Facebook se snaží zaútočit na stávajícího krále videoplatforem s uživatelskými obsahem – Youtube, který patří Googlu. Stále více rozšiřuje možnosti vlastní videoplatformy, například živé streamování spustil pro všechny platformy teprve v březnu tohoto roku. Tentokrát chce vyřešit zásadní věc – autorská práva na hudbu.
Uživatelé totiž rádi vytváří videa se známými písněmi, které jsou pochopitelně chráněné jako hudební dílo a jedná se o autorský obsah, ze kterého se musí minimálně platit licenční poplatky.
Facebook se tak snaží dohodnout s největšími nahrávacími společnosti a vydavateli, aby uživatelé mohli hudbu ve videích volně používat. Facebook za tuto možnost nabízí dle zdrojů webu Bloomberg stovky milionů dolarů. Aby vše fungovalo podle představ obou stran, musí mít Facebook k dispozici systém, který je schopný správně detekovat danou skladbu ve videu, což je dnes už poměrně jednoduché vytvořit a existuje pro to i několik mobilních aplikací.
Pro držitele práv je to win-win situace, která jim přinese další příjem, protože doposud z takových videí neměli nic, spíše naopak – museli pravidelně vyřizovat označovaní porušení autorských práv a požadovat stažení videí.
Mark Zuckerberg se v minulosti už několikrát vyjádřil k tomu, že video je pro Facebook nyní primárním novým druhem obsahu, na který se zaměřuje a v budoucnu očekává, že bude důležitější než text a fotografie.
Facebook také nedávno spustil platformu Watch i se seriály a dalším obsahem: