Evropská komise zvažuje nové sankce proti Microsoftu

Diskuze čtenářů k článku

nekdo  |  25. 04. 2007 11:47

Celý ten článek, ale spíš skutečný předmět a důvody jsou mám takový pocit zcestné, ať už člověk má nebo nemá rád Microsoft. Kdyby blbost nadnášela, je tahle kráva dávno ve vesmíru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry, Gofry  |  24. 04. 2007 13:46

EU podporuje slobodný a spravodlivý trh. Napríklad tým, že určuje kto, kedy, kde, čo a za koľko má nakupovať a predávať. Ďakujem EU že sa o mňa tak príkladne stará, pretože ja sám som imbecil, a neviem, čo je pre mňa dobré. Som rád, že Eurobyrokrati to vedia úplne presne aj napriek tomu, že ma v živote nevideli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stivi  |  24. 04. 2007 11:49

Kazda zena ma raz do mesiaca obdobie, ked je lepsie vyhnut sa jej. No a toto bol asi den Neelie Kroesovej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  24. 04. 2007 11:49

Skutecne nejde o cenu M$ produktu, ale dokumentace, kterou je M$ povinen dodat, vsichni ostatni to na trhu EU delaji taky, napr vyrobek predklada svou vykresou dokumentci k posouzeni a schvalovacimu rizeni o dodavkach na trh EU etc.

M$ trvale porusuje mnoho norem, napr dodnes nepouziva kodovani z rodiny ISO, coz je v jinych oborech nemyslitelne.
M$ uzaviral monopolisticke OEM smlouvy s dodavateli HW a tim mimochodem porusil zakony EU ... vydira firmy svou nekompatibilitou a poskozuje tim zakazniky EU !!!!!

Takze urad je nucen neco delat, nebot on narozdil od nasich vypatlanych politiku a skorumpovanych uredniku ma nejakou svpji trestni odpovednost a nehodla celit arbitrazi velkych firem v EU, ktere jej udaji za nekonani v pripade porusovani zakona !!!!

Takze si laskeve uvedomte, ze EU kona spravne a musi tak konat !!!!

Jinak produkty M$ jsou predrazenen, staci se podivat na ceny v USA a EU a je jasne videt ze rozdil neni jenom v DPH.
Jinak samozrejme je chyba firem v EU ze si smejdy od teto firmy kupuji a pristupuji na jejich ELUA a neuvedomuji si nebezpeci uzavrenych protokolu.
Muzu rict, ze firmy co si porizuji veci s plne dokumentovanymy protokoly a API maji mnohem vetsi flexibilnost a nechavaji si nasat aplikace primo na miru a umi je integrovat a plne kozolidovat napr. ucty, popr. replikovat ucty pro web na jiny stroj do DMZ etc. .... proste moznosti otevrenych veci jsou mnohem vetsi, nez uzvarenych, ktere s nicim nelze skloubit.

Tyto firmy maji vice OS a HW arch. a musi brat ohled na IS jako celek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  24. 04. 2007 11:49

<a href="http://www.mandrivalinux.cz/o-mandriva-linuxu">http://www.mandrivalinux.cz/o-mandriva-linuxu</a>.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HeleMS  |  24. 04. 2007 10:22

Jsou hold ženský kkteré jak otevřou hubu tak by měli přes ní dostat. A biohužel jich není málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vita  |  24. 04. 2007 11:40

spíš by měla dostat přes hubu celá evropská komise, co si vše vymyslej a k čemu to je ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke, Clarke  |  24. 04. 2007 10:09

vzdyt je to jen dobre, M$tu je nutne neustale slapat do usmevu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan  |  24. 04. 2007 10:07

Jen nevim, jestli to bylo

na podporu Microsoftu,
pokus o flameware
nebo protoze proste autor neumi prekladat z anglictiny.

Treba se Vam to priste uz povede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smarty  |  24. 04. 2007 09:41

zajimalo by me, proc se evropska komise do vseho se*e. Prijde mi ze nerozumi nicemu, ale aby to vypadalo ze to neni zbytecne bratrstvi potouchlich individui, tak musi neustale nekoho soudit, pokutovat, vyhrozovat. Uz vymysleli i neco inteligentniho, co by normalnimu cloveku pomohlo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  24. 04. 2007 10:46

Ty co tu pisete ze ako si moze dovolit europska komisia pokutovat microsoft tak si skuste spomenut ze v USA microsoftu hrozilo az rozdelenie firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  24. 04. 2007 11:15

Přesně tak. V USA už byly rozděleny jiné molochy. Asi jsou USA socialistické a byrokratické. A MS rozdělen nebyl jenom proto, že se k moci dostali republikáni, kterým praktiky MS vadily stejně, ale nechtěli to řešit soudně, ale dohodou. Dneska hlasy z jejich ministerstva spravedlnosti potichu přiznávají, že to byla chyba, protože k žádné dohodě nedošlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astor  |  24. 04. 2007 09:25

Trochu me stve ze EU vystupuje tak malo razantne. MS je opravdove nebezpeci, rakovina ktera prorusta statni spravou, skolstvim aby si vychovala poslusne platici zakazniky. Jejim cilem neni kvalitni sw ale zisk za kazdou cenu bez ohledu na to jak komu uskodi. Nebo je snad normalni ze konkurenci likviduje dolary a pravniky ? Buduje si "dobre" jmeno ne kvalitou svych produktu ale podvody s "nezavislyma" studiema, zaplacenim pisalku typu Waic a podobne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smarty  |  24. 04. 2007 09:42

:D astor komunista? Znis jako socialisticka propaganda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R&D  |  24. 04. 2007 09:23

protože se do Vista Blogu nedá přistpívat, tak to napíšu tady

Ano, souhlasím s tím, že Vista jsou Millenium II

nepředpokládám, že by MS kvůli tomu zkrachoval, na druhou stranu, pane Waici, krachly i daleko větší a bohatší společnosti než je MS, takže váš optimismus příliš nesdílím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stach  |  24. 04. 2007 09:06

No, opustte laskave klise, protoze "nikl Neeli" vi o byznysu daleko vic nez my vsichni dohromady. Az doposud pracovala v privatnim sektoru a to v tech nejvetsich firmach - viz jeji zivotopis: http://ec.europa.eu/commission_barroso/kroes/profile_cs.html

A ze nejaky clovek zmatlal to, co rekla - napsala, to je druha vec. Microsoft proste prodava sve licence draho, to je vse. MS je spolecnost smerujici k monopolu, coz likviduje trh, takze ho snad nemuze mit rad zadny levicak ani pravicak. A realisticky jen soudy (v USA napr.) nebo Evropska komise jsou jedinymi silami, ktere ho mohou primet, aby alespon trochu hral fer. Proti totalite, at uz politicke nebo ekonomicke se musi bojovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  24. 04. 2007 07:48

jeste je moznost, ze to pani komisarka myslela uplne jinak. Treba ji vubec nejde o podporu konkurence, ale chce snizit ceny produktu MS pro statni spravu v EU. O prosty lid evropskym komisraum neslo nikdy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SOLiD  |  24. 04. 2007 09:02

hehe jasne, evropska komise chce usetrit par babek, tak sup, pokutka pro Microsoft, za to ze maji moc vysoke ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carnach  |  24. 04. 2007 10:32

No nebylo by to poprvé - před pár lety EK nakoupila licence od MS za stovky mil. euro a během několika tejdnů jí za něco vyměřila pokutu ve stejné výši.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petmal  |  24. 04. 2007 01:15

MS by mel asi snizit ceny aby tim podporil konkurenci...

Ja si myslim, ze pani Kroesová vede nejakou osobni valku s MS. Vubec bych se nedivil, kdyby za to byla nekym dobre placena.
Byt jejim nadrizenym organem tak zacnu premyslet o zmene vedeni... Protoze toto je do oci bijici. To snad uzna kazdy, bez ohledu na vztah k MS... MS se sice take nechova nejcisteji (asi jako kazda velka firma), ale Evropska Komise v cele s pani komisarkou mocne dotahuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  24. 04. 2007 01:08

Některé výplody EU jsou vážně k breku...jenže pod článkem je podepsán známý microsoftfil pan Waic, takže to bude na 99% překroucené ve prostěch MS

Mimochodem pane Waici..skvělá bleskovka o počtu prodaných Vist v CN...jsem se vážně od srdce zasmál...MS dementoval informaci, že tam prodal 244 kopií a řekl, že je s výsledky spokojen...vážně dobrý...ve vašem malém mozku to asi znamená, že tam prodává opravdu kvanta tohoto OS...
Já nevím...nemám info, ale nepřekvapilo by mě, kdyby těch kopií dosud v CN prodal 100 a řekl, že je s prodeji spokojen...ono se to totiž krásně řekne, když k tomu nedodá potřebná čísla...obdivuji Vaši chuť věřit tiskovým zprávám a obvzáště TS akciových společností

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petmal  |  24. 04. 2007 01:21

Prodeje v Cine nebudou asi (mezi lidmi) nic moc, ale nejaka firma to tam uz urcite nakoupila a pochybuji o tom, ze by velka firma (dejme tomu zahranicni) riskovala nakupem XXX piratskych licenci nekde na ulici...
Cisla sice take nemam ale bylo jich patrne daleko vice nez 244...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petmal  |  24. 04. 2007 01:40

Muzete si precist originalni spravu...

Hlavni problem bude asi v tom, ze pani komisarka jaksi opomela vysvetlit co vlastne mysli:

The EU's executive Commission has said Microsoft set unreasonably high prices to discourage would-be competitors from making server software. The company responded on Monday that it would request no oral hearing on the allegation, which could result in fines of up to 3 million euros ($4 million) daily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kjh  |  24. 04. 2007 01:47

no ok .. paní komisařka ví nespíš velké kulové o cenotvormě software(to přeci určitě nebude její práce - její práce je byrokratizace)... ale kde se tu píše o tom, že vysoké ceny poškozují/omezují vývoj konkurenčních systémů? to mi na tom článku vadilo nejvíce..myslím si, že tuhle pasáž si pan Waic "vycucal z prstu"
kdyžtak pošlete link na původní zprávu v angličtině..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  24. 04. 2007 01:49

sakra ty příspěnky nepsalo žádné kjh, ale já - JAN! ...teda netuším, jak se tam to kjh dostalo .. už bych měl asi jít do postele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petmal  |  24. 04. 2007 01:57

Odkaz mate pod clankem...

"...což podle komisařky odrazuje konkurenty od tvorby vlastního alternativního softwaru..."

"The EU's executive Commission has said Microsoft set unreasonably high prices to discourage would-be competitors from making server software"

Ja myslim, ze to celkem sedi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kjh  |  24. 04. 2007 01:44

já neříkám, že jich tam prodal 100... i kdyby jich tam prodal 100000,tak je to pěkná mizerie...vždyť je to trh s miliardou lidí!
jo s firmami máte zčásti pravdu...ty ve společném vlasnictví čínské lidové republiky a zahraničního vlastníka by asi licence nakoupily...ale že by se nákupem licencí zabývaly čistě čínské firmy dost pochybuji... konec konců v ČR jeli na pirátských kopiích na ministerstvu kultury, tak proč by to v číně kupovali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  24. 04. 2007 08:31

Já jsem nepochopil, proč by měla česká pobočka dementovat zprávu o prodeji v Číně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  24. 04. 2007 08:58

S miliardou lidi mozna. Ale to nic neznamena. Pro provoz OS musite mit samozrejme nejake PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R&D  |  24. 04. 2007 09:20

naše firma taky stále nakupuje XP a to jsme nadnárodní společnost se 100 tisíci zaměstnanci, pobočku máme samozřejmě i v Číně (několik tisíc počítačů), všechno jsou XP a hned tak se něco nezmění. Takže docela dobře věřím tomu, že se Vista moc neprodává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  24. 04. 2007 11:22

Jste si jist, co papírově kupujete? Jste si jist, že na fakturách nejsou uvedeny Visty? S tím, že si pochopitelně můžete používat XP nebo W2k?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  24. 04. 2007 00:47

ne ze bych byl nadsen z MS
ale co predvadi EU komise je neuveritelneee!!!

eu je nereformovatelna!
Prezident Klaus: Chci zásadní změny EU
http://zpravy.idnes.cz/prezident-klaus-chci-zasadni-zmeny-eu-d8r-/domaci.asp?c=A070421_112936_domaci_jan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pupik  |  24. 04. 2007 00:41

Ach jo, to jsou zase keci od hystericke zenske. Nechapu jak muze nejaky urad diktovat soukrome firme ceny a jeste ji za "spatne" ceny pokutovat.
btw nenahravaji vysoke ceny prave konkurenci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  24. 04. 2007 00:47

Taky mě to trklo. Příliš vysoké ceny snižují konkurenceschopnost ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
visitor, visitor  |  24. 04. 2007 08:07

Ja si to radeji precetl dvakrat. Asi svoje know how budu prodavat co nejdraz, abych zlikvidoval konkurenci :)

BTW: kam ty vysouzene penize prisly ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m@n  |  24. 04. 2007 08:16

Je to zrejme mysleno tak, ze Microsoft ma vysoke ceny. Ale ne samotnych serverovych produktu, ale napr. specifikaci rozhrani, protokolu atd. Takze logicky, cim vetsi cena, tim mensi konkurence pro Microsoft. V puvodnim clanku je to napsano mlhave, korunu tomu ale nasadil az prekladatel >

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  24. 04. 2007 09:13

Len to by ste museli mat o pripade prehlad. EU nariadila zverejnit protokoly(napr. MS verziu SMB, co je protoko, ktory vymeslei u IBM, MS ho urkadol zmenil a neustalymi zmenami specifikacie MS SMB alias siet microsoft brani vzniku heterogennych sieti),

Pre tym co je tu
"Kroesové se nově nelíbí příliš vysoké ceny, které Microsoft nasazuje na své serverové produkty, což podle komisařky odrazuje konkurenty od tvorby vlastního alternativního softwaru"

MS neplni predchadzajuce nariadenia EK...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smarty  |  24. 04. 2007 09:38

co to meles? Jsi spadl z visne, ne? Zajimalo by me, kde jsi k teto informaci prisel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  24. 04. 2007 19:47

s cim nesuhlasis
http://en.wikipedia.org/wiki/Server_Message_Block

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daktari  |  24. 04. 2007 08:56

Nikomu nestraním, ale obecně co předvádí EU jak vůči MS, tak jiným - třeba i našim zemědělcům a obecně proti pravicově smýšlejícím lidem- to je fucked neuvěřitelné. Jen mne to jako euroskeptika proti socialistické EU (nic proti jiným pozitivům) dost vadí a nemám chuť takové vohnouty podporovat svou prací a tedy daněmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stach  |  24. 04. 2007 09:07

Zkus is vsimnou, ze zatim oni plati na tebe. EU dava CR daleko vice nez od ni dostava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  24. 04. 2007 09:34

Fakt si myslis, ze ty penize jdou lidem?? Druha vec je ta, ze my dotace moc cerpat neumime, takze hrozilo, ze za lonsky rok budeme cistym platcem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
carver  |  24. 04. 2007 09:49

to je, ale snad nas problem a nasi pseudovlady, ne problem EU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stach  |  24. 04. 2007 09:06

No, opustte laskave klise, protoze "nikl Neeli" vi o byznysu daleko vic nez my vsichni dohromady. Az doposud pracovala v privatnim sektoru a to v tech nejvetsich firmach - viz jeji zivotopis: http://ec.europa.eu/commission_barroso/kroes/profile_cs.html

A ze nejaky clovek zmatlal to, co rekla - napsala, to je druha vec. Microsoft proste prodava sve licence draho, to je vse. MS je spolecnost smerujici k monopolu, coz likviduje trh, takze ho snad nemuze mit rad zadny levicak ani pravicak. A realisticky jen soudy (v USA napr.) nebo Evropska komise jsou jedinymi silami, ktere ho mohou primet, aby alespon trochu hral fer. Proti totalite, at uz politicke nebo ekonomicke se musi bojovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
carver  |  24. 04. 2007 09:53

No hnedle jak jsem si vsiml autora clanku (Mr. Waic), mi bylo jasne, ze objektivita pujde trochu stranou. No a po precteni toho vypotku jsem zjistil, ze jsem se nemylil. Proste Waic, jak jinak, nezklamal :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor