EU varuje: Facebook je nebezpečný

Diskuze čtenářů k článku

30. 01. 2009 16:55

Souhlasim s tim, ze regulace ze strany politiku zavani cinskymi manyry. Nicmene co se tyce Facebooku, docela by prospelo, kdyby zmenili defaultni nastaveni security tak, aby kazdy novacek nebyl visible uplne vsem v defaultnich sitich. Chvili jsem to taky mel tak, ze vsichni v me "geographic network" (cili CR) mohli koukat na muj "wall", teda cca 85000 lidi, ktere neznam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 14:15

ze alespon v Bruselu mame schopne uredniky, kteri delaji dusledne svoji praci. Kdo cetl "end user agreement" ci jak se to jmenuje na Facebooku, musi uznat, ze je to svinstvo. Doufam, ze po tom EK dale pujde a nedovoli na Evropskem trhu nabizet sluzbu, ktera potlacuje zakladni prava na ochranu osobnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 20:29

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufi
28. 01. 2009 17:19

protože když pak někde dojde k vykradení osobních údajů, nebo zneužití takhle bezrozmyslu naklepaných údajů, tak pak postižení ze sebe dělají blbce že je nikdo nevaroval, že se krade a lidi jsou zlí a svoji blbost hromadně házejí na jiný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 04:15

...a žalují Evropskou Unii o náhradu škody??? Nebo jaká záda si tímhle EU kryje?

Spíš to je další z nekonečné řady institucí pod hlavičkou EU, která právě "vykázala činnost".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 01. 2009 16:17

Tak mi připadne že se z EU, což bylo společenství hospodařsky vyspělých států, pomalu stává stát jako každý jiný. Lisabonská smlouva, omezení téměř na vše, "doporučení" která jen omezují atd. Tohle jsme chtěli?

Beru že nám EU dost pomohla, ale tohle už jsou opravdu hlouposti. EU přijde s nějakým "spasujícím" řešením, které je ale pěkná hloupost, a lidé se z toho můžou tak akorát po... Myslím že EU by měla být to čím bývala a ne nějakým superstátem.

A doporučení o facebooku je upřímě pěkná blbost. Každý normální člověk , který zná facebook přece ví že informace může kdokoliv zneužít, tak nechápu proč tohle doporučení. Zase jen zbytečně vyhozené peníze

Toť můj názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 16:25

Každý právě neví, že informace může kdokoliv zneužít. Je spousta hodně naivních lidí, co si myslí, že když mají svůj účet pod heslem, že se k jejich informacím nikdo nedostane (kromě těch, co oni sami chtěli zveřejnit). Že existuje něco jako XSS či podobné útoky vedoucí až ke kontrole nad cizími účty, nemají ani tušení. Jak by taky mohli, každý uživatel internetu není IT specialista. Vzpomeňme třeba na aféru s líbimseti, jak došlo k "vykradení" soukromých fotek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 18:44

Jenže Facebook je síť plná 140 miliónů nerozumných lidí....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 01. 2009 20:45

Můžete mi sdělit, co je na Lisabonské smlouvě špatně? Konkrétně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
henry  |  28. 01. 2009 22:40

To se dozvite az si nebudete moci koupit "Chateau Valtice" nebo treba Olomoucke syrecky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 01. 2009 22:52

Lisabonská smlouva mi bude bránit si koupit Olomoucké syrečky?

A Zlatá bula sicilská mi bude bránit koupit si zase něco jiného?

A teď bych se opravdu rád dozvěděl, co je konkrétně špatného na Lisabonské smlouvě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 02:26

Presouva dalsi pravomoci na Brusel, zavadi hlasovani kvalifikovanou vetsinou a pokud si to prectete,tak uvidite, ze se tim materialem tahne jako ruda nit socialnedemokraticka ideologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 01. 2009 08:25

Jaký systém hlasování by byl dle vás lepší?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 15:21

Jak to tak pozoruju, nebezpečná začíná být hlavně EU. Podle posledních zpráv chce regulovat i sluchátka k MP3, protože hlasitá hudba poškozuje sluch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 15:27

Viz můj dřívější post. Nikdo přece, sakra, nemluví o banování - mezi upozorněním na nebezpečí a zákazem je podstatný rozdíl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 01. 2009 15:52

Přesně tak. Já mám sice taky účet na Facebooku, ale to hned neznamená, že tam vyplním všechno. Jenže někteří lidi to opravdu neřeší a třeba údaje typu s kým mají vztah (pokud je jejich protějšek taky na Fb) jsou zcela běžné. Varování myslím opravdu neuškodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Didi  |  29. 01. 2009 07:04

Ten rozdíl je v tom, že varování je jen prvním krokem v kampani směřující k vyřazení konkurence a získání monopolu v oblasti sběru důvěrných dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 01. 2009 14:42

V druhém odstavci máte Barrota s jedním r.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 01. 2009 20:47

Hanáčtina v podobě "své soukromé" by spíše měla být "své sókromé". :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 01. 2009 00:08

Rovněž ten "víceprezident" je špatně. Viceprezident není funkce, znamenající, že je něco více než prezident, že

má na starosti více divizí nebo tak něco.

A nemohu si opět odpustit poznámku, že tolik chyb, kolik pan Polesný dokáže nasekat do jediné kratičké zprávičky, a to ne ojediněle, ale vytrvale a dlouhodobě po řadu měsíců, to opravdu nemá na tomto serveru obdoby. Což není výkřik diskusního hulváta, ale objektivní časosběrný postřeh, se kterým by, dle mého názoru, stálo za to naložit jinak než zmoderováním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 14:23

no paráda :) zachvilku EK hodí ban na facebook...EK už fakt nevie čo so sebou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 14:33

zas tak cerne bych to nevidel - jen kazdy 2 roky dostane facebook nejakou tucnou pokutu ... jen mi nejde do hlavy, ze si jeste nevsimli applu ?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 14:40

V souvislosti s ochranou osobnich udaju? Pro by meli?

Jinak jestli to myslite vzhledem k Microsoftu, tak to bude asi tim, ze nema monopolni postaveni, ktereho by mohl nejak zneuzivat. Ale v US uz Apple podobne zalobe celi od firmy Psystar s oduvodnenim, ze "Mac OS X je o tolik lepsi operacni system nez Microsoft Windows, ze vytvari samostatny trh, na kterem je pak monopolem." Je to zaloba hlavne kvuli tomu, ze by nektere firmy prave jako Psystar, nebo Dell by chteli OS X nasadit do svych sestav.

PS: Nerikam, ze vysetrovani Microsoftu EK je spravne. Podle me uz je Windows i tak dost spatne vybaveny system na to, aby z nej jeste neco ubirali. Nejhorsi je kolik se kolem takovych blbych napadu utrati zbytecnych penez.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 14:43

Teba spatne vybavili mozgom !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 15:17

Jo tak to je argument, ktery oponenta posle do kolen. Smichy :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 15:24

Problem je spise u vas, protoze zase tahate do clanku neco o cem neni. Ten clanek neni o MS, ale o socialnich sitich a problemech s udaji, ktere tam lide poskytuji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 15:27

Tak si prectete clanek nad mym prvnim prispevkem a prvni radek v mem prvnim prispevku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 15:48

Tak tak. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 16:00

U Apple je spis problem s umelim omezením na počítače Apple.

Měli by ho odstranit a prodávat ho s tím, že "OS je podporován a testován jen na počítačích zn. Apple"

Potom na ně nic nemaji ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 17:26

nereaguji zrovna na "ochranu osobnich udaju" - varovani je rozumne - nedavat na web kdejakou blbost...

spis sem reagoval ve smyslu, ze uz to EK prehani s tou kontrolou... a jako perlicku sem zacal s historkou o MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 14:42

Sef EK ma urcite macbook air :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 15:26

No, mě se spíše nelíbí demagogické postupy, které provázejí každý takový článek - celá EU mi je víceméně šumafuk, ale nechápu, co vidíte špatného na této zprávě? Její vyznění je jasné - "Evropská Komise varuje uživatele, aby si dávali pozor na ochranu osobních údajů a nedávali na Facebook všechny možné soukromé informace" (a s tím přece každý souhlasíme, ne?). A jak to všichni čtou? "Evropská Komise chce zakázat Facebook".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 15:36

Ale k tomuhle nepotřebuju EU, aby vydávala podobná varování - na to mám vlastní rozum. Pokud tohle dělá, zabývá se nepodstatnými kravinami - je tudíž zbytečná. Pokud proti podobným službám nějak zasáhne - je škodlivá a nebezpečná.

A další, velmi zajímavá věc je, že představitel EU tu službu přímo varoval - to je hodně zajímavé, buď je za tím něco víc (připravovaný zásah) nebo je úplně hlopupý, když takhle riskuje žalobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 15:37

oprava - on tu službu přímo jmenoval, jednu z několika...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 15:46

Bylo mi jasné, že ten argument padne - "mám vlastní rozum". Jenže bohužel nežijeme v dokonalém světě, kde jsou všichni uživatelé Internetu tak osvícení a opatrní - naprostá většina uživatelů Facebooku o tom nepřemýšlí a nafláká tam všechno, co je napadne. V takové situaci opravdu nechápu, co je špatného na upozornění, že je třeba si dávat pozor. To už hned můžeme nadávat na tabulky "Pozor schod" nebo "Kouření škodí zdraví".

A proč jmenovali Facebook? Moment, chvíli popřemýšlím. Aha, že by to bylo proto, že je to nejrozšířenější sociální služba na evropském Internetu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 01. 2009 18:47

Tys to nepochopil. Evropská komise je v podstate VLADA EU. Proc se ma vlada nekolika desitek evropskych zemi zabyvat TAKOVOU KRAVOVINOU, s prominutim?

Na tom upozorneni nic spatneho. Spatne je to, ze ho vydala EK. Protoze z toho vyplyva, ze evidentne nemaji na praci dulezitejsi veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 20:25

Naopak, příteli - ochrana soukromí desítek (ne-li stovek) milionů obyvatel EU je dle mého názoru natolik důležitá věc, že určitě stojí za napsání jedné krátké varovné zprávy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 02:23

Hlavne ze ta EU to soukromi chrani....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 02:22

Ze nekdo nema vlastni rozum neni duvod, aby tento handicap nahrazovali statni politici (jako by ti rozum snad nejak uzasne meli) nebo aby byla pomoci regulaci omezovana prava tech, co ten rozum maji. Pokud se to europolitikum nelibi, at si za sve penize zalozi nadaci a pak lidi varuji treba pres TV reklamy. Ale nemeli by mit pravo jakkoli zasahovat do soukromopravnich vztahu, protoze se chovaji jako slon v porcelanu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  28. 01. 2009 16:00

Možná že ty to varování nepotřebuješ, ale jiní zjevně ano, soudě podle množství detailů, které tam sázejí, i potíží, které to pro mnohé již mělo, a nepochybuj o tom, že známými se staly jen ty špičky ledovce.

Mimochodem, nedávno o tom vyšel hezký článek na Lupě.

P.S. Varování samo vyjde velmi levně, a přitom jeho účinnost je ohromná, když ta zpráva obletí "všechna média" ve všech evropských zemích. A zakazovat Facebook se zjevně nikdo nechystá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2009 17:05

Ne každý je tak "uvědomělí" a nedochází mu, jak může být s jeho osobnímy daty naloženo. Ne, že kvůli tomudle EU potřebujeme, ano, obešli by jsme se bez té zprávy, ale je to jedno z mála dobrého. Chce si to uvědomit, že mnoho lidí vezme takové upozornění mnohem važněji, pokud bude mít nálepku EU.

Jiří Tuček

http://www.jiritucek.cz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  28. 01. 2009 15:56

Vidím to úplně stejně, lépe bych to nenapsal. Také nerozumím tomu, co se jim na znění toho článku nelíbí, případně na jeho obsahu.

Sám tu iniciativu považuji jako za jednu z mála opravdu rozumných, protože lidé si velikost toho rizika skutečně často neuvědomují. Není dobré být paranoidní (typické pro informatiky), obrácený přístup totální lehkovážnosti je ale stejně špatný jako ta paranoia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor