Facebook tvrdil, že jeho nové reklamy nikdo nezablokuje. Vydrželo mu to jen pár hodin

Facebook tvrdil, že jeho nové reklamy nikdo nezablokuje. Vydrželo mu to jen pár hodin

Plány Facebooku s novými reklamami se komplikují. Komunitě okolo AdBlock Plus se podařilo obejít novou ochranu proti blokátorům, se kterou sociální síť vyrukovala před pár dny.

Klepněte pro větší obrázek
Blokátory reklam se začínají soustředit i na odlišnou reklamu na sociálních sítích

Je ale otázka, jak moc úspěšně AdBlock Plus funguje, podle Facebooku totiž při své snaze odstranit reklamu skrývá i některé zcela standardní příspěvky. A sami surfaři hlásí, že zdaleka neodstraní vše.

Nicméně i tak to pro Facebook není dobrá zpráva. Společnost tvrdila, že nové reklamy nebude mít šanci nikdo blokovat. Skryla je totiž tak, aby se jejich kód tvářil jako ostatní příspěvky. A tento nový formát vydržel jen dva dny. Přesně tak dlouho trvalo Adblocku, než našel alespoň částečné řešení.

„Je to klasická hra na kočku a myš. Producenti reklam a blokátoři reklam se budou vždycky honit. Je tedy možné, že Facebook přijde s něčím ještě lepším, na co opravdu budeme krátcí – ale jsme připraveni bojovat,“ uvedl zástupce Adblock Plus Ben Williams. Tentokrát prý šlo jen o to, najít správné identifikátory reklam, které Facebook začal používat.

Sociální síť spolu s novými reklamami spustila pro uživatele i několik nových kontrolních nástrojů, pomocí kterých si mohou upravit jejich zobrazování. Mohou si tak například vybrat, jaké kategorie chtějí vidět.

Témata článku: Facebook, Web, Byznys, Sociální sítě, AdBlock, Reklama, Pár, Dobrá zpráva, FB, AdBlock Plus, Pro Plus, Kočka, Klasická hra

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu