Propustnost a odezva je s příchodem velkého objemu dat a využívání cloudu nutností, která se nese ve znamení kvalitního uživatelského zážitku. Rychlé zobrazení všech dat je cílem všech majitelů služeb na internetu a nejinak je tomu i v případě Facebooku.
Jak informoval server BBC, Facebook se rozhodl investovat část z celkových 450 milionů dolarů do nového optického kabelu pod mořem s délkou přibližně deseti tisíc kilometrů, který povede z Malajsie přes Jižní Koreu až do Japonska.
Nová optická linka by měla zajistit lepší konektivitu pro uživatele v Indii, Indonésii, Malajsii, Filipínách, HongKongu i Singapuru. Projekt s novým podmořským optickým kabelem je uskutečněn v rámci iniciativy APG (Asia–Pacific Gateway). Podobnou investici v minulosti udělaly i další společnosti, například Google v roce 2008 investoval 300 milionů dolarů do podmořského systému Unity mezi Spojenými státy a Asií.
Facebook má v zemích jako je Japonsko nebo Korea stále velký prostor k růstu a zaměření se na nové trh mu umožní rychle a snadno překonat průlomovou hranici jedné miliardy lidí „na Facebooku“. Nový optický kabel by měl být plně funkční ve třetím čtvrtletí roku 2014.