Evropská komise povolila posílení Googlu v reklamě, nejde o monopol

Americká internetová společnost Google v listopadu loňského roku oznámila zájem o odkup jejího dosavadního konkurenta na poli internetové reklamy, firmy DoubleClick, která by tak ještě více posílila současné dominantní postavení na trhu v této oblasti. Odborníci a analytici se v době podání nabídky shodovali v tom, že tento krok Googlu nejspíše neprojde u antimonopolních úřadů.

O tom, že jejich slova nebyla správná, už ke konci prosince roku 2007 potvrdil americký antimonopolní úřad, který odkup schválil (Živě.cz informovalo). Finálnímu schválení bránila už pouze Evropská komise, jež přišla s finálním rozhodnutím až včera v odpoledních hodinách. I podle ní je akvizice v pořádku a nepůjde o monopolní krok. Představitelé EK se shodují v tom, že si DoubleClick a Google přímo nekonkurují a půjde pouze o rozšíření záběru na trhu. Kupní cena byla stanovena už dříve na 3,1 miliard amerických dolarů.

Internetová reklama je v současné době jednou z nejvíce se rozšiřujících odvětí reklamního průmyslu a potvrzují to i nemalé investice ostatních hráčů v oblasti. Microsoft hodlá do pěti let alespoň částečně dotáhnout pozici Google a mimo jiné investoval šest miliard amerických dolarů za odkup aQuantive. Enormně se snaží i o získání společnosti Yahoo. Posílil i AOL, který koupil jednoho ze členů Time Warner.

Zdroj: New York Times

Diskuze (4) | Microsoft představil sadu s „Aeroklávesnicí“ Wireless Laser Desktop 7000

Témata článku: Microsoft, Google, Evropská unie, Reklama, Time Warner, Finální schválení, Komise, Americký úřad, Dominantní pozice, Monopolní postavení, Evropská komise, Monopol

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší