Když na konci července oznámily Microsoft a Yahooo spolupráci na poli vyhledávačů a kontextové reklamy (více informací zde), nikoho ani nenapadlo brát tuto událost jako ohrožení trhu s reklamou ve vyhledávačích. Naopak, konečně svitla naděje, že vznikne konkurence pro dominantní Google. Americké úřady přeci jen začaly situaci trochu zkoumat. To se dá ještě pochopit, protože v Americe mají Yahoo a Bing daleko silnější podíly a přestože ani dohromady nemohou Google přímo ohrozit (má zde cca 70% podíl), budoucí dopady možná stály za prošetření. Paradoxně se ovšem situací začala zabývat Evropská komise.
Evropská komise tedy nyní projednává, zda spolupráce Yahoo a Microsoftu nemůže mít nějaký monopolní vliv na trh, který z devadesáti procent ovládá Google. Tato směšná situace se ale naštěstí odehrává (zatím) jen v neformální rovině. Yahoo a Microsoft jsou v kontaktu se zástupci Evropské komise a v podstatě jim jde o ujištění, že jejich vzájemná dohoda nezpůsobí v Evropě nějaké problémy.
Evropské právo je v případě antimonopolního řízení přísnější než to americké, připomíná v této souvislosti Reuters ve své zprávě. Microsoft proto bude bedlivě sledovat každou drobnou připomínku, která by se později mohla proměnit problém a další drahý spor s Bruselem.