Facebook, Apple, automobilky a další. Kdo koupí Here mapy?

Facebook, Apple, automobilky a další. Kdo koupí Here mapy?

Minulý týden se ve Finsku pohnuly ledy. Tedy ve finské Nokii… Naráz padlo oznámení o koupi společnosti Alcatel-Lucent a o „zvažování možností, jak naložit s divizí Here Maps“. Přeloženo do srozumitelného jazyka to znamená, že Nokia jedná o prodeji svých map, a tak není divu, že v médiích hned začala padat jména. Jedná se pouze o spekulace, fundované odhady, chcete-li, ale pět možností, o kterých se mluví nejvíce, jednoduše dávají smysl…

  1. Facebook. Už dávno to není jen firma, která svou službou spojuje lidi a vydělává na reklamě. Facebook se pouští do zcela odlišných služeb, vyvíjí vlastní technologie, takže proč nemít kvalitní mapovou službu? Využití se rozhodně najde.
  2. Apple. I tohle dává velký smysl. Apple budoval vlastní mapovou službu od nuly a stále to není žádná velká sláva, takže proč si nepomoct tímto způsobem? Odhad ceny Here Map zní na tři miliardy eur, což jsou pro Apple (s trochou nadsázky) drobné.
  3. Konsorcium německých automobilek: BMW, Audi, Daimler (a další). Auta mají velký dluh v aplikací moderních internetových služeb, mapové a navigační služby dnes výrobci draze licencují, takže proč nevyřešit problém koupí vlastních map?
  4. Uber („taxislužba ve smartphony“). Mapy mají k provozu moderní taxislužby blízko, ale nenapadá mě moc důvodů, proč by kvůli tomu musel Uber kupovat Here. Ostatně v posledních komentářích k akvizici se už Uber neobjevuje.
  5. Nejmenovaná private equity z USA. Soukromý kapitál, velká neznámá.

Here Mapy bývají považovány za úspěšný byznys, ale můžeme na to mít i zcela opačný pohled. Už jsem zmínili diskutovanou prodejní cenu: 3 miliardy eur. Když ale Nokia v roce 2008 kupovala Navteq (posloužil jako základ mapové divize), zaplatila 8,1 miliardy dolarů. Navzdory všem dalším investicím je pokles hodnoty značný. Dává tedy smysl, prodávat Here právě teď, když se začíná dařit (meziročně příjmy divize vzrostly o 15 %)? Analytici tvrdí, že Finové chtějí podpořit síťový byznys v boji proti Huawei a Ericssonu.

Témata článku: Byznys, Sociální sítě, Mobility, Automobily, Mapy, Audi, Daimler, Here, Here Maps, Velký smysl, Velká sláva

11 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Dusan 24. 4. 2015 19:21:23
    Nejvetsi adept chybi a sice ze by to odkoupil TomTom s cilem zlikvidovat...
  • Kolousek001 24. 4. 2015 18:48:36
    Když to bude kdokoliv mimo Číňanů a Korejců tak budu spokojen ...
  • Poltergeist 24. 4. 2015 14:31:52
    BABIS A vzdycky vas to dovede do Kosteleckych uzenin:-P
Určitě si přečtěte

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

16.  8.  2017 | Jakub Čížek | 13

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

** Crosstalk byl dřív problém paralelních portů, dnes se ho pokusili prověřit na USB ** Zařízení ze sousedního USB portu může odposlouchávat to vedlejší ** Mohou vznikat záškodnické flašky nebo třeba USB lampičky

14.  8.  2017 | Adam Harmada | 19


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test NVMe a SATA SSD

Máte slabý signál
Wi-Fi? Poradíme!

Jak umělá inteligence opravuje fotky

Kupujete dron? Ty levné se nevyplatí