Facebook monitoroval psychické rozpoložení uživatelů. Údaje poskytl i inzerentům

Facebook monitoroval psychické rozpoložení uživatelů. Údaje poskytl i inzerentům

Sociální síť Facebook získávala od uživatelů informace o jejich aktuálním psychickém stavu. Ty následně poskytla svým inzerentům. Vyplývá to z důvěrného interního dokumentu, který vypracovali dva vedoucí představitelé australské pobočky Facebooku. O jeho obsahu informoval deník The Australian.

Zmíněný dokument se zaměřoval především na australské teenagery ve věku 14 až 20 let. Autoři v něm popisují způsob, jakým může být nápomocné monitorování komentářů a celkového chování uživatelů, kteří se cítí úzkostliví, nervózní, vystresovaní, hloupí či bezcenní.

Informace o aktuální náladě mladých uživatelů sociální sítě následně mohly být využity na cílenou reklamu. Jak připomíná The Next Web, Facebook v současnosti poskytuje platícím zájemcům o reklamu osobní údaje, včetně vztahového statusu, místa bydliště, věku, jakož i způsobu, jakým konkrétní uživatel Facebook využívá.

Zmíněný australský dokument popisuje, jak mohou být využity údaje od čtrnáctiletých teenagerů, kteří potřebují dodat sebedůvěru. Zároveň se zmiňuje, že Facebook pracuje na vývoji nástrojů, kterými by bylo možné získat lepší poznatky o pocitech australské a novozélandské mládeže.

Facebook se omluvil, prý nešlo o reklamu

Společnost Facebook se již stihla za jednání své australské pobočky omluvit, když uznala , že nebylo správné se ve svém výzkumu zaměřovat na děti. Zároveň bude společnost záležitost interně prošetřovat.

Sociální síť také upřesnila, že výzkum probíhal v souladu s ochranou soukromí. Portál News.com.au však oponuje, že Facebook svým jednáním porušil australské směrnice upravující reklamní a marketingovou činnost.

Facebook k celému obvinění ze strany australských médií vydal i oficiální prohlášení, v němž uvedl, že uvedený výzkum měl za cíl obecně přiblížit inzerentům způsoby, jakými uživatelé na sociální síti vyjadřují své pocity. Ne však s úmyslem vylepšit reklamní pozici plátců reklamy.

Společnost zároveň přiznala, že při tomto výzkumu nedodržela běžný postup a celý proces tak zpětně přezkoumá, aby napravila chyby.

Témata článku: Facebook, Právo, Sociální sítě, Výzkum, Reklama, Teenager, Sociální síť, Osobní údaje, News, Cílená reklama, Story, Predator, Interní dokument, Uživatelé, Oficiální prohlášení, Směrnice, Síť, Údaj, Celkové chování, Mladý uživatel, Celý proces, Mládež, Osobní údaj, Běžný postup, Vedoucí představitel

Určitě si přečtěte

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

** Po půl roce je tu další aktualizace Windows ** A opět přináší hlavně hromadu drobných kosmetických vylepšení ** Podívali jsme se na ty nejzajímavější

Včera | Jakub Čížek | 165

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

** Fluent Design je vzhled, do kterého postupně Microsoft převleče celý systém ** Staví na průhlednosti a velkých plochách ** Do Windows 10 se z části dostane už zítra při vydání podzimní aktualizace

16.  10.  2017 | Stanislav Janů | 154


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji