Electronic Arts a 2K Games licencují pro své vývojáře PhysX

Diskuze čtenářů k článku

avatar
08. 12. 2008 20:35

"Masivní paralelní architektura GeForce zvládá desetkrát až dvacetkrát komplexnější scény, než je tomu na tradičních platformách."

co jsou ty tradicni platformy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2008 21:33

Nejspíš výpočty pomocí CPU. Co se té placené inzerce týče, tak se nejspíš jedná o přepisy nějakých marketingových materiálů, takže na tom asi něco bude...

Kdybych k tomu měl dát svůj názor, tak nevím, jestli je to dobrý nápad. Pokud vezmem v potaz, že v součastné době je grafická karta z obrovské části zaneprázdněna výpočty grafiky, a když k tomu přidáme ještě výpočty fyziky, tak to bude i na super-silné grafiky moc.

Bylo by lepší, kdyby se zaměřili na využítí více-procesorových/jádrových systémů, než aby žrali výkon už tak zaneprázdněné GK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2008 21:37

Tak si tu fyziku vypnes a bude to. Jako v UT3. Anebo si poridis jeste jednu grafiku na fyziku (a renderovat se to muze klidne na ATIne), pripadne muzes nechat fyziku pocitat na integrovany grafice, pokud je to neco schopnyho (GF 9300/9400).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2008 22:19

prdlajz. Jen dvě čerstvé tiskovčičky...

http://www.nvidia.com/object/io_1228730098452.html

http://www.nvidia.com/object/io_1228726921338.html

U vícejádrových procesorů je krapet problém, že je těch jader pořád tak nějak... málo. Něco podobného se snaží tlačit Intel s Havokem, a možná, že to půjde s nástupcem larrabee, ale to je zatraceně daleko.

A ne, vážně nejsou v Nvidii takoví tukani, aby rozběhali PhysX na grafikách na to, aby to všude, kde se to pak zapne, začalo škubat. To by pro ně nebyla moc dobrá vizitka.

Jestli to je nebo není na výkonné grafiky moc, můžete posoudit klidně sami. Splašte někde nějakou GeForce řady 8 nebo vyšší, ideálně 9600 GT a výkonnější, a pozkoušejte si věci z PhysX pack 1 a 2.

Pokud se vám do toho nechce, tak si projeďte aspoň tohle:

http://www.youtube.com/results?search_query=nvidia+physX+demo&search_type=&aq=f

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2008 23:15

Jak to tak pozoruju, tak hlavnim prinosem je to, ze od ted budou v kazde hre zbuhdarma rozvesene hadry, do kterych pujde strilet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2008 23:29

Nějak se začít musí. Ale nejsou to jen hadry, ale třeba bourací zdi, množství poletujících trosek, soft bodies, reálněji vypadající a fungující tekutiny... momentálně a asi ještě nějaký čas to budou spíš efekty, bez kterých se dá obejít, protože si nikdo nelajzne udělat hru, která bez PhysX nebude hratelná. Taky je ale otázka, nakolik budou ty efekty efektní. Crysis se dá po stáhnutí detailů taky hrát na grafice za patnáct stovek, a přesto kvůli takovým hrám lidi vráží do počítačů desetitisíce.

Mrkněte na tohle:

http://www.youtube.com/watch?v=X0gQ8h2YnnI

Crazy Machines II z PhysX (resp. Graphics Plus) packu 2. Volně ke stažení, je tam asi dvacítka kol, ve kterých už není fyzika jen pro efekt, ale je dokonce klíčová pro úspěšné dohrání kola. Dá se to sice hrát i se softwarovou emulací, ale s troškou vody to sletí na 1-3 FPS :)

http://www.nvidia.com/content/graphicsplus/us/download.asp

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 12. 2008 11:48

No, z Vaší teoretické úvahy je zjevné, že netušíte, o čem to vlastně pochybujete... Anebo jako každý právověrný ATInář se tuto věc snažíte zlehčovat a za každou cenu kritizovat. Kolega Vágner do docela vystihl + ještě stále je možné si pořidit nativní PhysX kartu, dnes již celkem za hubičku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 12. 2008 17:51

ta nejspis nebude vykonove stacit, na efekty jako v Mirrors Edge bude potreba 9800GT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor