To by bylo jednodušší a levnější ale ne efektivnější.
Záleží samozřejmě na typu práce. Pokud děláte ve wordu, pak samozřejmě potřebujete vidět text. Nic víc na obrazovce být nemusí.
Pokud však například programujete, pak najednou zjistíte že potřebujete určitou minimální šířku monitoru, aby se vám v IDE (vývojové rozhraní) všechno vešlo.. Vemte si takový NetBeans, VisualStudio, Eclipse ... většina velkých hráčů používá třísloupcový layout jako základ. Uživatel si to sice může upravit, ale nedovedu si představit jak - ty tři sloupce (tzn filemanager, kód, navigátor) jsou v praxi velmi užitečné tak jak jsou protože všechny obsahují data, která je nutné zobrazit ve vertikálním směru.
Proto práce na méně než 1920px na šířku ve většině vývojových prostředí ztrácí na efektivitě protože začíná chybět horizontální místo.
Přidáním vertikálního místa k obyčejnému fullHD monitoru tedy rozšíříme pohled aniž by došlo k jakémukoliv omezení.