Facebook zaplatí pokutu 20 milionů dolarů za sociální reklamu

Facebook zaplatí pokutu 20 milionů dolarů za sociální reklamu

Facebook úspěšně uzavřel jednou z mnoha soudních pří, které vede v USA. V tomto případě se jedná o hromadnou žalobu ze severní Kalifornie, ve které si pět uživatelů sítě stěžovalo na program sociálních reklam, které využívají „lajky“ surfařů.

Pokud tedy například uživatelská Zuzana kladně ohodnotí produkt nějaké firmy, toto ohodnocení se může zobrazit surfaři Petrovi z její komunity jako reklama v bočním panelu ve smyslu „Tvoje kamarádka Zuzana má ráda produkt firmy XYZ.“

Žalobci nicméně tento typ reklamy považovali za přílišný vstup do soukromí jedince a škodu vyčíslily na více než 200 milionů dolarů.Nakonec došlo k dohodě a pětice poškozených se může těšit na souhrnné odškodné ve výši 20 milionů dolarů. Facebook také bude muset tento typ reklamy pozměnit takovým způsobem, aby napříště nedocházelo k přílišnému vstupu do soukromí uživatelů.

Diskuze (12) Další článek: Instagram si diktuje: aplikace nesmí mít v názvu „insta“ ani „gram“

Témata článku: Web, Facebook, Sociální sítě, Reklama, Pokuty, The Verge, Pokuta, Zuzana, SoC

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Ochraňte svou techniku před zloději

Testy All-in-One PC a herních monitorů

Proč byste měli chtít HDR televizi

Svět leteckých simulátorů