Facebook chce sledovat vaši polohu, aby zjistil, zda jste po zobrazení reklamy zašli do obchodu inzerenta

Facebook chce sledovat vaši polohu, aby zjistil, zda jste po zobrazení reklamy zašli do obchodu inzerenta

Se sociálními sítěmi je problém, že nemají jasně definovaný obchodní model. Jejich obchodní potenciál stojí hlavně na reklamách, které dokáží velmi přesně cílit. Jenže měření efektivity těchto reklam je těžké. Facebook nyní chce dokázat, že jeho reklamy skutečně vedou k nákupu. Nákupu v kamenných obchodech.

Klepněte pro větší obrázek
Facebook chce propojit své reklamy s nákupy v kamenných obchodech
(foto: Antoine K, Flickr, CC BY-SA 2.0)

Použije k tomu lokační služby ve vašem zařízení. Pomocí nich bude měřit, kolik uživatelů, kteří viděli určitou reklamu, pak šli a produkt si v kamenném obchodě koupili. Marketéři tak dostanou nová data, podle kterých uvidí, jak účinná jejich reklama je.

Ale jak Facebook pozná, že jste si v kamenném obchodě něco opravdu koupili a neodešli s prázdnou? K tomu Facebook zveřejnil novou API nazvanou Offline Conversions API, která pracuje s řadou prodejních systému od společností jako je Square nebo IBM, jež obchody využívají. Cílem je propojit vaši platbu s konkrétní reklamou, kterou jste viděli na Facebooku.

Jestli bude celý systém fungovat a zda se Facebooku podaří účinnost reklam prokázat, lze zatím těžko odhadovat. Ale pokud uspěje, bude moci reklam prodávat ještě více.

Diskuze (35) Další článek: Microsoft dokáže pomocí vyhledávače diagnostikovat nemoc dříve než doktor

Témata článku: Sociální sítě, Facebook, Reklama, Flickr, Kamenný obchod, Obchod, REK, Zobrazení, Flickr.com, Marketér, Inzerent, Obchodní potenciál


Určitě si přečtěte

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

** Airlander 10 nabídne plavby vzduchem v interiéru s prosklenou podlahou ** Luxusní vzducholoď byla původně vyvíjena pro vojenské účely ** Počítá se s třídenními „kochacími“ výlety za poznáním

Karel Kilián | 7

Surface Laptop 2: cenově dostupný důkaz, že už to Microsoft umí jako Apple

Surface Laptop 2: cenově dostupný důkaz, že už to Microsoft umí jako Apple

** Nové barvy a rychlejší procesory, jinak je vše při starém ** Alcantara okolo klávesnice výrazně zlepšuje komfort používání ** Displej s poměrem stran 3:2 oceníte při práci na webu nebo aplikacích Office

Tomáš Holčík | 153

Elon Musk: kupovat si jiné auto než Tesla je bláznovství, chystáme velké věci

Elon Musk: kupovat si jiné auto než Tesla je bláznovství, chystáme velké věci

** Tesla uspořádala prezentaci pro investory na téma autonomního řízení ** Zveřejnila podrobnosti o vlastním neuročipu i autonomní technologii ** Příští rok chce spustit vlastní platformu samořídicích sdílených aut

Karel Javůrek | 100



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test fotolabů

Oklamali jsme rozpoznání obličeje

13 tipů pro rychlejší Wi-Fi

Test NVMe SSD 500 GB