EU prověřuje autorské organizace typu OSA

Diskuze čtenářů k článku

lyon  |  29. 04. 2005 10:27

Ano, zrusit je vsechny. 99.9% obyvatel Unie si konecne oddychne a nenazranci aspon jednou za zivot poznaji, co je to opravdova prace!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johnny  |  07. 05. 2004 14:44

Tenhle zaprdeny postkomunistickych moloch jmenem, OSA ktery vybira poplatky i za updnuti, pokud toto zni jako par taktu pisne H.Vondrackove.

ZRUSIT!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
haneez  |  06. 05. 2004 09:12

nejlepsi zprava dneska :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbyšek  |  06. 05. 2004 01:52

Abyste věděli o co jde , jukněte se na http://www.osa.cz/kalkulace.asp

je to "kalkulátor" pro různá užití a platby za provozování díla. Je to velice poučné. Zkusil jsem si například nechat spočítat, kolik bych měl platit OSA za to, že mám v mobilu, nebo tel.záznamníku vyzváněcí skladbu

---------------------------------------------------------------------------

http://www.osa.cz/kalkulace.asp

Vybraný druh produkce: Užití hudby v telefonních přijímačích, záznamníky při neúčtovaných službách.

Počet měsíců: 12
Počet kusů: 1


Kalkulovaná cena: 3600,- Kč

Tento výpočet představuje pouze orientační informaci o výši autorské odměny. Její konečná výše bude upřesněna ve Vaší smlouvě s OSA.

---------------------------------------------------------------------------------

howg
postamble();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  04. 05. 2004 20:55

OSA HACKER
http://web.telecom.cz/osahacker/

Autorská práva v ČR a zločinné praktiky OSA
http://www.volny.cz/jiri.hradec/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavelm  |  05. 05. 2004 10:46

ted jsem to docetl...je to fakt husty, p. Hradec je nejposlouchanejsi skladatel u vetsiny naroda, sam ho posloucham kazdy den (nechtene), OSA se krouti a nechce mu platit, protoze jinak by mozna Janda na svoje 20.mil. studio nenahrabal. Takze provozovatele hudebni produkce at plati, ale nedejboze kdyz se o svoje prachy autor prihlasi. Navic slusne intriky se soudy, soud. znalci a mkcr. je to svinstvo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mao Cetung  |  04. 05. 2004 19:37

Jsem pro zrušení evropské komise. Je to úřednický moloch, který buzeruje všechny členské státy. Raději by měl bojovat s internetovým terorismem jako jsou počítačové viry a spyware.  Evropská komise se bude zabývat méně podstatnými věcmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry  |  04. 05. 2004 20:55

Proti virom a spyware existuju pomerne jednoduche a efektivne riesenia. Proti OSA asi nie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TramTaDyyy  |  06. 05. 2004 00:34

Souhlasil bych s nanicovatostí EK, ale OSA je daleko větší prasečina!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  04. 05. 2004 16:22

Zajímalo by mě co sledují těmi nesmyslnými pokusy. Dnes jsem dostal nabídku na garantovanou 96/64 Kbps bez datového limitu za 595 kč.

Tak tedy zruším ETDNS a úplně se od CTc odpoutám. Tahle společnost začala pokrývat už i Jihočeské pohraniční vesničky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
satori  |  04. 05. 2004 15:11

jako nejlepší ilustraci bych použil vyjádření krajča - za jejich obchodníka s deštěm (imho) dostali za rok 10000,- a to to byla dlouho nejhranější skladba v rádiích

osa je jedna z nejzločinnějších organizací, co v čechách existuje. samozřejmě, proti některým politikům, lobbistickým skupinám atp. jsou to troškaři

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tm  |  04. 05. 2004 14:26

To by bylo docela fajn.....jenže, než na to bude mít Telička čas, tak ho tady ti naši političtí kašpaři odvolají a zvolí nějakého osvědčeného straníka a ten řízen svou rodnou stranou, už to nějak "udělá". Co by jsme si bez OSA počali, že??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George  |  04. 05. 2004 14:14

Voni ti kašpaři chtějí platit i po prodejcích hudebních a filmových nosičů, pokud to pustěj zákazníkovi. Vůbec jim nedochází, že právě prodejci jim vydělávají peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
satori  |  04. 05. 2004 15:08

OSe opravdu nevydělávají peníze prodejci, nechápu, jak můžeš něco takovýho říct

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George  |  04. 05. 2004 17:59

A kdo si podle tebe OSU vytvořil? Autoři. Co ještě ti není jasný?.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drb  |  05. 05. 2004 07:28

Kdopak ji vytvořil?

Přece pár vyčůraných právníků co hledali pohodlný zdroj příjmů. Kapišto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
satori  |  05. 05. 2004 15:02

za prvé - autoři to nebyly, pokud ano, bylo jich pár. za druhé, ty jsi mluvil o VYDĚLÁVÁNÍ PENĚZ ne o vytvoření a o PRODEJCÍCH a ne autorech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George  |  05. 05. 2004 18:06

OSA = autoři (+právníci) takže vydělávají peníze jim, to neokecáš.  (+právníci samozřejmě), OSA existuje už od 1. republiky. Ale až v naší banánové republice se toho chytli tihle vyčuránci a snaží se vytřískat peníze i ze zpěvu na WC.

Dobře se do toho obul ten člověk viz odkazy dole, docela bychom se k němu měli přidat.
Já být např. hospodskýma, tak si vytvořím sdružení a chci po autorech peníze za to, že je ve své hospodě pouštím a dělám jim tím reklamu.

  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
satori  |  05. 05. 2004 18:57

OSA je pár právníků a jinejch lidí, kteří peníze autorům odevzdávají za veřejnou produkci jejich skladeb. jak jí prodejci vydělávaj peníze. plácáš pátý přes devátý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George  |  05. 05. 2004 21:01

Opravdu tomu nechceš rozumět, co se dá dělat. OSA = Ochranný svaz autorský.
Ty právníky si tam oficiálně najali právě ti autoři. Jaká je realita a jejich činnosti je jiná věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  04. 05. 2004 10:53

Organizace typu OSA bych s okamžitou platností zrušil, jelikož jsou zbytečné a stojí všechny akorát peníze.

Poplatky za "jejich koně" by se platily přímo vydavatelům a kdo žádnou smlouvu s nikým nemá a hraje svoje věci, toho nemá kdo co otravovat aby něco platil. Howgh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Romano  |  04. 05. 2004 11:17

Nemohu napsat nic jiného, než že souhlasím!!! Zbytečná instituce, která se přiživuje na práci jiných!!! Zrušit, a okamžitě :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BRED  |  04. 05. 2004 11:52

To může říct jen ten, kdo neví, co to je krádež skladeb :) Oni podstatě je chrání, jak by se Vám líbilo, kdyby někdo začal těžit na Vašich skladbách bez Vaše souhlasu a ještě k tomu by řekli, že je to jejich....Víte o tom těžký prd a buzerujete ostatní......Ano, berou za to těžký prachy a Vám téměřn nic nedají, ale mě osobně to nevadí, jelikož mohu daleko více trhnout na tom koncertama, deskama apod. Vím, že mi ty skladby, které se ostatní líbí, nikdo nesebere, protože je to chráněné....a o tom to je.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
buvar  |  04. 05. 2004 12:01

A to vam pripada fer, ze vybiraji penize i za autory kteri s nima nejsou v paktu a NEMAJI povinnost ani chut tyto autory vyhledavat, navic po trech letech, pokud se onen autor sam neprihlasi, tyto penize propadaji v jejich prospech? To je podle mne nechutne vyderacstvi.
PrxRST();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mail  |  04. 05. 2004 12:18

Tak mam pocit, že ten kdo tady neví o čem OSA je, seš právě ty !!! Tady nejde totiž o žádné kradení skladeb a nějaké přivlastňování, na to můžeš podat žalobu kdykoliv sám, jde tu ale především o vybírání poplatků za produkce skladeb a následné vyplácení autorů těchto skladeb.
Existence takovéto organizace mně přijde nelogická, jelikož tím, že chce po někom stále peníze viz třeba hotely, restaurace, obchody za to že zde mají zapnuté radio či televizi, tak tito provozovatelé aby nemuseli platit tyto prostředky šíření dávají pryč, čímž dojde k tomu, že lidé nakonec nebudou mít kde poslouchat ty skladby (krom doma kde na to nemají čas) => tím je nebudou znát => nebudou mít zájem si je koupit pokud protože něvědí že něco takového je => ztráty pro vydavatele a všechyn koho následně vydavateství vyplácí, díky neposlouchanosti rádia není přísun reklam a tím i prostředků na provoz rádií => ztráty pracovních míst a příjmů.
OSA samozřejmě nevybírá peníze jen za hudební produkce, například jejich počin s vybíráním poplatků za kopírovnání dokumentů mně přijde také dost absurdní obzvlášť když si jdete nechat okopírovat několik set kusů vlastního díla !!
Nevím jak je to v poslední novele autorského zákona, ale kdysi tam stálo něco v tom smyslu, že odměna nenáleží tomu koho zastupuje hudební vydavatelství, které mu tu odměnu dá, takže následné vybírání poplatků ještě že strany OSA a Integram údajně pro tyto umělce a autory je nesmysl a to raději nemluvím o bývalém dost velkém rozporu s prodejem hudebních nosičů, kdy se prodávala s DPH 22% přitom jak je známo v té době platilo na autorská díla 5% DPH a tudíž by se tyto hudební nosiče museli prodávat minimálně s rozepsáním ceny samotného nosiče v 22% a skladeb s 5%, navíc skladby není možné podle zákona koupit, jen kupuji užívací právo. Je to tady zkrátka samej zloděj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Von Depo  |  04. 05. 2004 12:52

Dan z kopie se pokousi vybirat DILIA, ne OSA.
Jinak je to ale stejna banda hajzlu, kteri si nasli lehky zpusob vydelku na cizi praci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BRED  |  04. 05. 2004 13:01

Dobře, když tedy můžeš podat žalobu kdykoliv, i když nejsi u nich registrovaný, tak proč vybírají poplatky u těch, co nejsou registrovaní a mají svojí tvorbu? Protože vlastně skladba nemá právní hodnotu :) Neví se zdali neexistuje a nikdo neví, zdali jsi jejím majitelem :)) Takže s principu dostaneš pokutu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mail  |  04. 05. 2004 14:33

Omyl, skladba má právní hodnotu viz autorský zákon. To zda jsi její tvůrce (majitel) nebo ne je na dokazování u soudu, takže pokud tvoje je, tak pokutu nedostaneš.
Pokud máš svoji tvorbu, nezastupuje-li tě OSA, nechceš-li vybírát za reprodukci peníze a budeš pouštět výhradně svoje díla, tak není žádný důvod cokoliv OSA platit, pravdou je, že OSA se to nebude líbit a bude mít keci a chtít nějaké pokuty, ale pokud by se to řešilo soudně tak nemaj šanci, je to jen blbost lidí, že jim platí za co nemusí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  05. 05. 2004 10:06

Mam pocit, ze "pod ochranou" OSA je hudebnik DEFAULTNE - aby nebyl, musi zazadat ci co ... Pokud se to uz zmenilo, opravte me.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Huldy  |  17. 05. 2004 15:49

Je to přesně obráceně: pokud chceš být ve spolku OSA, musíš zaplatit registraci. Na základě které by ti měla OSA vyplatit provizi z vybrané částky za tvoje skladby (čili kolikrát tě plátci poplatků uvedli jako autora produkce).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas 2  |  05. 05. 2004 11:51

Kdyz budes vybirat za produkci svych skladeb penize, tak bys z nich(penez) mel platit dane statu a OSA at jde do pr....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mewthree  |  04. 05. 2004 13:13

presne, poslat je vsechny makat do dolu, hajzly liny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rdm  |  04. 05. 2004 18:53

jenze OSA tezi na skladbach bez souhlasu autoru..je to jen banda zlodeju a podvodniku..ostatne o tomhle je temer cely nas stat..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  04. 05. 2004 18:55

Tak s timhle na mne nechod, zmrdi z OSA chcou prachy i za skladby ktere si sam slozim ... takze sam zi slozim, sam si napisi texty, sam si verejne zahraji a zkurvena OSA za to dostane od poradatele penize .... at uz konecne chcipne ja ji tu nechci, jsou to mafiani stejne jako ruska mafie a podobni grazlove. Nejhorsi na tom je, ze se tomu nemuze nikdo branit .... napr ad klidne OSA uda nebohe deti spivajici lidove pisne ... soud na 100% vyhraje nebot tak pravi zakon a ten tvori poslanci a ti za to doslai tucny balicek penez.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lizaveta petrovna  |  04. 05. 2004 22:17

milý brede, (nebo spíš Brendne Volši),
zkus si dát studenou sprchu, třeba ti pomůže.
"Jak by tady tady bylo krásně, kdyby tady nebyly ty vOSY"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hudební génius  |  02. 06. 2004 20:53

Jejda !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  05. 05. 2004 13:15

Navíc hospodaření těchto organizací je značně neprůhledné a řekl bych, že dost vybraných peněž jde všude možně jen ne autorům.

ZRUŠIT!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jmén  |  04. 05. 2004 10:44

jak autor rekl ma to na starost "cesky komisar"
nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
I  |  04. 05. 2004 17:40

např. změnu zákona, kde bude OSA, DILLIA a podobné organizace postaveny na roveň zahrádkářským a jiným svazům. V opačném případě podáme za zahrádkářský svaz návr, aby každý, kdo doma něco v květináči pěstuje, platil daň ze zisku.

Protože pokud si doma vypěstujete třeba pažitku -> nemusíte si ji koupit v obchodě -> máte zisk -> a zisk se přece musí zdanit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  06. 05. 2004 23:32

ale ony oficiálně jsou na úrovni zahrádkářských organizací!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  29. 04. 2005 10:29

>> Protože pokud si doma vypěstujete třeba pažitku -> nemusíte si ji koupit v obchodě -> máte zisk -> a zisk se přece musí zdanit.

Matne si vzpominam, ze presne tohle uz kdosi ze socdemaku navrhoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  04. 05. 2004 10:31

Jsem Zvědav, Zda dostane v případě prokáZání pochybení OSA pokutu Za výběr a nevyplácení poplatků jednotlivým umělcům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  04. 05. 2004 10:44

To je nejaky novy nariZeni EU, Ze se od ted musi vsechny Z psat velkym?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ziag  |  04. 05. 2004 10:54

ne, ten clovicek zrejme pouziva feedreadera, rss ctecku ktera ma spatne namapovane klavesove zkratky (a bohuzel uz dlouho nevysla nova verze)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  04. 05. 2004 11:01

Ja jsem si to upravil a jsem spokojeny. Muzu psat male zzzzzz kolikrat chci .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  04. 05. 2004 11:52

Ja vim, uz jsem na to parkrat narazil, jen me to tak vzdycky pobavi - jako treba prxomup()

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
buvar  |  04. 05. 2004 11:56

Proc pobavi? Ja se za pouzivani proxomitronu nestydim... Navic nikde jinde nez na Zive se to neprojevuje.
PrxRST();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  04. 05. 2004 13:30

Ja jen ze to vypada tak h4x0rsky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  04. 05. 2004 12:10

Ne, to jsem psal ve FeedReaderu a tam to jinak nejde. Sorry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor