Finální KDE 3.0

Diskuze čtenářů k článku

Pehucz  |  08. 04. 2002 23:13

A zase máte co kompilovat a překompilovávat a řešit proč tu ono,tu zase toto nejde jak by mělo a zase si máte s čím hrát.  Kdypak už konečně bude Linux normálně použitelný pro všecky uživatele???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zelva  |  09. 04. 2002 00:17

Zalez zpatky do diry, ok?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  10. 04. 2002 09:17

"Slezte z toho lustru Donalde"... fakt nechapu proc se pokousite rozpoutavat flamewar. Existuje par stovek operacnich systemu - co Vas vede ke genialni uvaze, ze ten kdo nepouziva jeden stejny operacni system jako Vy, neni normalni uzivatel?

Tady je diskuse o KDE 3.0, tedy o dost vylepsenem GUI (nejen ;) za 0 penez. Jake mate zkusenosti s KDE 3 Vy? A vubec - na kolik prijde takova zmena GUI (nejen ;) systemu pro jine, normalni, uzivatele? Jak je to potom se stabilitou takoveho systemu pro normalni uzivatele?


BTW. Ja KDE 3 instaloval a svete div se, nic sem nekompiloval ani neprekompilovaval. To je sok, co? Takze...slezte ze stromu a narovnejte pater - vitejte mezi lidmi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  08. 04. 2002 22:40

Kdy bude hotova cestina do KDE3? nainstaloval jsem KDE3 i s KDE-i18n-3..... a stejne to na me mluvi anglicky, ve vyberu jazyka nic jineho nez eng nedovoli....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L.Lunak  |  09. 04. 2002 00:43

Cestina je normalne soucasti KDE3.0 ... a lidem, kteri si s KDE3 nainstalovali i kde-i18n-cs obvykle normalne funguje ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  09. 04. 2002 01:08

Opravdu jsem nainstaloval KDE 3.0 uspesne, neb bezi. Ale z mirroru se dalo stahnout cca 150MB dat s KDE ale nikde v tom nebyly mezinarodni balicky ..i18n, takze jsem si ceskej pro kde3 nasel jinde a nainstalil s KDE 3.0 najednou, a nejde!. mam MD8.2.

Mam namysli to, ze to jiny nez eng. jazyk nenabidne a dialogy jsou eng. jinak KDE jsou na CS nastaveny (cisla, pismena,datum apod).

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L.Lunak  |  09. 04. 2002 01:21

Zkusil bych ten kde-i18n-* balicek odkudkoliv odinstalovat a pouzit ten, ktery k tem ostatnim MDK8.2 balickum patri :
ftp://ftp.kde.org/pub/kde/stable/3.0/Mandrake/noarch/kde-i18n-cs3-3.0-1mdk.noarch.rpm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  07. 04. 2002 16:12

Je to dober, jen jsem narazil na problem, ze to nezobrazuje spravne True_Type fonty (mozna i nejake jine), nektere zobrazi jako ARIAL jine zobrazi skoro spravne(jen nektere znaky jako ARIAL ... to je dost sila (kde 2 to nedelalo)) a nektere zobracu uplne spravne.

Jinak pro RedHat si stahnete kde2-compact a qt2-compact ... to aby vam fungovali kde2 aplikace (nebo je prekompilujte)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  06. 04. 2002 09:15

Z vlastni zkusenosti mohu potvrdit, ze KDE3 je rychlejsi a vzhledem k tomu, ze IceWM na jinem stroji pouzivam, tak si myslim, ze ten rozdil je temer zanedbatelny, paklize disponujete rozumnou RAMkou. Cele KDE jsem si kompiloval a na Athlonu 1600+ s 512 MB RAM to zabralo cele cca 14!!! hodin. Pro ty kdo maji Debian, nepouzivejte Qt z balicku, berte ty pribalene ke KDE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hid  |  06. 04. 2002 01:57

pekne screenshoty... celkom sa im dari kopirovat windows. napr. ta ikonka pri Logout... to snad urobili printscreen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dih  |  06. 04. 2002 20:16

Jdi se vypotit a cestou se mrkni na ikony KDE2 - Ty kopíráku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vtech  |  05. 04. 2002 09:47

KDE3 vypada pekne, ale na RedHat 7.2 jsem narazil na 2 problemy:

1. instalacni procedura popsana v README nefunguje, musel jsem to instalovat s --force a --nodeps

2. KMail nepracuje s mailboxem z v2.x, objevi se foldery, ale po kliknuti na kterykoliv slitne

pokud mate nekdo tip na problem 2, prosim napiste

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jah  |  05. 04. 2002 20:46

KDE 2.x?
RedHat 7.2?
Nejake update, treba pres RHupdate, nebo cisty RH 7.2 z isovky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vtech  |  07. 04. 2002 11:51

ciste ISO, (updates jenom na Postgres,Apache a dalsi veci ktery s Xkama moc nesouvisej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel franc  |  04. 04. 2002 22:06

Pro vsechny co by zajimalo jak je na tom KDE nejen s cestinou
(popripade by si chteli precist oznameni a seznam zmen v cestine)
existuji officialni ceske stranky KDE na
http://czechia.kde.org

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CyBorg  |  04. 04. 2002 15:57

Díval jsem se na screenshoty a je to mooooc pekne.

Nevite jak je to s "cestinem"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moje  |  04. 04. 2002 17:49

vime
bez problemu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L.Lunak  |  04. 04. 2002 17:53

Tou otazkou je mineno, jestli KDE umi cesky ? :)
To jsou drevni prestavy o Linuxu (tuhle jsem nekde slysel, ze nejaky pocitacovy casopis jako prilohu k jednomu cislu mel CD s Linuxem, nejaky redaktor si to tam zkusil nainstalovat a byl uplne mimo z toho, ze to umi cesky, umi to tisknout a dokonce to ma ikonky ).
KDE normalne cesky umi, totiž vlastně česky samozřejmě :) (treba http://dforce.sh.cvut.cz/~seli/download/zive.png), dokonce se da treba napsat dokument michane cesky, rusky a hebrejsky (zprava doleva).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BruXy  |  05. 04. 2002 08:45

Vypada to fakt dobre, koukam, ze i AA fonty vypadaji nejak lepsi, urcite vyzkousim. I kdyz moje zkusenosti s KDE jsou spise takove, ze mi KDE pripada uklikanejsi nez MS-Windows :) To je pak peklo si k KDE sednout, kdyz si clovek plne vystaci s WindowMakerem

Prihreju si take polivcicku s screenshoty (tentokrat s Gnome 1.4): bruxy.oceany.cz/linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L.Lunak  |  05. 04. 2002 10:11

S AA fonty je obvykle problem ten, ze Apple ma na nektere veci kolem toho patenty (http://www.freetype.org/patents.html). Lide to obvykle resi tak, ze bud si freetype prekompiluji sami a ty veci tykajici se patentu si zapnou (http://freetype.sourceforge.net/changes-ft2.txt - zajimalo by me, jestli u nas ten patent taky plati), nebo se delaji nahrady (http://www.cs.mcgill.ca/~dchest/xfthack/).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  10. 04. 2002 08:51

Zalezi na tom, jaxe na podporu cestiny divate - nainstaloval jsem KDE 3 na SuSE 7.3 (no chvili mi zabralo dojit na to, ze KDEDIRS ma bejt spis KDEDIR ;), ovsem KDE 3 na me mluvi pouze anglicky...evidentne v dobe, kdy jsem stahoval rpm, nebyla k dispozici lokalizace. Takze bych tu az tak moc nevykrikoval, jak je na tom KDE 3 skvele s cestinou . Na druhou stranu - ceska klavesnice funguje fakt bez problemu.


Co me zarazilo je, ze mi jaxi nefakci multimedialni prehravace z kde3 (nastesti xmms a mplayer hrajou).

Dal sem nekde cetl, ze kde3 nativne podporuje transparentni menu - nenasel jsem, du instalovat Liquid ;)



A abych jen nekritizoval, tak:

konecne rozumna prace s klipboardem!

fakt je to rychlejsi

a vubec...kde3 se mi moc libi, treba si na nej zvyknu tak, ze zapomenu na uvahy o gnome 2 ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L.Lunak  |  10. 04. 2002 10:52

Co se tyka cestiny, nemuzu si pomoct, ja ten balik pro cestinu pro SuSE7.3 na ftp vidim, je to v podadresari noarch, balik kde-i18n-cs* . Ja je sice nezkousel, protoze pouzivam vlastni build, ale tam mi cestina jde v pohode. Jedine, co vim, baliky pro Mandrake7.2 mely chybu a tam ta cestina vazne nesla, ale to je chyba Mandrake a uz se pracuje na naprave.

Transparentni menu: Nastaveni - Vzhled a chovani - Styl - Efekty - Efekt pro nabidku .


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  11. 04. 2002 12:08

Ja to stahoval z sunsite.mff.cuni.cz/MIRRORS/ftp.kde.org/pub/kde/stable/3.0/. Tam ten balicek proste neni , nebudu zjistovat,  co tam jeste nemaj, du sosat jinam. Kdyz se divam na novejsi datum balicku multimedia, svita mi jiskricka nadeje, ze tam preci jen byla chyba a nebylo to rukama - traba konecne to KDE3 bude zvucit ;)

Diky za tip s pruhlednosti. Skoda ze nefunguje pro libovolny styl (nebo aspon ten, ktery KDE3 standardne nabizi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sharpik  |  04. 04. 2002 15:37

Já teda používám NexStep, ale obrázky vypadají fakt pěkně a jak znám KDE, tak kopou v UserFriendly vyžší ligu než třeba předražená WXP. A jestli jsou svižnější jak 2.2 mno  .............  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wicked  |  04. 04. 2002 15:18

to akoze znamena, ze kde uz nebude tak do slaktrafenia zufalo pomale a nebude zbytocne prekomplikovane? to je totiz dovod, preco pouzivam (ako zjavne vacsina vas) icewm...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  04. 04. 2002 18:53

neviem, mne staci obycajny BASH a som vysmiaty ale z grafickych rozhrani co som skusal, tak GNOME - to je des... to radsej windows....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Merka  |  04. 04. 2002 20:43

Zkus blackbox.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaja  |  04. 04. 2002 10:17

prima.... sice uz dlouho pouzivam Windows, ale urcite nevyzkousim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BeatBoZZ  |  04. 04. 2002 11:40

Prima....pouzivej, ale vseho jen do casu =). Az je budes pouzivat dost dlouhu, tak pochopis =-p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaja  |  04. 04. 2002 10:17

prima.... sice uz dlouho pouzivam Windows, ale urcite nevyzkousim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
open  |  04. 04. 2002 09:50

prima.... sice uz dlouho pouzivam IceWM, ale urcite vyzkousim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lucas  |  04. 04. 2002 11:00

Vyzkousej, KDE3 je mnohem sviznejsi nez 2.2, takze vyhoda rychlosti IceWM je tatam :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MOJE  |  04. 04. 2002 12:08

no pouzivam icewm a obcas se podivam i na kde, protoze ho pouzivaji me dve sestry a o rychlosti oproti icewm bych si dovolil pochybovat. Mozna to ale bude slabym strojem a spatnou podporou grafiky (Athlon 1.2, 512 RAM, Matrox G550) )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  04. 04. 2002 12:20

Poslední verze KDE byly žalostně pomalé, skoro na hranici použitelnosti. Zkoušeno od  PII300Mhz 96RAM až po PIII550 128RAM. Podle mě je dobrou kombinací Gnome+Ximian Desktop.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  11. 04. 2002 14:32

96-128MB? To je ten problem. Je to totiz malo. KDE obsahuje "fičury" na urovni windows XP. Na mem Celeronu 566@850 , 256 MB RAM a G400 beha KDE 2.2.2 i 3.0 svizne - ovsem Gnome este svizneji (na druhou stranu v Kde mam zapnute snad vsechny blbustky: antialiasing, animace, transparentni menu, ...). Az bude IceWM, Xfce a ja nevim co este nabizet stejne fce jako KDE, pak srovnavejte. BTW. mozna jsem exot, ale ja pozivam ruzne "GUI" podle toho co delam - jako root si pustim windowmakera, jako bezny user KDE, kdyz du delat v gimpu poustim Gnome....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  11. 04. 2002 14:43

Mate pravdu, KDE v necem svym zpusobem predbiha dobu, podle me na ukor HW pozadavku. 256 RAM na provoz GUI je na me celkem silna kava, proto jsem radeji (zaplatpanubohu je mozne si vybrat) zvolil o TROCHU sviznejsi Ximian/Gnome.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
open  |  04. 04. 2002 09:50

prima.... sice uz dlouho pouzivam IceWM, ale urcite vyzkousim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor