Facebook se chystá vydat aplikaci pro iOS a Android s jednoduchým názvem Work. TechCrunch uvádí, že aplikace má umožnit firmám vytváření interních sociálních sítí na způsob Facebooku, ovšem zaměřených jen na vnitrofremní komunikaci. Na oficiální spuštění aplikace naváže samostatná webová služba nazývaná Facebook at Work (Facebook v práci).
Facebook v práci bude vycházet z klasického Facebooku, ale firmy si ho budou moci přizpůsobit interním potřebám (zdroj: TechCrunch)
Šéf projektu Lars Rasmussen pro TechCrunch řekl, že službu již testuje malá skupina firem ve světě a že samotný Facebook interně využívá svou vnitřní sociální síť na koordinaci zaměstnanců už několik let. "Když Mark [Zuckerberg] vydá sdělení, pověsí ho zkrátka na Facebook v práci", říká Rasmussen. Největší sociální síť na světě pomocí této služby plánuje pracovní setkání, sdílí soubory a koordinuje spolupráci na projektech.
Rasmussen neuvedl, jakým způsobem má být služba financována, ale nevyloučil možnost zobrazování reklamy, která je základním kamenem obchodního modelu klasického Facebooku.
Zaměstnanci budou v rámci firemní sítě postavené na Facebooku používat pracovní účty, které si mohou propojit se svými soukromými účty, aby mohli být přihlášeni v obou službách najednou. Rasmussen však zdůraznil, že obsah v obou službách bude přísně rozdělen, takže například status sdílený na klasickém Facebooku nebude přístupný na firemním a naopak, pracovní agenda bude zcela oddělena od obsahu na soukromém účtu.
Samotnou službu reportérům z TechCrunch nepředvedli, ale první, byť zatím omezené, funkce by měly být k dispozici s příchodem aplikace. Ta má být dostupná ke stažení už dnes.