Bylo to vyjádřeno nešikovně, ale pravdivě. Funguje to asi takto:
1) Rovnovážný stav: Cesta MHD a cesta po silnici vychází časově cca nastejno, takže většina lidí racionálně dojde k názoru, že utrácet za auto je nesmysl a volí MHD.
2) Postaví se nová silnice (nebo rozšíří existující) => cesta autem začne být výrazně rychlejší => lidé začnou přecházet z MHD na auta.
3) Jak se nová silnice zaplní novými auty, začnou na ní být znovu zácpy => obnoví se rovnovážný stav (cesta MHD i autem trvá stejně). Akorát teď víc lidí jezdí autem, protože návrat do MHD přeci jen znamená nějakou ztrátu komfortu (která jim sice dřív nevadila, ale jak si jednou člověk zvykne na pohodlnější, nerad si zvyká zpátky).Výsledkem je tedy větší počet aut na silnicích, větší zátěž životního prostředí, a dražší cestování s nulovou úsporou času. T.j. něco, co kdyby bylo zřejmé předem, tak by lidé z MHD do auta nepřestoupili - a rozšiřovat silnici by tedy bylo zbytečné...