Facebook připravuje novou podobu profilů. Už zase.

Facebook připravuje novou podobu profilů. Už zase.

Ještě jsme si pořádně nezvykli na Timeline a Facebook už opět chystá změny ve vzhledu uživatelských profilů. Základní myšlenka s časovou osou a velkým úvodním obrázkem zůstává naštěstí zachována, ale radikálně se změní informace v hlavičce kolem úvodního obrázku. Nová verze už se testuje u některých uživatelů, informuje o tom TPM.

Jednou z rozporuplných inovací je přesun základních informacích o uživateli do překryvné vrstvy nad úvodní obrázek. Spodní okraj obrázku doplní gradientní stín, do kterého je bílým písmem vepsáno jméno uživatele, jeho práce, vzdělání a místo pobytu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Současný • a nový vzhled uživatelského profilu na Facebooku (zdroj: TPM)

Na výše uvedeném obrázku zachyceném Carlem Franzenem z TPM to vypadá docela dobře, ovšem v případě pestřejších obrázků se mohou informace v nové vrstvě ztratit.

Výrazně se zjednoduší zobrazení dalších informací pod obrázkem – namísto náhledů fotek přátel či fotografií jsou tu už jen méně nápadné ikony znázorňující aktivity uživatele.

Samotný Facebook zatím žádné informace k nové podobě profilů neuvedl. Můžeme tedy očekávat klasický scénář, tedy že se bude počet uživatelů s novou podobou profilu postupně rozšiřovat, až se stane standardem. Případně bude časem možné na novou podobu přímo přepnout.

Diskuze (43) Další článek: Apple nakupuje nejvíce čipů na světě

Témata článku: Web, Facebook, Sociální sítě, Základní myšlenka, Timeline, Nový uživatel, Profil, Nová informace, Carla

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů