Fascinace: testujeme 30" LCD (video)

Diskuze čtenářů k článku

Čtenář  |  19. 12. 2007 13:48

Můj člověk. Viz pojmenování složek ve screenshotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hm  |  19. 12. 2007 10:32

teda aby FPS nebyly pod deset patnáct...

ono se řekne, velkej displej...ale ta věc má pozadí

provozovat rozmazané nižší rozlišení než nativní je mírný vopruz, každopádně kvůli tomu to nestojí za to pořizovat.

leda tak 2:1 tj. 1280xněco, ale 2x2 pixely na bod to je už zase kostkatej hranáč.

zdá se mně, že i proto 24 bohatě stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bubak  |  19. 12. 2007 10:30

Mam 3 x 17" LCD. Sice to neni tak cool, ale je to podstatne levnejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Obyvatel  |  18. 12. 2007 21:49

Proc opet chybi nejdulezitejsi parametr a to technologie pouziteho LCD panelu ? Znamena to ze jde o priserne TN ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2007 23:03

No 2. odkaz v Googli a vies ze je to S-IPS :) Vzhladom k tomu ze taketo lcd si kupi hlavne clovek pracujuci s fotkami/videom, atd, tak davat tam TN by nemalo moc velky uspech :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vaseo  |  18. 12. 2007 18:43

jak dlouho novinarite???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2007 20:20

Zhlédnout je správně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KArel  |  18. 12. 2007 21:39

Shlédnout může leda tak z vysoké rozhledny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matous  |  18. 12. 2007 15:54

... a po tydnu si clovek zvykne tak, ze to za velky ani nepovazuje

pekne to topi... rozhodne se se kus uctu za topeni presune do uctu za elektriku

ta celistva plocha je proti vicemonitorovymu reseni skvela na spoustu veci, kde je treba jeden velkej obraz = photoshop, autocad... atd

ale zase na druhou stranu 3x22" za stejnou cenu muze udelat pro nekoho lepsi sluzbu

je to kazdopadne super vec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daves  |  18. 12. 2007 15:09

Zivaci tady je aspon krasne videt jak hnusne vypada vas web na wide monitoru, kdyby jste aspon nechali starej vzhled jako moznost nastaveni :( . A BTW proc nemate na FF ad-block ? Blika to tam zrzkovi jako vanocni stromek :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maysider  |  18. 12. 2007 12:14

http://www.svethardware.cz/art_doc-1BC9F42B2E0837C5C125724B005B0413.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  18. 12. 2007 11:17

Parada si akurat uzivam novy HP w2408h a som maximalne spokojny.Ten stary 17" sa mi uz zda smiesny.Celkom ma pobavilo ked som si vsimol tu klavesnicu pretoze mam taku istu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2007 10:54

Já teda mám 20" a pořád si říkám, že větší už bych nechtěl

Aby se s takovým monitorem dalo nějak rozumně pracovat, to bych ho musel mít alespoň dva metry od sebe, ne? Tolik místa na stole zase nemám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boner  |  18. 12. 2007 09:40

Koukám, že adresář Bordel se vyskytuje na vícero strojích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joujou  |  18. 12. 2007 09:29

idealni je podle me 24"(ale ne TNko za 10.000kc ale neco lepsiho, treba amva za 13kkc), ma full hd na filmy a na praci je dostatecna, u tyhle 30" uz kdyz koukate doleva tak nevidite doprava, to je o oukrouceni krku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berkdeber  |  18. 12. 2007 10:26

souhlas, mam hp lp2465 a jsem maximalne spokojeny (i kdyz na to rozhlizeni po plose jsem si chvilku zvykal a to jsem prechazel z 21 crt :o), vetsi by se na stul stejne nevesel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joujou  |  18. 12. 2007 11:32

presne muj pripad 22" crt (20 viditelna) 1600x1200 je supr ale kdyz tu sedi novy hp2465 tak je to zase jinde :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
°b1()()b°  |  19. 12. 2007 09:35

a co teprve nějaká konzole s framebufferem a co nejmenším písmem? to by byl masakr :+

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cňapka  |  18. 12. 2007 09:20

Všechno super, až na tu hi-tech bilou klavesnici :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan386  |  18. 12. 2007 17:02

Náhodou, Chicony za 250 má za tu cenu nejlepší rozvržení (aspoň pro mě). Jsem rád, že ji používají i profesionálové . . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Azazel  |  18. 12. 2007 19:53

Použávám chicony kb-9810 za cca 100 korun a to prostě proto, že jsem víc hi-tech klávesnici nesehnal :o) Jednou jsem se rozhodl, že si koupím nějakou hi-tech klávesnici bez ohledu na cenu... a prostě jsem si nevybral...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CC  |  18. 12. 2007 23:03

Používám taky jedině Chicony za 200,-. Dokonce jsem si jich pár koupil do zásoby, kdyby se přestaly vyrábět.

Zkusil jsem pár supermultihitech a za pár dní letěly dokouta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Červený  |  18. 12. 2007 09:20

Mám tento monitor už rok, proč to proboha redaktorům tak trvalo, než se rozhodli otestovat tento 30" monitor? No, po roce užívání už mi ta plocha ani tak velká nepřijde :) Ale na hry to opravdu není, pokud nedáte 50 000 do pořádného PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
videoeditor | 18. 12. 2007 11:21

ten monitor nemáme jako novinku, jde o dlouhodobější zápůjčku kvůli testům grafik ve vysokém rozlišení, také jsme chtěli něco lepšího pro střih videa. Když to máme na dýl, je logické, že nepůjde o absolutní novinku, ale o produkt, který si už své naputoval napříč různými redakcemi. David je tady nadšený z velkého monitoru také kvůli tomu, že dříve jako šéfredaktor Mobilmánie pokládal 3 palce na displeji mobilu za luxusní velikost a tady jich teď uviděl 30 :) Mějte pro něj pochopení ;)

a pochopitelně nové 30" budeme testovat dál, zanedlouho by mělo dorazit Eizo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Červený  |  18. 12. 2007 14:22

Dobře, nevadí :) Je jasné, že proti Eizu (ani jsem nevěděl, že dělají 30" monitory...) nebude mít toto HP žádnou šanci. Ale je to nejlevnější 30" LCD, další dělá pokud vím jen Dell a Apple. Mám pocit, že všechny tyto firmy používají stejný LCD panel, jen HP nemá OSD, čímž šla cena podstatně dolů (protože pro takovou plochu by údajně byla nastavovací elektronika příliš složitá a nákladná). Jinak mohu o tomto panelu říct, že má skvělou odezvu, dobré barvy (které mi ale přijdou poněkud přesaturované, seřídit se to dá pouze přes ovladače grafické karty) a velké pozorovací úhly. Na monitoru je možné regulovat tlačítky pouze jas, má tři DVI vstupy (lze přepínat tlačítkem), ale zvhledem ke stáří nedisponuje HDMI vstupem, což se dnes dá považovat za nevýhodu (ale kolik z nás má dnes Blu-Ray mechaniku s originálním HD filmem, že?). Taková příjemná drobnost je že stavová led dioda po chvíli zhasne, takže neruší při sledování filmů nebo TV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Červený  |  18. 12. 2007 14:29

Tak právě koukám na 30" od Eiza... no, to snad ani nesrovnávejte :D HP stojí ani ne 30 000, Eizo má stát 90 000, alespoň podle serveru CDR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza K.  |  19. 12. 2007 02:40

Já mám tenhle monitor cca měsíc a samozřejmě plocha konečně ok, nesouhlasím s tvrzením redaktorů, že se plocha nedá přehlédnout očima bez toho, aniž by se muselo hýbat hlavou, mě to celkem jde, a je to příjemné cvičení proti únavě

Co mi na tomto monitoru vadí nejvíc (ale bývá resp. nebývá to na více monitorech), je absence nějakého tlačítka, které by přepínalo mezi několika nastaveními jasu a kontrastu či barevného podání, něco jako má ASUS. Mám kartu od Nvidie a je s tím docela problém, ten jejich control panel stojí za prd, aspoň pod 64bitovými Vistami, ty jejich klávesové zkratky na profily mi nějak nefungujou a navíc, když mi systém přejde z režimu vypnutého monitoru zpět, tak se to nastaví na nějakou jejich výchozí hodnotu a ta je příliš jasná a hodně kontrastní.

Jinak spokojenost, žádný vadný pixel a cena na takové dělo parádní. Akorát to čištění zaprskaného monitoru po shlédnutí nějakého srandovního filmu zabere dost času

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SokoBanner  |  18. 12. 2007 08:36

...kterej když položí ruku na klávesnici, tak má okamžitě pod prsty ASWD (viz. video)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ffgdfdfgdfgd  |  18. 12. 2007 08:00

mam tento kousek uz par tydnu doma a je to ultimatni zalezitost. V praci mam 2x19 a rozdil je celkem markantni :) Mel sem 40LCD FUllHD TV a ten rastr byl humus na beznou praci. Ted by to chtelo jeste jednu 30tku do paru. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
°b1()()b°  |  19. 12. 2007 09:26

no nechci být ve vaší kůži až budete počítat vadné pixely :-}

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  18. 12. 2007 07:14

35 tisíc už ZAČÍNÁ vypadat dobře. Až to bude za 10, jdu do toho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2007 07:11

to uz mi prijde az moc velke myslim ze 22" je takovy rozumny strop,nechce li nekdo tim nahrazovat televizi pro vetsi mistnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sid  |  18. 12. 2007 11:51

22´´ by bylo dost, pokud by to byl klasicky format 4:3, nebo 5:4. Sirokouhle dvaadvacitky jsou jen takove nudle. Vertikalne maji prakticky stejny pocet bodu, jako bezna sedmnactka. Zkratka dneska se vyrabi LCDcka na filmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Azazel  |  18. 12. 2007 19:50

mám 24" a je to trapně malý :( chtělo by to upgrade

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
syky01  |  18. 12. 2007 02:21

Těch 30 palců je na některou práci opravdu fajn. Shodou okolností jsem měl párkrát na tomto LCD dělat a práce s fotografii nebo videem je parádní. Asi si domů budu muset pořídit něco většího než 19 palců :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufoonek  |  18. 12. 2007 02:00

2560x1024 nebo 2560x1600 ??? Nejak to tam mate pomichane Ale je to celkem hezke Me zatim staci 21" 215TW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  18. 12. 2007 16:00

jenom si rýpnu. Proč máte na žive stále fixní šířku stránek (nějakých 1024), když i třeba z toho videa je vidět, jak to stojí zaprd.

Já mám 22" a i když roztáhnu firefox, tak je mi to na nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 18. 12. 2007 16:57

Na tom videu to byla záměrná provokace, kdybyste jen slyšeli, co jsme si u toho povídali :) U takových monitorů se už přece nepředpokládá, že budete mít přes celou metrovou šířku zobrazenu jednu stránku. Tady je už nutné pracovat s rozmístěním oken.

A právě proto máme na Živě a na všech jiných webech stejně jako jiní provozovatelé webů pevnou šířku. Aby weby zůstaly čitelné i na megamonitorech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Axiss  |  18. 12. 2007 22:01

A nemělo by to být právě naopak? Že, pokud jste tak vzdělaní, že dokážete pracovat s více okny na ploše, že byste neměli mít fixní šířku, protože prostě uživatel si jí nastaví podle sebe, podle toho, jak mu vyhovuje? Když už má ten super monitor a je, jak píšete, nutné pracovat s více okny

Pevná šířka, ok, nemám nic proti. Ale jakákoliv souvislost s nutností pracovat s více okny je trochu nesmyslná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 18. 12. 2007 22:19

Jenže lidé právě tak vzdělaní nejsou - viz úvodní příspěvek. Roztáhnou si web přes celou obrazovku, sami nepoznají, že se to špatně čte, na webu potom stráví polovinu času. Cesta zpět nevede, roztahovací design patří do webové historie. Obecně, nejen na webech Cpressu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Topper  |  18. 12. 2007 20:42

Jenom si rypnu. Ergonomie pouzivani pocitace je u vas jenom jedno maximalizovane okno? Au.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  18. 12. 2007 21:18

Myslím, že Martin nemluvil o jednom maximalizovaném okně.

Jen si rýpnu: Vy používáte pouze okna fixní velikosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor