Facebook DeepText začne analyzovat příspěvky na zdi. Podle kontextu nabídne reklamu

Facebook DeepText začne analyzovat příspěvky na zdi. Podle kontextu nabídne reklamu

Facebook na svém webu představil nový projekt, který využívá umělou inteligenci pro analýzu psaného textu. Říká mu DeepText a v budoucnu si tento robot bude číst naše příspěvky na facebookové zdi a případně také v Messengeru.

DeepText se bude učit pochopit kontext psaného projevu nejen podle klíčových slov. Měl by rozumnět i celkovému významu sdělení. To vše bude dostupné v přibližně dvaceti různých jazycích. V blogpostu se Facebook pochlubil, že aktuálně může robot analyzovat tisíce příspěvků za sekundu.

Kromě samotných textů na zdi bude moci robot procházet také informace vyplněné v profilu a dokonce i text v komunikátoru Messenger. Tam vidí vývojáři potenciální využití s tzv. chatboty, tedy roboty, kteří vám mohou objednat taxík, jídlo nebo jinou službu pouhým odesláním zprávy. V budoucnu bychom mohli v Messengeru najít jedno univerzální chatovací okno, kam bychom psali požadavky. Facebook by je pomocí DeepTextu analyzoval a přesměroval uživatele na správného chatbota.

Primárním účelem je však především cílení kontextové reklamy v prostředí Facebooku. Pokud se v příspěvcích často zmiňujete o výletech na kole, pak vám bude sociální síť nabízet cyklistické reklamy nejen podle lajků a dalších tradičních parametrů, ale právě díky těmto postům.

Mohlo by vás zajímat:

Diskuze (9) | Intel: počítače obměňujeme stále pomaleji. Upgradovací cyklus se natáhl k šesti rokům

Témata článku: Facebook, Sociální sítě, Umělá inteligence, Reklama, Chatbot, Primární účel, Kontext, VR projekt, Chatovací okno, Hate, Příspěvek

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší