Fiat a Microsoft spolupracují na integraci digitálních technologií do osobních vozů

Diskuze čtenářů k článku

Iki  |  16. 07. 2004 14:44  | 

To budou mít záchranáři, hasiči a policisté zase o něco víc práce. To těch bouraček ale přibude, když bude ten soft tak stabilní, jako je teď MS windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  16. 07. 2004 15:02  | 

Ono ide O Windows Automotive, co jem pokracovanie Windows CE a tie su RT OS, ktory nepada akurat ak nejaky HW nepodporuju a naemas podpisanu shared source (asi 1mil Sk/rocne) tak k nemu driver ani nevyrobis. Nastuduj si CE(nieco o nich je na itnews.sk) a potom pis..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  16. 07. 2004 16:31  | 

Windows a RT? Cha cha cha

Byt by to byl i CE...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  16. 07. 2004 17:01  | 

Win CE na garantovanu o otestovanu odozvu IRQ- 25 mikrosekund a Task 50 mikrosekund. Ja viem VxWorks 3 a 6,4 mikrosekund je ine kafe ale Win CE stoji 250USD/PC a VxWorks stoji 4000 USD/PC, takze rozdirl musi byt RT Linux ma odozvu do 12 mikrosekund. WInNT ma odozvu do 300 miliskund.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
board  |  16. 07. 2004 18:24  | 

realtime java 20 mikrosekund +-2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vtech  |  17. 07. 2004 10:23  | 

QNX on P5@166:
interrupt latency - 3.3us
scheduling latency - 4.7us

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  19. 07. 2004 07:40  | 

Avergae alebo maximal, pokial ja viem tak ide o average-maximal je asi o 10 mikrosekund vacsi, ale aj QNX je realtime a dobry -pouzival som Neutrino asi 2 mesiace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vtech  |  19. 07. 2004 08:21  | 

To jsou typical hodnoty, ale na totalni plecce. Dalsi super vlastnost QNX je, ze spickove scaluje, pro srovnani:

p5@100:

interrupt latency - 4.4us
scheduling latency - 6.7us

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
macek  |  18. 07. 2004 08:31  | 

Nevím co je RT a moc nechápu kam míříš, ale jestli to dobře chápu, tak Windows CE nepadají tak často? Tak stop blamáži. Pracuji s Windows CE (tedy přesněji s její nadstavbou Pocket PC 2002) a otázku "kde je reset" jsem položil ještě ten den, co jsem je začal testovat. Pravda je, že to bylo aplikací, kterou vyvinula třetí strana, ale to nic přece neznamená, kdo mi zaručí, že aplikace v Automotive budou bezpečné? Microsoft? A jak? Že všichni programátoři povinně dostanou tento systém do svých automobilů? Chápu, že ani Fiat si neriskne řídit pomocí volných aplikací nějaké to kritické místo v automobilu, takže debata není o tom "kolik mrtvých", ale chtěl jsem jen poukázat na to, že všechny ty "bezpečné OS" jsou bezpečné tak na papíře...
Máček

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TNX  |  18. 07. 2004 12:46  | 

)))))))))) Ty jsi vtipalek. ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  18. 07. 2004 17:17  | 

Aco jako ??? To ze je to RT Os nenrika nic o stabilite ... RT OS je system vhodny akorat na jednoulohove pouziti s potrebou pristupu v garantovanem case nikoliv poctem ciklu.

Kdyz nato nahodim vice aplikaci a vsem reknu ze maji mit takovou a takovou pritupovaou dobu tak to pri prehlceni bud system nedovoli, nebo mu RT ulohy sezerou CPU a dojde k zahlceni pocitace .... pak pomuze jen reset.

Kouka ze o OS toho vite fakt hodne, jinak RT_Linux ridi atomovy reaktor pro jednu universitu, pouziva se v NASA do lunochodu, raketoplanu ... az po prumyslove blbosti ... viz web "linux device" ... RT Windows se prozatim nepouzivaji na nic dulezite to hovori za vse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  19. 07. 2004 07:45  | 

>Aco jako ??? To ze je to RT Os nenrika nic o stabilite ... RT OS je >system vhodny akorat na jednoulohove pouziti s potrebou pristupu v >garantovanem case nikoliv poctem ciklu.


ak vymenite slovo jednoulohove za viaculohove tak mate pravdu


>Kdyz nato nahodim vice aplikaci a vsem reknu ze maji mit takovou a >takovou pritupovaou dobu tak to pri prehlceni bud system nedovoli, >nebo mu RT ulohy sezerou CPU a dojde k zahlceni pocitace ....


To je OK, nestretol som sa z nedovolenim, par krat RT ulohy docane zahltili system ale nebol potrebny reset -tasky vedeli skoncit ak skoncili svoju cinnost


>pak pomuze jen reset


Ten som potreboval, len, ked RT Linux aplikacia spadla na Segmentaqtion fault.


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.:styx:.  |  16. 07. 2004 15:10  | 

Fiata som mal a vďaka bohu už nemám. Windows bohužiaľ mám. Kombinácia Microsoft a Fiat = behá mi mráz po chrbte. Keby už konečne Linuxáci začali myslieť aj na nás, bežných užívateľov , a rád si zaplatím za alternatívu, mrkvosoftu a spol už mám za tie roky fakt po krk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thomas  |  16. 07. 2004 16:06  | 

A ja bych nechtěl sedět v něčem co má v sobě Linux. Milion lidí co se nezná, píše něco co se má podobat systému.  Brr. Systém "dodo" fakt nechci.


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  16. 07. 2004 16:33  | 

Hlavne ze v mrkvosoftu se vsichni znaji. Ha ha.

V open source se nemuseji znat, protoze nevyviji proprietarni sw...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vtech  |  17. 07. 2004 10:25  | 

Ja budu, snad uz pristi tyden (jestli dodelam zdroj 12VtoAT)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wav  |  16. 07. 2004 15:10  | 

Neee, ja nechci. Předtstava, že budu mit Microshit v autě mě silně deprimuje..  Už to vidim:


Připojené zařízení nebylo korektně nainstalováno a pravděpodobně nebude pracovat správně, opusťte vozidlo, zamkněte, odemkněte a nastupte znovu. Všichni ostatní neuložení cestující budou nenávratně smazáni.


nebo:


Vámi zadaná tělesná hmotnost a výška neodpovídá parametrům výrobce. Přesedněte si na sedadlo vpravo vzadu a zvolte jiného řidiče. Váš Microshit team


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  16. 07. 2004 16:36  | 

Coz o to, to by se jeste dalo prezit...

Ale pri predstave, ze nekde ve vysokohorskych serpentinach se pri pokusu pouzit brzdy objevi hlasky typu "System neodpovida, pockejte chvili a pak to zkuste znovu..." nebo pri pootoceni volantu vlevo se pouzije automaticka oprava a volant se vrati zpatky a jeste vam na obrazovce na rozloucenou zamava sponka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veverak  |  16. 07. 2004 15:46  | 

Jo Fiat je evidente potapejici se lod - a tonoci se stebla chyta . Takovy BMW, ktery problemy nema uz bezne pouziva centralni informaci system zalozenej na Jave (udajne s otevrenym api) - kdo to chce uz dnes, tak si muze koupit 6kovou radu, ktera to ma jako prvni. Nasledovat bude 1ka, 3ka a casem i ty dalsi ... Ale fiat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  18. 07. 2004 15:02  | 

Ale prdlajs. BMW má iDrive, postavený na Windows CE (či jak se to teď jmenuje). Chodí to snad už relativně spolehlivě (tedy na Windows), ale když to použili poprvé ("nová" sedmička), bylo s tím problémů mraky. Třeba chcípání motoru nebo aktivace alarmu za jízdy - v USA jich kvůli tomu stahovali asi 15000 na upgrade software. Při vyšetřování přišli na to, že byl bug v části software, kterou si někde nechali napsat na zakázku a kterou pořádně (či spíše vůbec) neotestovali než to začali dávat do sériových aut!!!

Nicméně celá ta věc je na hranici použitelnosti, či lehce za ní, protože má dost blbě navržené uživatelské rozhraní do té míry, že používat to za jízdy je opravdu o ústa. I kvůli jednoduchým úkonům, na které býval kdysi v autě samostatný knoflík, se musí lézt do složitého menu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veverak  |  19. 07. 2004 12:01  | 

No a prave na zaklade tehle spatne zkusenosti zacali radeji pouzivat Javu. Pokud neveris, podivej se treba sem - http://zdnet.com.com/2100-1104_2-5250788.html. Takze tady neroznasej bludy ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
999+1  |  16. 07. 2004 15:54  | 

No jo, co je od MS, to je hned pricinou katastrof a vtipku...to se dalo cekat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CandySan  |  16. 07. 2004 19:34  | 

ano je. cerny humor taky humor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  16. 07. 2004 16:22  | 

Za to Linux bude v tom autě fajn že? Nenapsal bych to kdyby se zde opět banda Linuxáčků neozvala. Jakej je rozdíl v tom že místo chyb víše popsaných to napíše Prosím vložte balíček XY poté YX poté AB poté BC a po...PRÁSK! To je stejná pičovina jako narážky zde víše

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  16. 07. 2004 16:40  | 

A co jako? Tak je tam vlozite a jedete dal. Jenze mrkvosoft si za vsechny dalsi dodelavky rekne o dalsi balik prachu. Jsem zvedavy, jak si bude do auta kde kdo instalovat kradene windosy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  16. 07. 2004 17:05  | 

To je zajimavy fenomen. Projdes-li si predchozi diskuzi najdes 3 zminky
o linuxu vcetne Tve:

- Keby už konečne Linuxáci začali myslieť aj na nás, bežných užívateľov ...
- A ja bych nechtěl sedět v něčem co má v sobě Linux ...
- Za to Linux bude v tom autě fajn že? ...

No ani jedna neni od nejakeho fanatika linuxu, spise naopak.
Ja bych spis rekl, ze potrefena husa se opet ozvala.
Je mi lito, ze si nekdo dela srandu z Tebou milovaneho softu.
Je to strasne a neeticke. A urcite jsou to Ti hnusni linuxaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  19. 07. 2004 12:11  | 

To je snad jasne, ze na na MS a WIN budou nadavat priznivci Linuxu a naopak, ne? Tohle uz tu je dlouho a nejspis jeste dlouho bude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  18. 07. 2004 10:41  | 

Tohle co popisujes, je reseni zavislosti pri instalaci software, je to obcas pracnejsi, ale nejedna se o chybu. Navic tezko nekdo bude za jizdy do sveho auta instalovat software, jestli vubec bude do nej neco instalovat. Nelze to srovnavat s nespolehlivosti Windows za provozu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  18. 07. 2004 15:14  | 

ačkoli Windows moc rád nemám, obávám se, že nemáš pravdu. Známé problémy, které měl BMW s iDrive *nebyly* záležitostí Windows jako systému, ale záležitostí aplikace, ve které byl bug a kterou někdo pořádně neotestoval. To se Ti může stát na každém systému. Linux je možná blbovzdornější z uživatelského hlediska, z hlediska programátora low-level záležitostí to vyjde téměř nastejno.

Pravdou je, že kdyby zdroják toho software zveřejnili, někdo by na ten bug mohl přijít. Jenže takto důležitý kód nezveřejní nikdo i kdyby to tisíckrát běželo pod Linuxem nebo BSD. A i kdyby to někdo zveřejnil, kolik lidí schopných takovou chybu najít (=se znalostmi programování a motorařiny) existuje? A kolik z nich by mělo čas se jen tak pro zábavu v něčem podobném vrtat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  19. 07. 2004 10:38  | 

A v cem ze nemam vlastne pravdu? Vzdyt ty mluvis o necem uplne jinem. Ja pisu, ze nelze srovnavat
slozitost instalace software se spolehlivosti OS v provozu. Myslis si snad, ze to srovnavat jde
a ze to je to same, jak uvadel prispevek na ktery reaguji?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  18. 07. 2004 17:22  | 

Re: Prosím vložte balíček XY poté YX poté AB poté BC a po...PRÁSK!

tak to neznam ???? apt-get, yum .... .rpm, .tgz
Jinak vzdy kdyz instaluji nejaky program nejdrive si prectu co potrebuje, pripravim na to podminky a pak ho nainstaluji ... asy tomu nerozumim, ale nemam problem hlavne kdyz mi to funguje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MIlan  |  16. 07. 2004 16:30  | 

Píše se 'výše'. Víš, Aleši?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  16. 07. 2004 16:33  | 

Jsem copak ve škole?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  16. 07. 2004 16:42  | 

Ted mas sice prazdniny, ale po nich ti navrat do skoly urcite neuskodi.

I slova v posledni vete jsou zajimave poskladana...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krysa  |  16. 07. 2004 20:17  | 

buť zdráf alešy taki ťe ťi blpci pořát votravujou s ťím debylním pravopysem? nam ynteligentňim lydem je přece rozumňed i tak jak pýšem normálňe po našem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxxxxxx  |  16. 07. 2004 16:44  | 

no tak to potes prdel, fiat je sracka a kdyz se do toho jeste namontuje M$

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bzzuuuuiiiiik  |  16. 07. 2004 17:27  | 

Takze ho hned ukradnes, stejne jako svoje xp wokynka a spousty her, co mas doma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TNX  |  18. 07. 2004 12:49  | 

No pokud bude mit zlodej rozum, tak to radsi krast nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  16. 07. 2004 19:05  | 

Mnoo, pokud to bude jako navigacni a informacni system, nebal bych se ani W95 Ale predstava, ze to bude ridit funkci brzd je z kategorie nejhruznejsivh hororu )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bred  |  16. 07. 2004 19:44  | 

No, počítače snad nebou řídít vozidla až tak doslovně. Se snad nemusíme obávat ;) Navigační systémy, informační centrum, popřípadě i jiné věci typu mp3, wma přehravaše a další fičury pod windows, proč ne. Nebránil bych se tomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  19. 07. 2004 10:43  | 

Tak to se dost pletes, pocitace ridi auta uz davno.
Kdo myslis ze ridi treba ABS? Ted to akorat budou
centralizovat a poskytovat rozhrani i pro uzivatele.
Myslim ze Windows opravdu nejsou stastne reseni, ale
kdo chce kam, ja bych si Fiat rozhodne nekoupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  19. 07. 2004 10:44  | 

Tak to se dost pletes, pocitace ridi auta uz davno.
Kdo myslis ze ridi treba ABS? Ted to akorat budou
centralizovat a poskytovat rozhrani i pro uzivatele.
Myslim ze Windows opravdu nejsou stastne reseni, ale
kdo chce kam, ja bych si Fiat rozhodne nekoupil.

Viz treba prvni vir pro Windws CE inzerovany tady
na zive. Az pocitace automobilu budou umet komunikovat
po siti (a to budou umet), tak to bude vazne legrace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
leonidas  |  16. 07. 2004 19:46  | 

Obcas to tuhne, 3x rocne, bezi to na original siemens, auto nechci s nejakym systemem,radeji automat a ne od siemense a v zadnem pripade italsky ,zlate embecko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  17. 07. 2004 21:37  | 

Do CNC delam taky a je to trochu jinak. Samotny stroj ridi kombinace NC a PLC, ktera jede naprosto bezchybe. Nad tim je ovladaci PC s Win, ktere je tam predevsim pro komfortni ovladani, vizualizaci atd.. Zatimco vlastni Sinumerik ma zavadu naprosto vyjimecne, ovladaci PC se musi kazdou chvili restartovat. At mi nikdo netvrdi, ze to neni woknama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin2  |  16. 07. 2004 22:17  | 

Svuj k svemu kvalita ke kvalite, sunt k suntu.
BMW=Java
FIAT=Wokna

FIAT - Fix It Again Tony

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vtech  |  17. 07. 2004 10:19  | 

to sedi

BMW - 20l/100km a po par letech zraly na autogen. pekny jsou, ale po tom co jsem videl jak vypada 4 roky stara 5ka, tak ani zanic

jinak jakoby nestacilo, jaky plecky jsou italsky auta ted, oni tam daj jeste windows volove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  18. 07. 2004 02:15  | 

a teraz si predstavte ze si do auta budu ludia bastit linux. kolko lam pomrie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  18. 07. 2004 10:48  | 

To je nesmysl. V takovym nasazeni se Linux pouziva casto (casteji nez windows) a vetsina lidi ani netusi, ze tam nejaky linux ma. http://www.linuxdevices.com/articles/AT8693703925.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TNX  |  18. 07. 2004 12:54  | 

On, mozna by ses mel trochu vzdelavat. On linux se pouziva v takovych situacich bezne. Protoze diky dostupnosti zdrojovych kodu se da orezat a upravit na konkretni podminky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TNX  |  18. 07. 2004 12:52  | 

Uz to vidim. Sednu do auta, zastrcim klicky do zapalovani. Otevrou se dvere u spolujezdce, nastoupi sponka a vyhodi bublinu. "Vypada to, ze chcete nastartovat. A nabidne par moznosti. Samozrejme zvolim, ze ma vypadnout." Horsi bude, az bude chtit nastupovat za jizdy ve chvili, kdy budu nouzove brzdit na snehu a budu potrebovat ABS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky