Elektřinu pro datová centra zajistí kravský hnůj

Diskuze čtenářů k článku

23. 05. 2010 05:40

Tohle je absolutně zcestné ... kravský hnůj .. potažmo jiný hnůj od zvířat je to nejlepší čím se může hnojit půda ... takže budeme z hnoje (organický N) vyrábět energii a pole hnojit umělýma hnojivama s tunama balastu (anorganický N)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 17:06

Vtipne, ale na realizaci nikdy nedojde. Ekofasisti to znemozni, kvuli velke produkci sklenikovych plynu. (Ledaze by zapomneli na to, ze nejde jen o CO2...) Tudiz tato zajimava myslenka neni kompatibilni s jejich veroukou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 19:47

Ja bych jen dodal, ze praseci a lidsky hnuj je mnohem vyzivnejsi co se tyce bioplynu pri rozkladu ... tedy cely tym nebude z WC sklizen do kanalizace, ale do septiku, kde to ruka oddeli od vody a zanese do agregatu, kde se bude bioplyn chytat a stlacovat.

Ono je to uzasne, na velke veci to asi neni, ale na domacnosti super, jinak z toho hnoje vznika tez teplo pri tom rozkladu, tim by se dalo zase vytapet ..... nebo tam umistit termo cerpadlo, stejne tak bych umistil termocerpadlo do serveroven ))

Ale treba na domku, staci kus cerne hadice, velky "pekac" udelat ta dada, sklenikove sklo ... a 90% obdobi neohrivate vodu i v zime za slunce do -5 .. -10 jeste schopni ohrvat vodu do bojleru ... v lete voda vre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 19:28

Ty krávo, výkon "až" 1 MW. Jeden blok Temelína (v provozu dva, plánovány čtyři) má výkon 1000 MW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 19:45

Jo, to je docela síla.

To mi připomíná kdysi jednu exkurzi v tepelné elektrárně (dnes tak hrozně nemoderní a kritizovaný typ elektrárny). A průvodce tam říkal, že když jede taková průměrná tepelka na poloviční výkon, tak za hodinu vyrobí to, co tisíce větrných za celý den. (Nepamatuji si už přesně ty cifry).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 19:51

Jaderka je nejekologictejsi zarizeni o tom zadna.

jinak jaderny odpad jsou famy, oni to umi zneskodnit, ale nechteji, nebot v tech tycich je jeste 80% energie ... a az se povede studena fuze, tak se vyzdimaji na maximum.

Akorat jaderka ma velke pocatecni investice a narocny provoz ... ale zaplati se, el. z ni je jinak celkem levna, tedy je vyhodna ... jezne jsou zde agenti KGB alis zeleni, kteri nevim proc, maji neco proti jaderce ... pritom mame spickove vedce v tomhle oboru a inzenyry, kteri jezdi po svete prednaset a zaskolovat perzonaly ... jinak mame v CR simulator jaderky, kde se kona skoleni obsluhy, nez se tam pusti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 20:55

Studena fuze nema nic spolecneho s jadernym odpadem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 22:27

Je sice pravda, že je to dobrá investice (jaderné elektrárny jsou zkrátka nejlepší), ale s těmi odborníky bych moc nesouhlasil. Ono se sice najde dost kapacit, ale nedávno jsem viděl na ČT24 ten pořad s Jakubem Železným (nevzpomenu si teď na název). Mluvilo se tam zrovna o tom, že nemáme dostatek mladých kapacit...Zkrátka nějak nebyl zájem o tyto obory a jsou teď celkem problémy s tím, že ti starší zkrátka nemají své nástupce. A není to pouze náš problém. Je to problém i okolních států.

Celkem zvláštní situace. Až se nějací nástupci najdou, tak budou pravděpodobně placeni zlatem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 16:25

Příkon serverů se bude udávat v kravách? Budu mít výkonný server s příkonem jeden a půl krávy? Motory v koních, servery v kravách?

Kdepak, bez pomoci atomových elektráren to krávy stejně všechno neutáhnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 16:20

Co udělat serverovnu pod zemí, tj. udělat ji jako sklep, tam moc teplo nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 16:21

PS: Právě za mnou byli pánové od HP Labs, že by mě chtěli do svých řad :P.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 21:38

JJ, jim budes kopat ten sklep, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 14:59
avatar
20. 05. 2010 15:56

Az se ti mamlasove nauci spravne psat jmeno autora citatu, mozna je i nekdo bude poslouchat.

Ted jsem se chytil za nos a budu jist uz jen veprove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 16:12

Pokud jsem dobre cetl a pokud dobre chapu, tak kravskej hnuj nevznika zabijenim krav....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 16:31

Je docela "vtipné", že spojili jateční pistoli s porážkou podříznutím (typické třeba i pro židovskou nebo muslimskou porážku). Je to výmluvné o autorovi toho demagogického obrázku.

Navíc ta téměř oddělená hlava vypadá tak pěkně děsivě, že by jedno oko nezůstalo suché... Jenže následné porcování není o nic horší.

Upřímně řečeno - porážka každého zvířete je krvavá a je jedno, jestli to je kráva, prase, králík nebo třeba slepice. Jen u té krávy je té krve holt opravdu hodně. A pokud tohle někdo neunese, tak ať maso nejí vůbec. Hlavně ať se neschovává za hezky čistě, skoro sterilně balené a vzhledově plastikové balíčky z hypermarketu. Doporučuju každému, kdo chce maso jíst, aby si zažil porážku na vlastní kůži. A doporučil bych i přímo zabití toho zvířete, které se má ocitnout na talíři. Nemusí to být zrovna kráva, protože zabít krávu tak, aby to bylo rychlé a zvíře nebylo zbytečně stresováno, je hodně náročné; stačí kuře nebo králík - to zvládne kdokoli a pro člověka, který není z vesnice a není na to zvyklý, je to dost silné. Hlavně si u toho každý uvědomí, co vše se děje, než si člověk pochutná na pečeném stehýnku nebo propečeném steaku.

Sám za sebe říkám, že jsem mnohokrát zažil klasickou zabiječku prasete, sám jsem podřezával kachny a následně škubal, vybíral vnitřnosti atd. Maso jím normálně a mám ke každému zvířeti, které mám jíst, velkou úctu. Co se týče porážky krávy, tam nemám přímou zkušenost - příbuzní chovají stádo krav, ale porážku pro sebe dělají jednou za rok a vždy jen jediného býka. I tak je masa hrozně moc a sami to nespotřebují. Každopádně díky nim vím o takové porážce poměrně dost. Porážka podříznutím je sice pro nezkušeného člověka děsivá, ale ve skutečnosti je to jeden z nejmírnějších způsobů - přetnutím obou krčních tepen dojde k rychlé ztrátě krve a kráva upadne do bezvědomí během dvou až pěti vteřin. Důležité je ale, aby to bylo uděláno opravdu ostrým nožem (koneckonců každý určitě ví, že říznutí něčím skutečně ostrým nebolí a je to rychlé - samotná rána začne bolet až za delší dobu), rychle a na správném místě. Pokud je někdo packal, zvíře trpí a radši by měli podříznout to nemehlo...

Naopak porážky jateční pistolí jsou docela rizikové. Zvíře bývá obvykle jen omráčeno, může se stát, že se po chvíli probere (když už visí na hácích) a je to děs. Tohle je obvyklý způsob zabíjení na běžných jatkách a je to fakt na houby. K tomu navíc se jedná o porážku mnoha zvířat najednou, je tam stres, strach. Tohle by fakt být nemělo - ale je pravda, že na těch balíčcích v chlaďáku už to nikdo nepozná. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 20:52

"stačí kuře nebo králík - to zvládne kdokoli a pro člověka, který není z vesnice a není na to zvyklý, je to dost silné. Hlavně si u toho každý uvědomí, co vše se děje, než si člověk pochutná na pečeném stehýnku nebo propečeném steaku."

Kravovina. Kurata se strojove zabiji proudem, ani si to neuvedomi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 21:37

Na vesnici ne. Si umis predstavit, ze by Franta honil po dvore slepice s trafem na zadech?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 14:07

Koľko energie bude stáť vyživovanie 10 000 kráv? Čo ak bude nutné všetky kravy vybiť kvôli nejakej slintačke/krívačke/bse a pod?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 14:12

Tak někde mají teď kravičky a byl by to další + chovatelům ne? A chudinky kravičky fialové, snad je to nepostihne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 14:28

Kravicky fialove snad neserou? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 14:32

a co cokolada? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 16:18

Snad nezdraží :)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 18:40

Nezdrazi, jen k te cokolade nebudou cpat ten vodivej alobal. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 13:38

Pokud jsem to pochopil správně, tak teplo z kogenerace a z chlazení počítačů chtějí posílat do chladící věže, tedy ven do vzduchu. To považuji za hlavní slabinu návrhu. Pokud by měli vyřešeno smysluplné využití tepla, tak by to byl výborný záměr, bez toho je to jenom text pro odbornou diskusi.

S využitím tepla se potýká většina bioplynových stanic. Možnosti využití jsou vytápění budov, bazénů, apod., využití v různých sušárnách a jiných typech provozů, které potřebují teplo. U datového centra jsou oproti zemědělským bioplynovým stanicím možnosti využití tepla omezené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 14:04

No ono by to spojit slo. Vyhnivaci nadrze potrebuji ohrivat. To by se dalo odpadnim teplem ze serveru, presneji klimatizace datoveho centra. Stejne ale tepla bude prebytek a o jeho vyuziti by to chtelo uvazovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 16:44

zkuste si vygooglit slovo "termohydrogenerátor". Najdete sice málo, ale o to zajímavější informace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 13:10

k povinej vybave dokonaleho admina bude patrit lopata na kydanie hnoja :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 13:12

a akce typu - kupte si server, dostanete 10 krav zdarma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 13:16

Na hnůj spíš vidle, lopata by byla na velké H a malé o, římská pětka, n a o...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor