Facebook zkouší posílat nevyžádané zprávy, platí se za ně dolar

Facebook se po vstupu na burzu vehementně snaží dokázat, že jeho hodnota není jen v miliardě uživatelů, ale že na nich dokáže i vydělávat. Objevují se proto nové možnosti reklamy. Novinkou je něco jako cílený spam – neboli nevyžádané zprávy, které vám budou doručeny mezi běžnými zprávami od přátel. Inzerenta takové oslovení uživatele vyjde na jeden dolar, doplňuje AllThingsD.

FB zpravy.jpg
Aktuální podoba správy zpráv na Facebooku

Práce se zprávami se na Facebooku několikrát měnila. Aktuálně to vypadá tak, že všechny zprávy najdete seřazeny v konverzacích v jednom seznamu, přičemž ten má dvě záložky. Tou výchozí je záložka „Příchozí“, kam se standardně řadí zprávy od přátel, a poté je zde záložka „Další“, kde najdete zprávy od ostatních lidí (máte-li povoleno, že vás mohou oslovit). Záložku Další podle zjištění samotného Facebooku nikdo moc nezná a nevyužívá, upozornění na zprávy zde zařazené se totiž neukazuje ani v horní informační liště.

A tak přišel nápad se zpoplatněnými zprávami, které se uživatelům dostanou mezi výchozí příchozí zprávy. Je určena pro případ, když chcete někoho oslovit s jistotou, že si toho všimne, ale přitom není mezi vašimi přáteli. Zároveň se zavádí dvě úrovně filtrování zpráv – ve výchozím stavu bude oddělování zpráv do sekce „Další“ mírnější, a tak se mezi běžnými zprávami může objevit i nějaká zvenčí, kterou Facebook vyhodnotí jako pro vás zajímavou.

FB filtry.png
Ukázka nastavení nového filtrování

Nová funkce se zatím testuje na menším vzorku uživatelů. Pokud se osvědčí, bude nasazena globálně. Nelze však očekávat, že by měli uživatelé najednou plné schránky spamu, při ceně dolar za jednu zprávu je to totiž pro inzerenty celkem drahá kampaň. Bude se hodit jen v případě, že oslovené uživatele daná zpráva bude skutečně zajímat.

Mohlo by vás také zajímat:

Diskuze (36) Další článek: Mayský kalendář: Google a Seznam připomínají jeho konec

Témata článku: , , , , , , , , ,