Evropský parlament schválil směrnici o uchovávání komunikačních údajů

Diskuze čtenářů k článku

Břetislav Černík  |  15. 12. 2005 14:55

To by mne tedy zajímalo.
To jako na každém poštovním serveru bude povinnost uchovávat logy a historii. Nebo v případě, když to bude bezpečnostní složky zajímat tam strčí vlastní zařízení, nebo jak jako?
Všechno něco stojí. A správa takovýhle záležitostí opravdu není levná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
1984  |  15. 12. 2005 09:35

je tomu cca rok a půl, co jeden žárlivý, movitý manžel získal kamarádovu kompletní e-mailovou korespondenci od jednoho nejmenovaného freemailu. třešničkou na dortu bylo že získal i tu, která již byla z mailboxu smazaná. nevěříte? věřte! né všechno co je poskytováno zdarma je opravdu zdarma.. 1984 už je dávno tady 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbost  |  15. 12. 2005 10:00

nesmysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
1984  |  15. 12. 2005 10:43

nevím proč bych měl důvod si vymýšlet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shinnitchika  |  15. 12. 2005 10:45

Proc? Kdyz ma nekdo penize...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hidden  |  15. 12. 2005 14:23

Tohle je nesmysl, ztrata image by ten freemail stala mnohem vice, nez by jim ten clovek (i pres svou movitost) byl schopny nabidnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
1984  |  15. 12. 2005 15:14

to zcela určitě, nicméně stačí přeci v tichosti uplatit jednoho z adminů nemyslíte? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  15. 12. 2005 20:41

Samozrejme, freemaily maji backup a ten udrzuji klidne mesic, takze data tam jsou.
Staci pak znat backup admina a ten provede pokusny restor, vetsinou je to jeho povinost (takze nebude podezreli ze neco brakuje) ... samozrejme toho obnovi vic, prekopiruje soubor/tabulku, nastavi history na 0 a smaze .bash_history nebo .history (popripade obnovi predchozi).... a jeto, mam zname na seznamu, myslim ze muzu mit BigBrothera (ale k cemu ??).

V jedne porno agenture jsem si prohlizel jeste nesestrihane filmy a to jsem nemusel nikoho uplacet, proste jsme se nudili a cekali na dobehnuti ulohy, staci se pohybovat v IT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MatesB, MatesB  |  15. 12. 2005 08:22

Jsem moc zvedavej jak chcou kontrolovat obsah sifrovanych emailu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MatesB, MatesB  |  15. 12. 2005 08:24

.... sorry, prehlidl jsem ze na obsahu jim nezalezi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L-Core, L-Core  |  15. 12. 2005 08:39

...PRÝ nezáleží...

Nebojme se, časem bude MNOHEM hůř...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  15. 12. 2005 09:00

a kde bereš tu jistotu, že tomu tak bude?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  15. 12. 2005 15:05

Ty jakoz to telefonni operator by sis dobrovolne zvysil svoje nakldy o miliony na nakup vykoneho diskoveho pole + specialniho softu (a jste odrazoval si zakzniky prave podezrenim, ze neco takoveho provadis) , kdyz te k tomu zadny zakon nenuti......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  15. 12. 2005 15:19

A proč by do toho měl investovat operátor?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  15. 12. 2005 17:24

Protoze ze zakona mu to nikdo nenarizuje, takze az mu to nekdo zakonem naridi tak mu to mozna i zaplati....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  15. 12. 2005 17:41

A možnost že do toho bude investovat někdo jiný než operátor tě nenapadla? Moje žena měla před dvěmi lety odposlouchávaný telefon a od té doby si vyžádání infortmace přehazují policajti a operátor jako horký brambor. Proč asi?

A mimochodem zde nejde o zákon, ale o směrnici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  15. 12. 2005 17:41

A možnost že do toho bude investovat někdo jiný než operátor tě nenapadla? Moje žena měla před dvěmi lety odposlouchávaný telefon a od té doby si vyžádání infortmace přehazují policajti a operátor jako horký brambor. Proč asi?

A mimochodem zde nejde o zákon, ale o směrnici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  15. 12. 2005 17:42

Sorry za opětovné odeslání příspěvku, ale toto mě už vážně štve:
Microsoft VBScript runtime error '800a0007'

Out of memory: 'Cache.Items'

/_includes/Cache_INC.asp, line 294
Microsoft VBScript runtime error '800a0007'

Out of memory: 'Cache.Items'

/_includes/Cache_INC.asp, line 294
Microsoft VBScript runtime error '800a0007'

Out of memory: 'Cache.Items'

/_includes/Cache_INC.asp, line 294
Microsoft VBScript runtime error '800a0007'

Out of memory: 'Cache.Items'

/_includes/Cache_INC.asp, line 294
Microsoft VBScript runtime error '800a0007'

Out of memory: 'Cache.Items'

/_includes/Cache_INC.asp, line 294
Microsoft VBScript runtime error '800a0007'

Out of memory: 'Cache.Items'

/_includes/Cache_INC.asp, line 294
Microsoft VBScript runtime error '800a0007'

Out of memory: 'Cache.Items'

/_includes/Cache_INC.asp, line 294
Microsoft VBScript runtime error '800a0007'

Out of memory: 'Cache.Items'

/_includes/Cache_INC.asp, line 294
Microsoft VBScript runtime error '800a0007'

Out of memory: 'Cache.Items'

/_includes/Cache_INC.asp, line 294

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  15. 12. 2005 20:30

Ne proc, koupim si levny BOX SATA-SCSI na 16 disku, kopim je 4, dam tam SATA disky maxtor tak 300GB, dam je do RAID0 na dinamicky disk (w2k, NE LINUX ten je nenici), nekoupim UPS a obcas se poskodi dinamicka part (strati se part a disk je cisty ... bezna vec), dale disky maxtor odhcazi tak co 2 mesice jeden ..... to ani nebudu potrebovat moc mista, zalohovat budu na DATky (kdo by kupoval LTO3 ze) staci 1FULL+diferencialy .... a az budou fizli neco potrebovat tak jim to dam, nejaka data tam vzdycky budou, sice treba kazdy 3bit, ale to je jejich problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
keno  |  15. 12. 2005 07:55

Kam to všetko v tomto svete smeruje? Totálna kontrola nad všetkým, všetkými a všade? Tomuto sa hovorí demokracia? Ďakujem pekne. Od možnosti uchovávania je už len krôčik k zneužívaniu...
Dnes si dovolia toto a zajtra budú domové prehliadky na dennom poriadku????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zvedavec  |  15. 12. 2005 07:28

Kdy se budou na postach otevirat a skenovat vsechny dopisy ? Co kdyby v nich bylo neco nespravneho ?

Nemuzu si pomoct, ale cim dal tim vic mi tenhle svet pripada ne nepodobny filmu George Orwella: 1984

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gttyt  |  15. 12. 2005 08:05

To se dela u vytipovanych osob uz davno (jeste pred masivnim nastupem Internetu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  15. 12. 2005 15:15

Bohuzel si nezil pred rokem 1989  - to se u nas zapisovala adresa kazdeho kdo poslal dopis do ciziny (adresa odesilatele a prijemce) a u vybranych prijemcu - napr. redakce emigrantskych novin i obsah dopisu (ta na specializovanem oddeleni) a i pro vybrane odesilatele (disidenti).....
Jen si proste tom nikdo tehdy neodvazil cokoliv napsat a proto nidko nevedel ......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shteffi, shteffi  |  15. 12. 2005 07:24

tak nevim.. ale nějak mi tu chybí jasně řečeno, že jde jenom o uchovávání informací kdo komu volal? nebo i celých hovorů... (i když bych chtěl vidět jak by toho byli technicky schopný..)
Ale přeci jen... nějak mi to z toho článku neni jasný....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shteffi, shteffi  |  15. 12. 2005 07:27

Jo a odedneška zahajuju masivní (osobní) kampaň všech mých známých aby si udělali elektronickej klíč na šifrování mejlů.... Nemam zájem na tom aby si někdo uchovával mojí e-mailovou korespondenci.. i když nepácham trestnou činnost... tak pořád snad mam právo na soukromí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  15. 12. 2005 15:10

To mas stale stejne - nic se v podstate nezmenilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Timmy  |  15. 12. 2005 16:49

hodne stesti.

O neco podobnyho jsem se (opakovane) pokousel taky. Nektery veci jsem primo odmitl probirat pres otevrenou komunikaci. No a jak to dopadlo? Tak, ze na ty 3 e-maily tydne se mi nevyplatilo hlidat klice. Nehlede na fakt, ze 75% sifrovanych mailu jsem stejne musel preposilat otevreny, protoze "nemuzu najit klic" nebo "to nejde otevrit" nebo "to pise takovou tu hlasku" nebo ... nebo ... nebo ...
A to se na netu obvykle nepohybuju mezi uplnejma analfabetama. Takze nakou babicku z horni dolni nebo pana managera z prahy bych rad videl. Za ten pohled bych mozna i zaplatil

Podobne dopadli vsichni, kter znam a o neco podobnyho se pokouseli. Nicmene jestli se ti povede presvedcit aspon 10 lidi, tak se rozhodne pochlub.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X  |  15. 12. 2005 23:42

Tak já mám více než desítku lidí a šifrování e-mailů řeším tak, že komunikaci schovávám do přílohy ve formě zaheslovaného Wordu, Excelu, ... hesla jsou dostatečně dlouhá, se speciálními znaky a pro každý dopis jiný :) Chápu, že si to teď nedokážete představit
Ale nedělejme si iluze, vládnoucí mafie stejně drží v rukou univerzální klíč k zadním vrátkům od každé možné šifry, jinak tato šifra není schválena ke komerčnímu použití ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Timmy  |  16. 12. 2005 00:56

: -D:- D

Predstavit si to dokazu - musi to byt krasny pocit citit se i bez kondomu bezpecny. Ostatne vzdyt to ta vonna tycinka urcite dostatecne osefuje, no ne?
Hod ten word s dostatecne dlouhym heslem na net - jestli budu mit pres weekend cas, hodim sem jeho obsah.

Komercnimu sajrajtu v tyhle oblasti taky neverim. Nejlepsi je proste open source - momentalne gpg. I kdyz pgp se zatim chova taky celkem duveryhodne.



BTW. hesla taky pouzivam. Ale ne jako ochranu soukromi. Spis je to takova protection proti nahodnejm flakacum co zrovna nemaj co delat. Cilenymu utoku (v soucastnosti) odola jen asymetricka sifra. Popr. kombo asym-sym co pouziva prave pgp/gpg.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X  |  17. 12. 2005 17:58

Napiš e-mailovou adresu, já ty to pošlu  Nebo si mě najdi na místním fóru pod stejným nickem. Jinak pro ty dokumenty samozřejmě nemůžu použít nejsilnější šifry co jsou v Office 2003, protože ty lidi co mají starší verze by to neotevřeli, ale rozhodně nepoužívám XOR šifry  Je to pořád lepší, než používat otevřený e-mail, zvlášť když někteří používají podnikový schránky  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  15. 12. 2005 15:02

Pouze kdo kdy a komu volal ci poslal SMS nikoliv vsak vlastni zaznam hovoru ci vlastni obsah SMS. Toto neni nic noveho - to se jiz praktikuje velice dlouho v mobilni i v pevne siti (v te od nastupu digitalnich ustreden) z duvodu mozne reklamace........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor