale stále si myslíme, že je zde mnoho potenciálu, dáme si pauzu a čas na novou strategii, jak jsme tak učinili v případě Glass.“

Pichette dále pokračoval slovy, že v případech, kdy projekt neuspěje, není zbytí, než jej prostě ukončit, což ostatně Google dělá odjakživa (opět připomínka tradičních jarních úklidů).

Co to ale opravdu znamená pro Glass? Určitě ne to, že se v dohledné době dočkáme hotového produktu. Glass si může počkat na nové technologie displejů, další pokrok v miniaturizaci a možná se ho za nějaký čas dočkáme ve zcela nové podobě a třeba i pod novým názvem.

Stejně tak se ale může stát, že se Glass a jeho technologie promění v něco naprosto jiného. Ani to by pro Google nebyla žádná novinka. Vzpomeňte třeba na hudební přehrávač Nexus Q. Google jej prodával pouze několik měsíců, takže Nexus Q fakticky zanikl, ale rok poté Google představil malý HDMI dongle Chromecast. Je to úplně jiný produkt, ale funkčně přesto inspirovaný exotickou koulí. Podobně některé softwarové experimenty – třeba Wave – zase našly uplatnění v Google+, v živé spolupráci v Docs a tak dále. Stejně tak se mohou dílčí technologie chytrých brýlí proměnit v něco jiného, s čím Google vyrukuje teprve v budoucnosti.

Nechme se překvapit, Google je totiž živá firma a neúspěch je tedy vždy šance pro nějaký nový a lepší produkt, nikoliv krize samotné technologie.

Diskuze (32) Další článek: Twitter se postupně mění v IM. Nabídne soukromé hromadné zprávy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,