Facebook je známý tím, že příspěvkům, které sdílíte ať už na osobním profilu či firemní stránce, značně omezuje jejich dosah mezi přáteli a sledujícími. To se nyní opět prohloubí – jedním z kritérií na mobilu bude, jak rychle se stránka načte.
V potaz přitom nebude brát jen rychlost s jakou stránka reaguje, ale i aktuální připojení uživatele. Je tedy pravděpodobné, že na EDGE se vám zobrazí hlavně ty články, které se načtou i na tomto pomalém připojení bez problémů. Pro uživatele je to zajisté dobrá zpráva, pro vydavatele a správce stránek je to signál k tomu, aby své weby optimalizovali pro mobilní zařízení, pokud tak ještě neučinili.
Největší sociální síť se totiž na svém blogu svěřila, že 40 procent návštěvníků opustí stránku, pokud se jim nenačte do tří sekund. Krom článků pak omezí na pomalém připojení i videa a další datově náročný obsah.
Celé toto omezení pak lze chápat i jako další ze způsobů, jak donutit velké vydavatele používat Instant Articles – články umístěné přímo na Facebooku, které se načítají okamžitě, jsou optimalizované pro zobrazení na telefonu a Facebook k nim prodává svou reklamu, z čehož si nechává provizi.