Facebook se nepřestává nafukovat, Twitter ochabuje

Minulý rok se ve velkém rozjely tzv. sociální sítě. Nejvíc bylo slyšet o Facebooku, který zaznamenal mimořádný růst, a to i u nás. Za jeho největšího konkurenta byl považován MySpace, který ale stagnoval. Začátkem letošního roku se začalo více mluvit o Twitteru, který v jednu chvíli zaznamenal rychlejší příbytky nových uživatelů než slavnější Facebook.

Právě Twitter byl pasován do pozice „štiky“, která je hubená, ale mrštná a dravá. Jinými slovy – jednoduchá a přehledná služba by mohla nakonec nalákat více uživatelů než trochu megalomanský Facebook. Úspěch Twitteru nenechal provozovatele Facebooku klidné a chtěli jej za 500 miliónů dolarů koupit. Obchod se ale nepodařilo dojednat, a tak Facebook alespoň od Twitteru lehce kopíroval.

S odstupem několika měsíců je zajímavé sledovat, jak se situace vyvíjí. Statistiky monitorovací služby Compete odhalují zajímavou skutečnost, že Twitter již ztrácí dech, zatímco návštěvnost Facebooku neustále prudce roste. MySpace stagnuje a dlouhodobě mírně klesá – jednoznačně trpí tím, že se nijak nesnaží prosadit i za hranicemi USA.

Statistiky.png
Statistiky služby Comptete.com

Ale i na optimistické křivce Facebooku můžeme pozorovat zaoblení podle kterého můžeme odhadnout, že by se do konce roku mohl Facebook nasytit a dále bude stoupat už jen mírně, nebo se projeví jako bublina a postupně splaskne.

Diskuze (10) Další článek: Kancelářský balík OpenOffice.org 3.1 konečně v české verzi

Témata článku: , , , , ,