Fak jako kam ten svět spěje je věc příšerná, místo abych přemýšlel a vyvíjel nové pohony nejen dronů, ale i letadel klidně elektrické, ale s tím, že zapracuji na efektivním ukládání energie (minimálně na úrovni kerosinu, priorita číslo 1), tak se každá společnost (firma) snaží testovat a prosazovat hovadiny.
> Je mi líto, ale musím trvat na takovém chování, že pokud vím, že některé technologie jsou prostě mimo mé možnosti, tak musím čekat, až nebudou. Ukvapená snaha a předvádění výsledek neurychlí (CAD, 3D aplikace také ne), ať se každý vzteká jak chce.
> V kosmonautice to znamená nefantazírovat jako pan Musk o opakovaných mega startech chemických raket (naprosto irelevantní jak účinných - vždy nedostatečně z fyzikální podstaty), ale vyvíjet fúzní pohony jak pro provoz ve vesmíru (kde jsme pochopitelně průlomu blíže, protože je možné používat magneticky stlačované pelety, mikrovlnný ohřev), tak pro start z povrchu*.
* Velmi nesnadný úkol, aby motor pracoval jako ve sci-fi a palivo přímo v nádržích (tritium / deuterium mnohem levnější než nákladná výroba miniaturních pelet), přivedl k zážehu v podmínkách běžných teplot a tryskou ven (která musí být ochráněna před plazmatem) za extrémních výstupní rychlosti, čili dostatečném tahu i vysokém specifickém impulzu. Prakticky otázka následujících několika staletí - nikoliv desetiletí. On sám ten motor a to vč. toho na pelety produkuje i radiaci, sice ne tak pronikavou jako antihmotová reakce, ale přesto život ohrožující, což také musí být vyřešeno. Stejně jako dostatečně výkonné mobilní reaktory, které musí být jak spolehlivé, tak se i uchladit - opět nesnadné.