Facebook chce sledovat vaši polohu, aby zjistil, zda jste po zobrazení reklamy zašli do obchodu inzerenta

Facebook chce sledovat vaši polohu, aby zjistil, zda jste po zobrazení reklamy zašli do obchodu inzerenta

Se sociálními sítěmi je problém, že nemají jasně definovaný obchodní model. Jejich obchodní potenciál stojí hlavně na reklamách, které dokáží velmi přesně cílit. Jenže měření efektivity těchto reklam je těžké. Facebook nyní chce dokázat, že jeho reklamy skutečně vedou k nákupu. Nákupu v kamenných obchodech.

Klepněte pro větší obrázek
Facebook chce propojit své reklamy s nákupy v kamenných obchodech
(foto: Antoine K, Flickr, CC BY-SA 2.0)

Použije k tomu lokační služby ve vašem zařízení. Pomocí nich bude měřit, kolik uživatelů, kteří viděli určitou reklamu, pak šli a produkt si v kamenném obchodě koupili. Marketéři tak dostanou nová data, podle kterých uvidí, jak účinná jejich reklama je.

Ale jak Facebook pozná, že jste si v kamenném obchodě něco opravdu koupili a neodešli s prázdnou? K tomu Facebook zveřejnil novou API nazvanou Offline Conversions API, která pracuje s řadou prodejních systému od společností jako je Square nebo IBM, jež obchody využívají. Cílem je propojit vaši platbu s konkrétní reklamou, kterou jste viděli na Facebooku.

Jestli bude celý systém fungovat a zda se Facebooku podaří účinnost reklam prokázat, lze zatím těžko odhadovat. Ale pokud uspěje, bude moci reklam prodávat ještě více.

Diskuze (35) Další článek: Microsoft dokáže pomocí vyhledávače diagnostikovat nemoc dříve než doktor

Témata článku: Facebook, Sociální sítě, Flickr, Reklama, Zobrazení, Kamenný obchod, Inzerent, Marketér, Flickr.com, Obchod, Obchodní potenciál


Určitě si přečtěte

Nová zbraň proti hackerům: obrovské množství chyb v softwaru

Nová zbraň proti hackerům: obrovské množství chyb v softwaru

** Vědci vymysleli nový systém obrany proti hackerům ** Pomocí speciálního systému implementují do softwaru spoustu chyb ** Tyto chyby nejsou zneužitelné, což útočník zjistí až po čase

Karel Javůrek | 26

Galerie: Navštívili jsme Cosmos Discovery. Uvidíte Sojuz, Mir i kokpit raketoplánu

Galerie: Navštívili jsme Cosmos Discovery. Uvidíte Sojuz, Mir i kokpit raketoplánu

** Brno hostí do konce léta unikátní výstavu Cosmos Discovery ** Uvidíte zde celou historii kosmonautiky ** Stovky originálů i detailních maket

Jakub Čížek, Antonín Trčálek | 4

Intel má 50 let! Připomeňte si 6 klíčových milníků v historii firmy

Intel má 50 let! Připomeňte si 6 klíčových milníků v historii firmy

** Firma Intel byla založena přesně před 50 lety ** Intel začínal jako výrobce pamětí ** Dnes je největším výrobcem procesorů pro osobní počítače

David Polesný, Pavel Tronner | 10

Temný režim a spousta vychytávek. Vyzkoušeli jsme nový macOS 10.14 Mojave

Temný režim a spousta vychytávek. Vyzkoušeli jsme nový macOS 10.14 Mojave

** Vyzkoušeli jsme veřejnou betu macOS 10.14 Mojave ** Hlavní novinkou je temný režim a velký důraz na soukromí ** Jako první beta je systém překvapivě rychlý a dobře použitelný.

Martin Miksa | 35

USA se vrací do vesmíru! NASA představila devět statečných pro první lety soukromých lodí

USA se vrací do vesmíru! NASA představila devět statečných pro první lety soukromých lodí

** NASA zveřejnila nové termíny prvních demonstračních letů dvou soukromých kosmických lodí ** Známe už také jména prvních astronautů ** Jako první poletí k ISS Crew Dragon od SpaceX

Petr Kubala | 15


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny