Facebook před pár dny oznámil, že kupuje společnost Oculus VR a bude se tak chtít podílet na rychlém rozvoji virtuální reality napříč světem. Jak Mark Zuckerberg upřesnil, rozhodně nechce zasahovat do vývoje, ale bude se snažit pomoci v oblasti spolupráce s vydavateli a dalšími partnery v oblasti her, dodavateli a samozřejmě i podpořit celosvětovou distribucí, která je pro začínající hardwarové firmy obvykle těžký oříšek.
Mírný poprask vyvolala informace na webu New York Times, podle které Facebook chystá přejmenování a nový design Oculusu. Reakcí na tuto spekulaci vznikly i posměšné obrázky. Tato informace ale byla vyvrácena přímo Facebookem, alespoň tak o tom informoval web TechCrunch.


Reakcí na koupi Oculusu Facebookem vzniklo spoustu posměšných obrázků
Hlavní zakladatel Palmer Luckey se také vyjádřil, proč nabídku přijmul. Podle něj mu Mark nastínil poměrně jasnou vizi, které se Facebook drží – spojovat lidi. A virtuální realita je něco, co do budoucna bude hrát obrovskou roli, obzvláště pokud v ní lidé budou často a dlouho – podobně jako na Facebooku.
Facebook a investice jim dovolují nejen výrobu speciálních displejů na zakázku (stovky milionů dolarů) a zbavit se tak použití omezujících displejů z mobilních zařízení, ale také najmout takřka kohokoli do týmu, kdo pomůže vývoji produktu a dalších částí. Oculus také může investovat do samotného obsahu a podpořit vývojáře, kteří budou pro Oculus vyvíjet nejen upravené verze her, ale i hry určené pouze pro virtuální realitu.
Tou největší výhodou má ale být snížení ceny. Mark Zuckerberg se vyjádřil, že se v dlouhodobém hledisku nebudou snažit vydělat na prodeji hardwaru – lze tedy čekat prodej za výrobní cenu, podobně jako to dělá třeba Google nebo Amazon. Budoucí výdělky by měly být především ze softwaru a služeb spojených s virtuální realitou. To ale bohužel znamená, že se s velkou pravděpodobností dočkáme masivního nasazení reklamy i v budoucí virtuální realitě.

Jen doufejme, že to nedopadne jako v představě ze seriálu Futurama, kterou si můžete prohlédnout na gifu.