Facebook chce sledovat váš pohyb myší, data pak důkladně zanalyzuje

Facebook chce sledovat váš pohyb myší, data pak důkladně zanalyzuje

Co bychom tak na uživatelích mohli ještě sledovat? Řekli si ve Facebooku a vymysleli, že pohyb kurzoru myši. Kde se jak zastaví, u čeho uživatel setrvá, čeho si ani nevšimne, nebo po kolikátém přejetí až klikne. To vše se může hodit pro jednoduché sledování toho, čeho si uživatel na stránce všimne jako prvního a na co kliká. Samozřejmě s cílem, aby si co nejdříve všiml reklamy a na tu pak klikl. Tato myšlenka není nová a leckde už je třeba částečně aplikovaná, nicméně příchod něčeho takového na Facebook budí pozornost.

Na skutečnost, že se sledování kurzoru myši na Facebooku připravuje, upozornil Wall Street Journal. Informace pochází přímo od šéfa analytiků Facebooku, který potvrdil, že tuto technologii testují. Spolu s ní ještě další podobné technologie, které sledují interakci uživatele s obsahem právě zobrazené stránky, a to jak na webu zobrazeném v počítači, tak v mobilním telefonu. Cílem je shromažďovat a následně analyzovat data nejen o vlastnostech uživatele, ale i jeho chování.

Mohlo by vás také zajímat:

Zatím není jasné, kdy a jaké nového technologie pro sledování interakce uživatelů s obsahem na stránce Facebook zavede, je to ale prý otázka měsíců. Firma si je vědoma, že v obrovském množství statistických dat je obrovský potenciál, který se dá následně přeměnit v peníze, proto mohutně investuje do vlastních analytických datacenter. Získané výsledky se dají využít k novým účinnějším metodám cílení a zobrazování reklamy či jiných komerčních služeb.

Diskuze (35) Další článek: Gates se opřel do Internet.org a zoufá si, že jej zatěžuje Microsoft

Témata článku: Web, Facebook, Sociální sítě, Myši, Pohyb, Zobrazená data, Pohyb myší, Wall Street Journal

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů