Facebook bude nepřímo šmírovat, co jeho uživatelé nakupují v e-shopech

Facebook bude nepřímo šmírovat, co jeho uživatelé nakupují v e-shopech

Na Facebooku je nová funkce, která slouží pro lepší zacílení reklamy. Jmenuje se „partnerské kategorie“ a poznají ji pouze ti, kteří budou na Facebooku inzerovat. Běžný uživatel se setká až s jejími důsledky – na sociální síti se mu bude zobrazovat reklama podle toho, co nakupoval, nebo o jaké výrobky se zajímal.

Inzerenti na Facebooku si mohou vybrat různé skupiny uživatelů, kterým se bude reklama zobrazovat. Je to z důvodu lepšího cílení a efektivity reklamy. V konečném důsledku to ocení i sám uživatel, který není zahlcován inzeráty na produkty a služby, které ho vůbec nezajímají. Zacílení uživatelů se díky Partnerským kategoriím razantně rozšíří, a to na více než 500 velmi detailně specifikovaných filtrů odpovídající různému zboží.

Klepněte pro větší obrázek
Nové cílení reklamy na Facebooku skrze partnerské kategorie jde hodně do podrobna. Zobrazený příklad uvádí zacílení na lidi, kteří kupují dětské cereálie, což znamená, že nadprůměrně navštěvují kategorii dětských cereálií v e-shopech a zakoupili je v posledních dvanácti měsících

Jak se ale Facebook dozví, které zboží vás zajímá? K tomu poslouží partnerská spolupráce s Datalogix, Epsilon a Acxiom, které zajišťují monitorování dat v různých online obchodech a nyní je poskytnou Facebooku. Ten poté inzerentům může nabídnout nové podrobné kategorie s přesným cílením, přitom podá i počet lidí, kterým se reklama zobrazí.

Lepší cílení reklamy má velmi vysoký vliv na její účinnost. A pokud je reklama účinnější a uživatel na ni klikne, znamená to zisk návštěvníka pro inzerenta a provizi pro Facebook. Nová funkce je zatím dostupná jen v USA. Rozšíření tentokrát nebude tak rychlé, protože k zavedení potřebuje Facebook lokální partnery.

Diskuze (8) Další článek: Apple hledá specialistu na ohebné displeje

Témata článku: Byznys, Web, Facebook, Sociální sítě, Cereálie, Přesný cíl, Různé kategorie, E-shop


Určitě si přečtěte

Z rozmazané šmouhy krásná fotka. Takhle kouzlí nová umělá inteligence MyHeritage

Z rozmazané šmouhy krásná fotka. Takhle kouzlí nová umělá inteligence MyHeritage

** MyHeritage slibuje nejlepší neuronovou síť pro vylepšování fotek ** Funguje tím líp, čím horší fotku upravuje ** Otestovali jsme desítky různých snímků

Marek Lutonský, Lukáš Václavík | 39

Nvidia představila grafické karty GeForce RTX 3090, RTX 3080 a RTX 3070. Známe české ceny

Nvidia představila grafické karty GeForce RTX 3090, RTX 3080 a RTX 3070. Známe české ceny

** Nvidia uvedla nové desktopové grafické karty GeForce RTX 3000 ** Jedná se o modely GeForce RTX 3070, 3080 a 3090 ** K výrobě se používá 8nm technologii od Samsungu

Karel Javůrek | 67

Filmové pirátství asi jen tak nezmizí. Když už musíte, stahujte bezpečně v Seedru

Filmové pirátství asi jen tak nezmizí. Když už musíte, stahujte bezpečně v Seedru

** Máme HBO Go, máme Netflix... ** Ale stejně krademe filmy a seriály ** Když už musíte, stahujte torrenty bezpečně v Seedru

Jakub Čížek | 141

DeOldify: Téměř zázračná technologie, která obarvuje 2. světovou válku, nebo vaše fotky z dětství

DeOldify: Téměř zázračná technologie, která obarvuje 2. světovou válku, nebo vaše fotky z dětství

** Neuronová síť DeOldify obarvuje fotky ** Můžete si ji vyzkoušet sami i bez superpočítače ** YouTube je plný obarvených ikonických videí

Jakub Čížek | 20

Nejlepší aplikace na předpověď počasí: Kde nejlépe zjistit, co zrovna chcete vědět

Nejlepší aplikace na předpověď počasí: Kde nejlépe zjistit, co zrovna chcete vědět

Obecných aplikací na předpověď počasí je nespočet, jenže často skončí jen u základní informace o počasí a nenabídnou odpovědi na řadu praktických otázek. A tak jsme si položili právě několik takových otázek a hledali aplikace či meteoslužby, které nám nejlépe odpoví.

Karel Kilián | 4


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest mobilů do 8 000 Kč

Test bezdrátových headsetů

Linux i pro začátečníky

Jak surfovat anonymně