Důkaz v přímém přenosu: Číst podrobné podmínky všech aplikací je nesmyslné

Důkaz v přímém přenosu: Číst podrobné podmínky všech aplikací je nesmyslné

Norská obdoba Sdružení obrany spotřebitelů se pustila do vtipně pojaté kampaně, která si dává ambice překročit hranice Norska a upozornit všechny uživatele aplikací a internetových služeb, že by si měli dávat pozor na to, s jakými podmínkami při registraci do služby souhlasí. A na druhou stranu chce upozornit na to, že většinou jsou tyto podmínky nesmyslně podrobné a že se nelze divit lidem, že je zpravidla nečtou. 

Akce vyvrcholila veřejným online čtením podmínek služeb a aplikací, které najdete v typickém chytrém telefonu. Je to 33 nejběžnějších aplikací, které má většina Norů ve svých telefonech (33 je oficiální průměr v Norsku). Čtení jejich podmínek vydá na více než 250 tisíc slov. Na webu organizace můžete sledovat, jak čtení probíhá. Pracovníci se střídají ve čtení a aktuálně už mají za sebou 6,5 hodiny. Autoři projektu očekávají, že čtení se protáhne na více než 24 hodin. 

Klepněte pro větší obrázek 
Online čtení podmínek jednotlivých aplikací. Na pozadí se postupně odškrtávají ty, které již byly přečteny. Online můžete sledovat zde

Úřad tvůrce aplikací nabádá k tomu, aby podmínky služby formulovali stručně, srozumitelně a v unifikované struktuře, ve které se každý okamžitě zorientuje. Jedině pak začnou dávat praktický smysl. 

Témata článku: Software, Web, Právo, Přenos, No, Chytrá hodina, Čtení, Nesmysl, Přímý přenos

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu