E-mail je už jen pro staré, mladí dávají přednost IM

Diskuze čtenářů k článku

Ich  |  01. 08. 2005 08:55

Co to je IM?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  30. 07. 2005 17:16

Myslím, že problém je v tom, že mladí neumějí email používat a proto ho nemůžou docenit. Já hlavně pochybuji o urovni diskuse přes IM - to jsou takový prasárny (rozuměj gramaticky a stylisticky), že ty děcka pak nemůžou být schopný napsat něco rukou.
Pokud potřebuji něco vyřídit rychle, tak zavolám, a nebudu to věčnost vyťukávat do klávesnice. Stejně tak mě šíleně prudí SMS, nemá skoro žádnou informační hodnotu, na to jak dlouho se s ní člověk pachtí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tono  |  29. 07. 2005 23:43

Chce to po vas registraciu a ked ju robite, pripojuje sa ten soft cez vasu pravu IP. Taketo nieco je smesne. ICQ server pravdepodobne loguje vsetky tieto registracie a vie, kto je kto aj keby ste potom komunikovali cez anonproxiny. Freemaily su z tohto hladiska bezpecnejsie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
giglady  |  29. 07. 2005 22:06

No já používám jen ty lepší způsoby, ne IM.
no tak to "zkuste"!!!

http://hck-free.gg.gg/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  30. 07. 2005 13:00

bež s tím už k šípku, spammere

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
obyčejný člověk  |  29. 07. 2005 20:55

Co to je instant messaging???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  29. 07. 2005 18:24

Ze jsem nejaky mlady pubertak? :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  29. 07. 2005 10:16

Na IM oceňuji jednu věc. U těch pár lidí, co na nich opravdu záleží máme navzájem nastavenou viditelnost na vždy a hned jak juknu na Mirandu, vidím, kdo je k dispozici, je-li potřeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 07. 2005 10:12

U nas IM pouzivame a neni problem. Pouziva se MSN, mame specialni IM servery(celkem 10), ktere monitoruji provoz a 30-60 dni skladuji veskerou IM komunikaci, na coz jsou uzivatele vzdy upozornovani.
Hlavne jde o to, ze je to globalni firma se 100.000 lidma po celym sveta a IM drasticky snizuje naklady na telefonovani, nehlede na response time atd.
Samozrejme, ze ho nelze pouzivat vzdy, e-mail je hlavni komunikacni nastroj hlavne diky dobre archivaci, jak uz tu nekdo zminil. Ale rozhodne IM nezakazujeme, ba naopak, vedeni samo zamestnance vyzyva, aby IM pouzivali ke komunikaci v ramci pobocek atd. A to snizeni nakladu na telefonovani je opravdu hodne znat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  29. 07. 2005 10:24

By me opravdu zajimalo kolik usetrite. Neexistuje horsi zabijak casu, nez je IM. Schvalne si nekdy po petiminutove konverzaci pres IM projdete historii a shrnte co jste se dozvedel a co jste sdelil. A zjistite, ze totez by vyresil 30-60 sekundovy telefon.
Pak zhodnotte co jste v tech peti minutach udelal dalsiho krome psani zprav a cekani na odpovedi a zhrozite se.
Jestli chce nekdo snizovat naklady na telefonovani, tak bych mu doporucoval IP telefonii. Nezavrhuji IM, ma svoje misto, jenom si myslim, ze masova podpora IM ze strany vedeni se muze dost negativne projevit na produktivite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 07. 2005 10:55

Usetri se hodne, to mi ver. Vis, ono ne kazdy clovek ma cas na to, aby prokecal pres MSN hodiny a hodiny. Vzhledem k tomu, ze poskytujeme outsourcing ve financnich sluzbach, tak lidi maji dost co delat. Co se tyka uspory nakladu, tak ver tomu, ze globalne v minulem roce se usetrilo radove miliony dolaru v pomeru k tomu, kolik stovek milionu se plati za teleofny.
IP telefonie je vec hezka, ale momentalne je jeji nasazeni tak nakladna vec (viz jen ustredna 2 mil. KC), ze neprichazi v uvahu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pingu  |  29. 07. 2005 11:36

no jo, ale když se kupuje řešení, kde půlku tvoří značka, z té druhé půlky půlku certifikovaný servis a ...
prostě i IP telefonie jde udělat levněji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 07. 2005 12:34

Jiste. Jenze prave certifikovany servis a znacka je to, co velke globalni spolecnosti potrebujou. Napr. cela firma globalne jedeme na hardwaru od Dellu, krome switchu, routeru(Cisco). PC od Dellu nejsou zrovna spicka, i kdyz nemame s nima nejake vetsi problemy, ale ten servis, co Dell poskytuje, zadna jina firma nabidnout nemuze(jeste mozna HP). To same Cisco. Kdyz je neco v haji, neptaji se, poslou nove zarizeni a chybove si odvezou.
Muzeme kupovat pocitace za 8.000 Kc od nejakych jinych vyrobcu, coz by ostatne na ucetnictvi a fin. sluzby stacilo. Ale je to obrovsky risk. A to se tyka i tel. ustredny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  29. 07. 2005 11:40

Muj prispevek jste uplne minul. Nemluvim o tom, ze nekdo travi na IM hodiny a hodiny. A uz vubec netusim, jak obor vasi firmy souvisi s tim, jestli mate, nebo nemate co delat, ale to je fuk.
Mluvim o tom, ze tech 30 minut za den, kterych tam dohromady stravi prinese stejnou hodnotu, kterou by prineslo 5-10 minut telefonovani. Takze jste usetril 5-10 minut hovorneho (coz nezpochybnuji), ale ztratil jste 20 minut casu. Pochopitelne zalezi, jak drahy je ve vasi firme cas.
Jestli vam ustredna na IP telefonii pripada moc draha, tak muzete zkusit PC-PC telefonii. Nahradit klasickou telefonii PC-PC telefonii mi pripada mnohem logictejsi, nez ji nahrazit instant messagingem.

Nemuzu si pomoct, ale IM messaging je vhodny na vymeneni nekolika malo kratkych vet. Tento druh konverzace uzivat pouze po pobocce firmy, kde je telefon stejne zdarma. S lidmi ve vzdalenejsich pobockach obvykle neresim veci, ktere se do tech par vet vejdou a je mnohem efektivnejsi jim zavolat, nez ztracet cas s IM.
Kdyz jsem doma, tak travim ICQ konverzaci klidne desitky minut. Nemam s tim problem, protoze si mezitim si ctu zabavne weby. V praci se potrebuji soustredit a pri ICQ konverzaci nejsem schopen nic dalsiho delat.
Postoj vasi firmy me celkem prekvapuje. Vetsina firem je ochotna vyhodit jakekoliv mnozstvi penez za nejruznejsi blbosti, ale kdyz se pracuje, tak se maximalne snazi o vysokou efektivitu. Nahrazeni telefonova instant messaingem mi pripada zcela proti tomuto proudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 07. 2005 12:30

To je samozrejme Vas pohled. Ja take nerikam, ze pres IM se resi veci se zakazniky, to je prisne zakazano a jsou za to celkem tvrde postihy. Ale verte tomu, ze informovat kolegy z IT na pobockach o nefunkcnosti serveru je mnohem rychlejsi a levnejsi, nezli telefon. Ano, pak se posila oficialni komunikace e-mailem, ale IM je proste v tomhle daleko flexibilnejsi. Stejne tak kdyz si ucetni potrebuje overit platbu faktury na pobocce v USA, je jednodussi poslat IM zpravu s dotazem, nez cekat 10 minut na telefonu, nez to dotycna osoba na druhe strane v systemu najde. Takze vetsinou to probiha takto:
Ucetni1, CR: Ahoj, muzes mi overit fakturu c. 23453 a jeji dobu splatnosti?
Ucletni 2, USA: Jasne, overim a dam Ti vedet.
Konec. Kdyz to ucetni 2 zjisti, bud posle status zpet pres IM, nebo pokud je to oficialni status, tak to posle e-mailem.
A verte, ze je to daleko flexibilnejsi, protoze nalezeni nejake ucetni polozky v systemu, kde jsou miliony takovych polozek, nejakou chvili trva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  29. 07. 2005 13:00

No sam jsem psal, ze na par kratkych vet je IM vhodny. Opravdu nevim, ktery blbec by zavolal nekomu telefonem a pak cekal na drate 10 minut, zatimco druha strana susti papirama, nebo klepe do klavesnice.
Jestli pouzivate IM na tohle, tak to se shodneme. Bohuzel moje zkusenosti jsou takove, ze lide pouzivaji IM i na podstatne delsi konverzace.
Trochu nevedomky jste nacal dalsi problem IM ve firmach a to je to, ze je to online komunikace a spousta lidi ji pouziva misto offline komunikace.
Otazka zni, jak rychle potrebujete overeni te faktury. Jestli to potrebujete hned, tak pochopitelne pouzijete online - IM nebo telefon. Ale spousta IM komunikace je takova, ze by se to dalo poslat mailem a nechat na tom druhem, kdy si to behem dne vyridi.
Kdyz mi dojde mail, tak nic nedelam, za hodinu si ho spolecne s ostatnimi prectu a obarvim si je. A postupne to vyrizuji.
Kdyz mi dojde IM zprava, tak obvykle musim okamzite zareagovat (minimalne se ceka neco ve smyslu rozumim, mrknu se na to). A musim to vyresit hned, protoze jinak na to zapomenu. Neznam zadneho IM klienta se kterym bych mohl pracovat jako s postovnim klientem - tedy, ze na prvni pohled zjistim co mam jeste vyresit.
Clovek, ktery zvedne telefon a zavola vam tak cini s vedomim, ze vas tim vyrusi a obvykle nevolaji kvuli vecem, ktere se daji vyridit mailem. Spousta lidi (BFU), ktere poslou IM zpravu nemaji tuseni, ze vas vyrusili a velmi casto jsou to veci, ktere by se mnohem vic hodily na mail.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 07. 2005 13:52

To mate pravdu. Samozrejme jde pouze o on-line komunikaci a to o urgentni zalezitosti, kde je vyzadovan response time v radech sekund ci minut.
Jinak s tim e-mailem mate pravdu, take nejsem 24hodin na mailu, ale pouze nekolikrat denne v urcitych intervalech. Zamestnanci prochazeji dukladnym on-line korporatnim kurzem, ktery je prave uci, kdy pouzit IM, kdy e-mail a kdy je vhodnejsi zvednout telefon. Trva to cca hodinu a je pro vsechny povinny a velice dobre udelany(na zakazku). Takze s tim moc problemu nemame, ale samozrejme se nejaci BFU, kteri toho zneuzivaji, najdou. Ale to se da odhalit a bez problemu zpacifikovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  29. 07. 2005 17:40

měl bych zájem o bližší info k tomu korporátnímu kurzu, nejlépe jeho stručný obsah ,
pokud to přečtete, tak bych uvítal reakci na sorlin@centrum.cz
děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  30. 07. 2005 11:43

No jestli mate rozumne osetreno, ze i posledni BFU vi (ma vedet) kdy se IM hodi a kdy ne, tak proc ne. Mozna, ze vzhledem k povaze vasi firmy jsou lide s kterymi si vymenujete par vet casto i v jine pobocce a podpora IM ma smysl. Moje zkusenosti jsou takove, ze vsichni lide, kterym bych psal IM zpravy sedi "pobliz" a lze jim telefonovat zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  29. 07. 2005 12:52

Nechapu, uzetrite miliony a nemate 2M na ustrednu ? Navic lze naprosto vpohode pouzit libovolnou pobockovou ustrdnu (kterou jiste mate) a pripojit k ni jedine PC (nebo HW krabku) a IP telefonie je na svete. No a ve finale, pokud pouzivate IM => ti lite stejne sedi u PC => je opravdu tak velky problem koupit jim headset ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 07. 2005 13:54

Nevim, jestli to myslite vazne. Jestli si myslite, ze IP telefonie, jako treba Skype nebo podobne reseni, je zadarmo, tak se dost pletete. Nejsme firma, ktera ma sto zamestnancu, ale globalne cca 110.000. A nasazeni IP telefonie v tomto meritku opravdu zadarmo neni, ani s tim nejjednodussim resenim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  30. 07. 2005 09:04

Zadarmo to není, ale 100% se náklady vrátí a ušetří se tím... co se týče těch počítačů, tak kupovat drahé PC sestavy jen kvůli servisu je pěkná pitomost! Podle mě je daleko lepší kupovat vybavení od různých výrobců podle specifikace a ceny a když je potřeba servis, tak si ho prostě zaplatit a pozvat si nějakou firmu specializující se právě na servisní služby... Další nevýhoda, když používáte pouze jeden HW vybraných firem je ta, že i zařízení jako routery, switche atd. mají občas nějaké bezpečnostní mezery a chyby a pokud někdo takovou chybu objeví a celá Vaše síť jede na jednotném HW vybavení, tak je víte kde? ) Takže z bezpečnostního hlediska nic moc řešení... nehledě na to, že pokud máte takový jednotný systém ve všem, co se týče IT, tak útočník může zjistit nějakou chybu Vašeho systému a sítě a pak ji zneužít také globálně...

Stav, kdy se používá pouze vybraný HW od vybraných dodavatelů s vybraným OS a předem určenou globální konfigurací je výhodný tak leda pro správce sítě... Který může přecházet v klídku mezi pobočkama a nemusí nic zjišťovat protože je všechno stejné atd...

Ale jak říkám, je to problém Vaší firmy, jenom mě přijde smutné, že podle Vašich příspěvků vidím, že zase platí pravidlo "čím je firma větší, tím snadněji se dá úspěšně napadnout" ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  30. 07. 2005 11:00

Vazeny pane, opravdu nevim, co tim myslite. Nevim, jake mate zkusenosti Vy v IT. Nicmene rad bych Vas videl, kdybyste spravoval tisice pocitacu s ruznym hardwarem od ruznych vyrobcu. To snad nemyslite vazne? Jako vzdy jde predevsim o penize. Nejnizsi ceny muze nabidnout pouze dodavatel, od ktereho firma bere tisice kusu hardware - coz splnujeme. Takove ceny, jako nam nabizi Dell, nam jina firma nabidnout nemuze, vcetne servisu atd. Chtel bych Vas videt, kdybyste mel na starosti spravu 1500 PC od ruznych vyrobcu hardwaru. To bys Vas asi moc nepochvalili za snizeni nakladu a flexibilitu, ze? Nam trva instalace image cca 10 minut,a je po problemech. Nedokazu si predstavit, jak by to vypadalo, kdybychom meli 200 PC od HP, 200 od Dellu, 150 od Alzasoftu, 300 od DXT Computers a 500 no name.
Co se tyka bezpecnosti, je to to same. Copak v takove firme lze spravovat switche a routery od ruznych vyrobcu? Nevim, kde zijete. A o bezpecnost dat bych se vazeny pane u nas nebal, vzhledem k tomu, ze jsme financni instituce a mame prime vstupy do bank po celem svete, tka mi verte, ze jsme pekelne dobre zabezpeceni. Viz prazska pobocka - 10 firewallu v rade, a to nepocitam dalsi HW na detekci utoku atd atd...Prumerne mame mesicne 90.000 pokusu naruseni(skenovani portu, vpad do systemu atd...), a zatim se nikdy nestalo ,ze by bylo cokoliv odcizeno.
Takze nevim, jake mate zkusenosti, ale to, co jste napsal, je naprosta blbost a je to realizovatelne, pokud spravujete sit 10 pocitacu. Jestli mate takove zkusenosti, tak pak tezko muzete reagovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  30. 07. 2005 12:14

S tim pristupem co popisujete ohledne pocitacu mate 100% pravdu, ale zpet k puvodnimu dotazu - zajimalo by me, proc nenasadite nejakou PC-PC telefonii. Jasne, ze pro 110k lidi nebude zadne reseni zadarmo, ale myslim, ze se to musi vyplatit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  30. 07. 2005 14:56

Ono se to vyplati, ale pouze ze vzdaleneho pohledu. Pocatecni naklady jsou obrovske, nejvetsi na skoleni uzivatelu - pochopte, ze to jsou lidi, kteri delaji ucetnictvi a financni operace atd, a ty proste o pocitach nevedi nic. Pokud by se to melo vyplatit cele firme, znamenalo by to nasazeni IP telefonie na vsech pobockach a proskoleni vsech lidi, a zde uz jdou naklady do milionu, i kdyz se to zdat nemusi. Navic kdyz vypadne konektivita, tak jste v haji. U klasickych telefonu muze samozrejme vypadnout ustredna atd, ale tam je prave pojistka v te internetove komunikaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  30. 07. 2005 16:03

Ovladat klienta IP telefonie se hodne podoba ovladani IM klienta - v zakladnich rysech, takze jestli nasazujete IM, tak bych cekal, ze mate vhodne podminky i pro PC-PC telefonovani. Ty argumenty co jste napsal by se daly v blede modrem pouzit jako duvod proc nenasadit IM.
Nerikam, ze se mate zbavit klasickych telefonu, myslim nahradit tim cast klasickych telefonich hovoru. O snizovani uctu za telefon jste psal na zacatku jako o hlavnim duvodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  30. 07. 2005 16:59

Ano, je to podobne, ale ne stejne. Jestlize ovladani klienta IM je intuitivni(MSN), ovladani klienta IP telefonie uz tak intuitivni neni - to jsme pochopili pote, co jsme otestovali 25 lidi. Prave z tohoto testu vyslo najevo, ze by bylo zapotrebi skoleni + investice do kvalitniho sluchoveho aparatu + mikrofonu a opet - pro 120.000 lidi to nejsou zrovna zanedbatelne investice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noxik, Noxik  |  29. 07. 2005 10:02

skoda ze se u nas moc neprosadil im na mobilech, ja na nem ted mam icq a je to naprosto bozi - nesrovnatelna cena proti sms

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rampouch  |  29. 07. 2005 10:19

Cena sice nesrovnatelna je, ale je to pouze pro lidi, kteri maji prebytek casu. Kdyz potrebuji neco rychle vyridit, tak je nekolinasobne rychlejsi tomu dotycnemu zavolat, nez datlit x radku SMSek, ci jineho textu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 07. 2005 11:00

A co když to volaný nebere, he?  Budeš to zkoušet po pěti minutách celou hodinu, protože dotyčný má třeba jednání nebo po jednom dvou pokusech nadatlíš SMS a jdeš dělat další práci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  29. 07. 2005 11:43

Kdyz to nebere, tak mi zavola az bude moct. Driv si SMS/IM zpravu stejne neprecte, nebo na ni nebude schopen reagovat.
Ale proc ne, kdyz mi nekdo nebere telefon, tak poslu SMS. Ale prvne mu zkusim zavolat. Tedy pokud se zrovna nenudim ve vlaku a nemam casu habakuk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noxik, Noxik  |  29. 07. 2005 14:08

Jenze kdyz potrebujes vyresit neco slozitejsiho, co trva treba hodinu, tak si spocitej kolik bys dal treba z obycejne predplacenky za hovor. A co kdyby byl jeste nedejboze do jine site?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  29. 07. 2005 18:11

Jezismarja clovece, nesnazite se naznacit, ze neco co by po telefonu trvalo hodinu by se dalo v rozumnem case vyridit pres IM, ze ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noxik, Noxik  |  30. 07. 2005 10:41

trva to stejne akorat je to cenove nekde jinde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  30. 07. 2005 10:55

Jste sprymar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ditys, Ditys  |  29. 07. 2005 09:56

E-mail jen pro steré... ovšem platí jen pro USA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fr4n74-tandemy.net, Fr4n74-tandemy.net  |  29. 07. 2005 09:51

Ja mail pouzivam taky jen vyjimecne a nejvic samozrejme IM. Ale kdyz uz tu byla rec o skypu,tak mam taky par znamejch, s kterejma muzu volat. Mail je proste pomalej na dnesni dobu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  29. 07. 2005 09:09



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuku  |  29. 07. 2005 09:31

Instant Messaging

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kato, Kato  |  29. 07. 2005 10:06

http://cs.wikipedia.org/wiki/Instant_messaging

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zvědavý  |  01. 08. 2005 09:36

Kde prosím najdou tu odpověď, neznalí lidé, co je to zmiňované IM ? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  29. 07. 2005 09:03

IM a e-mail jsou zcela odlišně zaměřené služby a je obtížné je porovnávat ve smyslu kdo je lepší. U mne vítězí e-mail, IM používám jako doplněk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobuddy  |  29. 07. 2005 09:46

Já používám e-mail pro odesílání a příjem důležitých zpráv a sdělení, IM pouze na pokec. E-mail má v obchodním styku nezastupitelnou roli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobuddy  |  29. 07. 2005 09:49

... a mimochodem, když už, tak Skype!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 07. 2005 08:44

Hezke, ze ten pruzkum probehl koncem minuleho roku a Zive o tom informuje uz ted.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  29. 07. 2005 10:21

No oni se výsledky průzkumů často zveřejňujou až dlouho po tom, co proběhly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nup  |  29. 07. 2005 08:23

No já se už lekl, že to snad někdo myslí doopravdy, a ono zatím hle: "starý" je ten, komu je 18 a víc. Tak to je v pohodě ... I když - bylo to přece ve SPOJENÝCH STÁTECH (!)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  29. 07. 2005 09:06

Věř tomu, že pro lidi kolem 15 let je někdo, kdo má 25, už starý. Prostě jak vypadneš z puberty a začne ti to občas i myslet, začneš se chovat méně ulítle a pro ně jsi už upjatý dospělák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ditys, Ditys  |  29. 07. 2005 09:57

Logicky - autorovi článku je méně než 18 let?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromír  |  29. 07. 2005 10:58

Budete se divit, ale já mám už 53 let a vše kolem IT mě moc baví. Je pravda, že na škole jsme ještě používali logaritmické pravítko, víte vy mladí na co bylo? Ten pokrok je úžasný. Člověk se musí učit celý život. Čau

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  29. 07. 2005 12:48

Heh, tolik mi jeste zdaleka neni, ale co je logaritmicke pravitko jeste vim, dokonce mi mozna jedno lezi doma nekde ve skrini. Pokud si pamatuju, na zakladce sme se na tom neco ucili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EAN-CODE  |  30. 07. 2005 13:10

Jasně že vím, co to bylo logaritmické ravítko, jedno mi leží na stole a dokonce je používám k práci nebo při písemkách. A to je mi 18 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  29. 07. 2005 08:11

A co se obecne tyka pouzivani e-mailu, IM, VoiceIP a mobilu, nejsou jen sama pozitiva. Pak, kdyz se sejdeme osobne, neni si co rict a bavime se o hovadinach. Protoze jsme si vsechno zajimave okamzite naesemeskovali, napsali, naajsikjuovali... ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ml  |  29. 07. 2005 08:10

Taky mam radsi IM pro jeho rychlost a okamzity response, ale na email to nikdy mit nebude - u mailu si nejvice cenim moznosti archivace, prehlednosti, dobreho vyhledavani atd. nerikam, ze u IM nemam historii nebo search, ale proste email je na tyhle veci stale lepsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dark_Lord, Dark_Lord  |  29. 07. 2005 08:53

Nevím, proč bych měl okamžitě reagovat na ptákoviny, které si vymyslí někdo jiný. Telefon taky nezvedám každému a kdykoliv. Ale ať si každý používá, co chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 07. 2005 10:56

Přesně tak, naprostý souhlas. Dá se to přirovnat ke srovnávání tel. hovorů a SMS. Obojí má svoje výhody - u SMS/mailu hlavně nemusím reagovat ihned, takže oba způsoby komunikace je IMO vhodné za použití zdravého rozumu kombinovat a pak je nějaké rozlišování mladý/stary absolutně bezpředmětné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  29. 07. 2005 08:55

osobně mail přestávám používat kvůli SPAMu. Pravděpodobnost, že mail skončí někde v koši, je už příliš vysoká. Navíc u IM je možnost okamžitého potvrzení, že dotyčný zprávu přijal a přečetl (většinou odpoví), u mailu potvrzení přečtení nepoužívá snad už nikdo. Bohužel pryč jsou doby, kdy příchozí mail byl událost srovnatelná s dopisem ve schránce a bylo slušné odpovědět... Dneska je většina mailů otravných a i většina z těch, které nejsou SPAM, nestojí často za povšimnutí (za zprávy typu: pošli to 10 lidem nebo ti upadne bych zabíjel)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rampouch  |  29. 07. 2005 10:15

No to je pravda a kdyz mate na starosti tak 200-400 lidi tak nedelate nic jineho, nez prepinate mezi cca 30 okny ICQ. K mailu se muzete vratit treba za tyden. Kdyz to takhle budete delat s ICQ, tak budete mit na liste prumerne 50 okynek jenom s IM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pingu  |  29. 07. 2005 11:26

jo, počkej tak rok dva, a spam bude problem i u IM...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  29. 07. 2005 12:47

IM je pouzivan ponekud jinak nez mail a proto spam nema zdaleka tolik sanci. Osobne mam vsude nastaveno ze mi muze psat/volat pouze autorizovany uzivatel => zadny spam nehrozi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vikos, vikos  |  01. 08. 2005 00:00

Ten tvuj argument s historii a searchem není neopodstatněný - existuje dostatek IM klienu (free) které jmenované funkce podporuji a jsou bezpecne...!NO FLAME!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej  |  29. 07. 2005 08:10

Tak to už jsem asi starý... :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  29. 07. 2005 08:07

Pouzivam oboje, take bych radsi kladl duraz na IM, ale v "nasich zemepisnych sirkach" je mezi spravci siti moda bez pardonu a hlavne bez duvodu blokovat posilani veskerych priloh pres IM. Pokud vubec neblokuji IM uplne. Samozrejme se alibisticky ohaneji zaklinadlem "bezpecnost". Takze bez mailu to jeste dlouho nepujde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  29. 07. 2005 08:30

ono stačí, že si BFUčka posílají mailem ptákoviny typu nahotinky/PPSka/fotky z dovolené. Kdyby měly ještě IM, tak už neudělají vůbec nic.
A ta bezpečnost není rozhodně alibismus. Ty tu odpovědnost za běh IT evidentně nemáš..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  29. 07. 2005 08:40

Taky mam na starosti sit, vim o cem mluvim. Kdyz nekdo, kdo si rika IT, resi bezpecnost tak, ze zakaze uzivatelum, co se da, je to jeho alibismus - protoze je linej se naucit udelat to tak, aby sit neohrozil, ale aby se s ni taky dalo pracovat.
Spravce site neni od toho, aby si zjednodusil praci na nejvetsi moznou miru a zbavil se odpovednosti. Muze ostatne odstrihnout sit nuzkama a jako vitez souteze o nejbezpecnejsi sit sedet a stourat se v nose.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  29. 07. 2005 09:00

Evidentne nevis o cem mluvis. Pokud mam zajistit bezbecnost, tak zakazu vse co neni nutne => pokud v dane siti neni potrebny mail, zakazu i ten.

Jestli sis toho jeste nevsim, tak existuji dva pristupy. A) povolit jen co je treba B) zakazat co nechci. Ten prvni je urcen pro zabezpecene site, ten druhy pro site, kde na bezpecnosti az tak nezalezi a chci jen ponekud omezit rizika.

Vis, narozdil od IM, v pripade pouzivani maulu nebezi na vnitrni siti zadne servery (IM klienti) => radove bezpecnejsi provoz. A to nemluvim o pripanem prenosu souboru, coz ve vetsine pripadu vyzaduje primo otevrit port do netu. Pak staci nejaky ten bug v IM klientovi a je okamzite naborena cela sit.

Je zkratka videt, ze o bezpecnosti vis prdlajs.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 07. 2005 10:48

V omezovani nepotrebneho take souhlasim, protoze to ma i dalsi aspekt: pokud bude mit uzivatel na svem stroji mnozstvi IM klientu, her, hudby, videa, obrazku a dalsiho balastu, asi bude mit nutkani vice nebo mene casto venovat se prave tomuto a ne smysluplne praci. Na firemnim stroji maji byt pouze veci potrebne pro praci a nic jineho, to at se na me nikdo nezlobi. Nehlede na to, ze nepotrebne programy mohou obcas zpusobit potize ohrozujici i hlavni cinnosti; cim mene softu, tim lepe
Nekdo muze rici to, ze produktivitu prace by si mel hlidat primy nadrizeny. Je to pravda, ale proc mu ztezovat jeho praci a povolovat na PC neco co muze potencialne uzivatele odreagovavat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  29. 07. 2005 10:51

no takoví users hlavně snižují i tvou produktivitu, protože se nemůžeš věnovat smysluplným projektům, ale musíš řešit problémy, které si BFU sám nadrobí..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  29. 07. 2005 10:49

jo, tak tímhle obdobím jsem si kdysi taky prošel  Ale jsem rád, že je už za mnou. Useři mají pracovat a ne vypisovat se ze svých trablů na IM. pokud je IM firemní politikou, pak samozřejmě není problém jej firemně implementovat, ať už free řešením, nebo nějakým profi řešením svázaným s groupwarem.
A správce je tu hlavně od toho, aby zabezpečil síť a zajistil její vitální funkce. Rozhodně není od toho, aby dělal userům poskoka, jak se maně snažíš naznačit.
 
Jeden lehce nesouvisející příklad z praxe: useři kdysi dávno měli na svých PC účty s admin. právy. Nejen, že ty PC byly co týden plné spywaru atp, nejen že tam bujel nelegální soft, oni i dokázali do měsíce ty windows zničit natolik, že je bylo potřeba přeinstalovat (ale napřed vytahat jejich "důležitá" data jako fotky z dovolené atp.). Nyní mají naprosto ořezané účty, data si uloží jen do profilu a taxativně mají vymezené aplikace, které mohou spouštět. Kupodivu (po velké bouři ve sklenici vody "že nemohou pracovat" a "IT jim brání v tvůrčím rozletu") je nyní klid, vše funguje jak má, není třeba servisních zásahů etc a co je nejzajímavější: zvedla se produktivita práce. Tím jsem chtěl říci toto: user, který nezná a neumí není vhodný pro to, aby měl veškeré výsady. Klasickým příslovím vyjádřeno: Co je dovoleno Bohovi, není dovoleno volovi. Je to možná kruté, dělit takto uživatele PC, ale BFUčka nenesou žádnou odpovědnost a věř mi, že při prvním průseru svalí vinu s klidným srdcem na tebe...
 
Jo, a podotýkám, že jsme firma, ve které převažují vysokoškolské tituly... kdyby sis náhodou myslel, že mluvím o firmě "s výrobním pásem"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  29. 07. 2005 08:41

No jestli neci udelaji nebo ne je spis starost managementu a platovyho ohodnoceni nez adminu.
A jakej bezpecnostni smysl ma blokovat odchozi trafik na urcitejch portech by me vazne zajmalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  29. 07. 2005 08:57

ja si myslim ze to je nakonec uplne jedno ti uzivatele maji pracovat a ne se vybavovat .

Mimochodem kdo to nezna netusi jak dokazi lUseri zaplacat pripojeni k internetu, uz jen tim mailem. (Kdyz daji obrazek do WORDovskeho dokumentu a ten poslou mailem, jeste lepe kazdou fotku zvlast a uplne nejlepe jeste kazdemu uzivateli zvlast!!) Predstava ze delaji stejnej brajgl prez IM uz je dost dobry duvod jim ho zariznout!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  29. 07. 2005 10:49

No to rozhodne jedno neni. Admin je o toho aby spravoval sit, ne aby nekomu kecal do toho co muze a co ne.
Zaplacat firemni sit pres IM? :)) Pres IM vetsinou den tak malo trafiku, ze to nevyuzije ani GPRS spojeni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  29. 07. 2005 11:42

Admin nespravuje jen síť, ale kompletní IT zdroje, v což padají i PC a používané komunikační prostředky. HR a IT jsou po vedení ta nejmocnější oddělení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  29. 07. 2005 11:50

No jestli moc spociva v tom, ze udela to co mu nekdo rekne... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  29. 07. 2005 12:36

nevím jak to funguje u vás, ale u nás máme volnou ruku a vlastní rozpočet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  29. 07. 2005 12:39

Az na to, ze admin ma narozdil od uzivatelu zodpovednost (pokud tusis co to je) za to, ze sit (a pocitace) budou fungovat. Nejlepsi admin je takovej, co nema nic na praci (a rozumnej majitel firmy si takovyho zaplati ze vseho nejradsi). Protoze to ze nejakej stroj nepojede kvuli debilovi co sejmul widle celej den = klidne desitky i stovky tisic Kc ztraty.

Takze az zjistit jak to funkuje, treba budes vedet, ze sef prijde za adminem a rekne: Je treba provozovat tyto programy: ucetnicvi, office, ... . Je na adminovi aby zajistil funkci => naprosto logickej krok je znemoznit provozovat COKOLI jineho. Dalsim logickym krokem je znemoznit userum tahat data domu/z domova, pokud to nepotrebuji kvuli praci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  29. 07. 2005 13:23

No jo no, to je ta lennost... misto admin pracoval na optimalizaci IT, tak radsi vsechno zakaze, a de serfovat po netu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  29. 07. 2005 20:21

myslím, že jsi úplně mimo. Když je optimality dosaženo přesným a úsporným nadávkováním práv  a nastavením systémů, je čas na údržbu a další rozvoj. Ale zapomeň, že by useři diktovali, co "potřebují" ke své práci. Takovou "službu" si můžeš dovolit maximálně v malé firmičce o pár PC, kde není problém se s každým piplat.
 
To jsou ty přehnané představy bfuček o tom, jak admin "je tu pro ně." Přitom je to jinak - cíl stanovuje vedení, technologii a implementaci admini a na bfučka zbyl ten zbytek  - tj užívání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mek  |  31. 07. 2005 01:32

Tady je zase někdo důležitý jak howno na palici...   V naší firmě se ITčka jako namistrovaní frajírci neprojevují a funguje to taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  31. 07. 2005 10:08

hlavně že ty jsi mistr světa.... jednak mě neznáš, jednak jsi neřekl jediný argument.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
glum  |  29. 07. 2005 09:03

Je skutecne videt, ze o sprave vetsich siti vite kulovy.
Blokovani odchoziho trafficu ma velky vyznam. Problem je totiz v tom, ze pokud si nejaky mamlas nainstaluje na PC Trojana ci se mu tam dostane nejaky cerv, muze tento zaskodnicky kod bez problemu smejdit po Internetu (filtrovani na aplikacni vrstve je nakladne a malo spolehlive). Krome tezko kontrolovatelneho mozneho odesilani citlivych informaci z PC mamlasu je take jasne, ze firme nedela dobre jmeno, pokud nekdo najde v logu, ze z jeji brany byl na nej provaden napr. scan portu atd...
Co se tyce IM, tak to je ve velke firme jako rakovina a pokud se jej admini nesnazi dostat pod kontrolu, jsou to spatni admini.
Nechme ruzna ta ICQ pubertakum a venujme se seriozni praci. V ramci firemni site lze IM samozrejme zprovoznit velmi snadno v podobe napr. lokalnich Jabber serveru - tak, aby vse bylo pod kontrolou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke, Clarke  |  29. 07. 2005 09:26

co je spatneho na scanovani portu? Obcas kdyz se v traci nudim, taky na nekoho z diskuze hodim traceroute nebo nmap -O -sS ono neni nic spatneho chtit vedet odkud je a jakej pouziva OS, co mu tam bezi a zda je za fw, je to stejne jaky bych mohl jit po chodniku a prohlizet si fasadu tvyho domu.
No kdyz se mooc nudim a i na zive chcip pes, tak par DDoSu na kolegy, zvlast pokud maji W9x.
Dale kdyz chci vytahnout kolegy na cigo, tak znas neco rychlejsiho nez ICQ?
Potom pro toho o par prispevku vyse, nevim proc je u tebe BFU ten, kdo ma rad smysl pro humor a posila si kolegy, byvalymi spoluzaky (to ze odnich chodej maily je nekdy jedina znamka, ze vubec zijou :) a kamarady vtipy, ppska, videa... vzdyt jen spokojeny zamestnanec podava odpovidajici vykony.
Co je na tom spatneho, prijit po ranu precist par desitek mailu s ftipama, nezabere to vic nez dve hodinky (tak akorat do obeda) a rozslat to dal, ono se tech stovek mailu s par megovejma prilohama nezblazni, zvlast pokud to posilam pres svuj vlastni Postfix so mi bezi na locale, tak ani nezasiram odchozi frontu na firemnim SMTP.
U nas jedine co fakt silne omezuje tak trafficy pro P2P site.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  29. 07. 2005 10:53

i proto je v Česku o 40% nižší produktivita než třeba v Německu. A nejde právě o to, že by Němci byli rychlejší..
Nikde není využití prac. doby 100%-ní, ale ČR je těžký podprůměr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  29. 07. 2005 11:31

uff už jsem viděl nějaký ukázky produktivity Němců a občas nevěřím vlastním očím, jak jsou neochotný a líný udělat cokoli s čím by mohli mít nějakou námahu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  29. 07. 2005 11:45

to je druhá věc  -- souhlasím že na západě nikdo nedělá práci toho druhého, i kdyby se firma měla položit...
 
Ale čísla jsou jasná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  29. 07. 2005 12:01

Tyhle mýty o naší nízké produktivitě mě už lezou krkem. Němci jsou flákači jaký hned tak nikde nevidíš. Schválně si tam zajeď a chvíli u nich pracuj. Uvidíš jak se každou hodinu stěhujou do kuřáren na kafe. Divil jsem se že je po tolika vypitých kafích neklepla pepka. To samé platí o anglánech nebo o irech. Do nás se tady věčně hustí že oni jsou nej a my že jsme málem šunt a přitom u nás musí ta produktivita být minimálně na stejné úrovni. Kdyby se ještě podařilo vyházet 3/4 lidí z managementu většiny firem a úřadů, tak by u nás byla produktivita jako bejk!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  29. 07. 2005 12:35

já jsem jistou dobu "na západě" pracoval, a rozhodně se tam nikdo neflákal. A taky netvrdím, že my jsme truhlíci, jen tvrdím, že toho času "prošustrujeme" více než jinde (a abych nebyl špatně pochopen - čás tohoto času jde i na vrub managementu, který neumí pořádně řídit a plánovat)
 
A jak říkám -- čisla jsou čísla a "osobní zkušenost" je jen jedna faseta, která nic nevypovídá o celkové výkonnosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada, Lada  |  30. 07. 2005 10:58

Naprostý souhlas!
Pokud jsem při své práci v různým firmách (za minulých i za těchto bolševiků) měl možnost poznat, pak ve všech bez výjimky by byla daleko větší produktivita práce, kdyby se udělala pořádná čistka ve vedení. Každý, i ten nejposlednější, dělník ví, co má odkud vzít, co s tím udělat a kam to dát. Nadřízené potřebuje na to, aby mu zajistili práci, materiál a spočítali výplatu. Jakmile mu začnou ještě radit (pokud nejde o flákače), jak má dělat, produktivita jeho práce klesá úměrně počtu rad. Čím menší, ale kvalifikovanější a zodpovědnější byrokratický aparát na všech úrovních, tím větší má firma šanci na prosperitu.
To, co se tu řeší, svědčí o tom, že problém je výhradně v kancelářích. Žádný dělník nebo zaměstnanec v profesi na dělnické úrovni nemá čas zabývat se v pracovní době IM, internetem vůbec a podobnými, s vlastní pracovní náplní obvykle nesouvisejícími činnostmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  30. 07. 2005 11:39

Zalozte si firmu a ridte ji po svem. Jelikoz budete mit podstatne vetsi produktivitu prace nez vsichni ostatni, tak prevalcujete konkurenci a strasne zbohatenete. Smele do toho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  30. 07. 2005 11:53

O produktivite prace vite kulovy. Uz vam castecne vysvetlili, ze je to predevsim o organizaci prace a tam mame za zapadem jeste hodne co dohanet.
A do produktivity patri v sirsim kontextu treba i to, ze mame jednu z nejvyssich nemocnosti v Evrope. Delnik, ktery "se hodi marod" toho moc neudela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  30. 07. 2005 12:43

A jeste jedna poznamka - ja jsem pracoval v jedne ceske firme (asi 80 lidi), kde bylo velmi malo manageru. Chybeli i na nejvyssi urovni, ale predevsim chybel stredni management. A muzu vam rict, ze to zpusobovalo velke problemy. S kolegy jsme se shodli, ze to je jeden z nejvetsich problem te firmy a nejvetsi prekazka nasi prace. Kdo to nezazil, neuveri, ale je to tak. Firma vyrostla velmi rychle, takze tech 80 lidi bylo rizeno stale stejne, jako kdyz jich bylo 20-30 a problem byl na svete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  29. 07. 2005 12:44

Tohle neni vina zamestnancu, ale jejich sefu.

Priklad trebas stavebnicvi, u nas je bezny, ze zednici celej den delaj prd, protoze jim sef nezajistil material. Pak se priveze matros hodinu pred koncem smeny a je treba ho sdelat => prescas => klesa produktivita. To se na zapade nedeje, tak prijde zednik rano do prace a ma pripraveno vse co potrebuje. S ukoncenim smeny je matros spotrebovan.

Dalsi vec je, ze sefove casto vubec netusi co zamestnanec dela, nerozumi jeho praci, proto maji nekdy nesplnitelne predstavy o rychlosti, nekdy zase neprideli praci, protoze si mysli ze je ji dost. Zamestnanec by byl opravdu vul, kdyby si rekl sam, z 90% je placen od hodiny a ne od vykonu => logicky radsi prospi smenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N.O.V  |  31. 07. 2005 20:55

"Dalsi vec je, ze sefove casto vubec netusi co zamestnanec dela, nerozumi jeho praci, proto maji nekdy nesplnitelne predstavy o rychlosti" - tak to sedí a nejlepší je, že většinou chtějí všechno hned.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  29. 07. 2005 12:04

No tak to snad nema smysl ani komentovat...
IM a VOIP maji nejvetsi smysl prave ve velkych firmach, kde muzou urychlovat a zlevnovat komunikaci. A taky je firmy (nebo aspon ty ktery si nemyslej ze internet je sprosty slovo) vyuzivaj. Lokalni servery samozrejmne neresej nic, pokud je potreba komunikovat mezi ruznyma pobockama nebo se zakaznikama. Nekteri admini mi fakt pripominaj inkvizitory, a vetsinou spis produktivitu prace snizujou tim ze lidem hazou klacky pod nohy, ale na bezpecnost to ma minimalni vliv...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  30. 07. 2005 09:21

2 touchwood:
pokud povolis treba jediny odchozi port, neni problem si pres nej tunelovat cokoli, ale mozna ti dela dobre, kdyz uzivatelum muzes zneprijemnovat zivot, preci si ten "spravce site"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  30. 07. 2005 10:52

myslíš?  Ubezpečuji tě, že to lze udělat i tak, že na specifickém portu běží pouze specifický traffic (třeba cílový 80/TCP pouze HTTP) a vše ostatní jde do /dev/null plus echo na IDS. Ano, vyžaduje to full packet inspection, je to relativně nákladné, ale v některých firmách/oborech se to takto dělá. V jednodušších (nebo méně zabezpečených) sítích se to pak dělá tak, že se používá pouze http proxy (ideálně ještě s filtrem) a vůbec se neNATuje. Věř mi, že já osobně bych si s "tuneláři" poradil
 
A jako ten tvůj "správce sítě" ti musím připomenout, že 70-80% útoků (těch "pořádných" kdy o něco jde, ne skenování portů od script kiddies) nepřichází zvenčí, ale z lokální sítě. jenže za to ty jako "nesprávce" neneseš odpovědnost, ty jen vidíš, jak ti admini "znepříjemňují život". A nemysli si, když přijde někdo, že potebuje to a to, a korektně to zdůvodní, nemám sebemenší problém mu to povolit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  29. 07. 2005 08:52

pokud máš v síti správce, odvozuji z toho, že se jedná buď o síť akademickou nebo v zaměstnání. V případě 1 by mělo stačit prokázat, že daný IM je bezpečný, a že ho používáš ke studiu, v případě 2 by mělo stačit prokázat, že je bezpečný, a že ho používáš k práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  29. 07. 2005 07:53

Já dávám ještě před IM přednost VoIP komunikaci ) To je úplně nejrychlejší způsob, navíc tak člověk může vnímat i tón a barvu hlasu toho s kým se baví, protože všichni určitě známe situace, kdy nám někdo něco napíše (nebo my jemu) a v podstatě se to dá vnímat dvěma způsoby - najčastěji vážně × ironicky, nebo vážně × sranda, kdy si komunikující s námi nebo mi, bez nějakého dalšího vysvětlení nemůžeme přecně říct, jak to dotyčný myslel, protože normálně to ponáme podle intonace hlasu...

Bohužel je u nás málo lidí využívající VoIP komunikaci, hlavně kvůli úplně úděsným linkám... naštěstí mám pár lidí s kterýma si takhle můžu pokecat, ale když to ze 110 000 města používá cca jen 200 lidí, tak to opravdu není moc slavný...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John S  |  29. 07. 2005 08:04

Když Skype používá z 10 000 města jen 2 lidi z toho 0 aktivně, tak to už je taky co říct, nebo spíš není

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ded vseved  |  29. 07. 2005 09:52

uzivatelu VoIP programu je daleko vic. Jen na nasem diskusnim foru o Skype http://skype.skype-skype.cz/forum/ se za tri mesice registrovalo skoro 200 lidi a to jsou jen ti ktere to asi opravdu zajima kdyz si dali praci s registraci. JInak je navstevnostr naseho weby 300-400 lidi denne a za posledni tyden jsem asi 5-ti lidem kupoval SkypeOut kredit = ze ze Skype volaji i na bezne telefony a techto lidi je urcite jen zlomek oproti tem, co v ramci internetu mezi sebou volaji zdrama. A mimo jine prodavame USB telefony pro Skype a i tech se proda docela dost prestoze nejsou uplne nezbytne pro pouzivani Skype. Na zaklade techto info si myslim ze uzivatelu je vic a to i mezi firmami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  29. 07. 2005 10:54

můžete mně říct, jak jste jim ten kredit kupoval? V současné době neznám cestu, jak někomu jednoduše koupit kredit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ded vseved  |  29. 07. 2005 18:13

je to trosku krkolomne, ale lze to. poslou mi penize predem a ja jim ze sveho uctu moneybookers koupim kredit. nezbytne je, aby mi na tu chvili kdy jim kredit kupuji sdelili jmeno a heslo pro Skype. Bez toho jim  kredit nemuzu koupit. Neni to idealni, ale pro spoustu lidi je to ta nejjednodussi cesta. Nakup kreditu pro nas neni vydelecna cinnost a bereme ji jen jako sluzby klientum (uctujeme si pouze 20 kc na bankovni poplatky a za praci), to na cem vydelavame je prodej telefonu pro Skype.
Kdo ma zajem o nakup kredit (nebo jeste lepe telefonu :o) ) tak smele do toho http://shop.nexxen.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor