Facebook chce sledovat vaši polohu, aby zjistil, zda jste po zobrazení reklamy zašli do obchodu inzerenta

Facebook chce sledovat vaši polohu, aby zjistil, zda jste po zobrazení reklamy zašli do obchodu inzerenta

Se sociálními sítěmi je problém, že nemají jasně definovaný obchodní model. Jejich obchodní potenciál stojí hlavně na reklamách, které dokáží velmi přesně cílit. Jenže měření efektivity těchto reklam je těžké. Facebook nyní chce dokázat, že jeho reklamy skutečně vedou k nákupu. Nákupu v kamenných obchodech.

Klepněte pro větší obrázek
Facebook chce propojit své reklamy s nákupy v kamenných obchodech
(foto: Antoine K, Flickr, CC BY-SA 2.0)

Použije k tomu lokační služby ve vašem zařízení. Pomocí nich bude měřit, kolik uživatelů, kteří viděli určitou reklamu, pak šli a produkt si v kamenném obchodě koupili. Marketéři tak dostanou nová data, podle kterých uvidí, jak účinná jejich reklama je.

Ale jak Facebook pozná, že jste si v kamenném obchodě něco opravdu koupili a neodešli s prázdnou? K tomu Facebook zveřejnil novou API nazvanou Offline Conversions API, která pracuje s řadou prodejních systému od společností jako je Square nebo IBM, jež obchody využívají. Cílem je propojit vaši platbu s konkrétní reklamou, kterou jste viděli na Facebooku.

Jestli bude celý systém fungovat a zda se Facebooku podaří účinnost reklam prokázat, lze zatím těžko odhadovat. Ale pokud uspěje, bude moci reklam prodávat ještě více.

Témata článku: Facebook, Sociální sítě, Reklama, Flickr, Obchod, Inzerent, Kamenný obchod, Flickr.com, Zobrazení

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu