Družicová ortofotomapa České republiky

Diskuze čtenářů k článku

Vasek  |  20. 01. 2004 08:16

Ahoj, chtel jsem se v souvislosti s ortfotomapou zeptat, zda nekdo nevite, kde by se dala sehnat Digitální mapa České republiky z vesmíru. Videl jsem ji uz zasklenou v jedne kavarne. Mela rozmery asi 1 x 0,5 m a byla naprosto dokonala. Zobrazovala doslova kazde policko u nas. Opsal jsem z ni, ze ji u nas distribuuje firma HOS Univerzal z Uherskeho Brodu. Ale ti mi uz 2 roky neodpovidaji, presneji rikaji, ze to mam zkusit za pul roku, za trictvrte... Tak jsem se chtel jen zeptat, jestli jste ji treba nekde nevideli v obchode nebo tak. Dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JoT  |  20. 01. 2004 12:52

Druzicova data v podstate distribuuje vice firem, ale doporucim www.arcdata.cz, v pripadne leteckych snimku - Eurosense, Geodis, T-mapy, JasAir CZ, posledni jmenovaná za vám za male penize naleta cokoliv...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomes  |  10. 12. 2004 22:26

Teď vyšla satelitní mapa ČR jako příloha v listopadovém čísle časopisu 21 století. Není teda moc velká (formát A2), ale je to na zdi hezký. Jinak doporučuju stránky www.terraserver.com. Jsou tam volně přístupný snímky z LANDSATu 7 s rozlišením 15m. Když najedeš na SEARCH stačí vybrat z rolovacího menu položku CITY(INTERNATIONAL) a zadat pak Czech Republic (select country) a název jakýkoli prdele v republice (CITY). I tu mojí ves to našlo bez problému, akorát zapomeň na háčky a čárky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JPB  |  19. 01. 2004 22:00

mnohem lepsi orthofoto, sice starsi a 4b, ale pixel ma mnohem vetsi presnost ...

http://nts4.cgu.cz/website/mapova_prozk/?rozmer=viewer3.htm%2C1100%2C830&Mapa=Spustit+aplikaci

staci tu oblast trosku vic priblizit, jako podklad dat ortofoto a meritko 1:10000 :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JPB  |  19. 01. 2004 22:10

aha sorac, nevsim sem si ze sou druzicovy a tyhle letecky, ale aspon nejsou nijak znehodonoceny :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike_k  |  19. 01. 2004 23:56

No na te ortofotomape co mela mit onen velky uspech jsem nasel sve auto na zahradce pred nasim domem, coz teda se mi zda s prominutim kurevska presnost. :o)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
total  |  20. 01. 2004 01:00

tak to asi delam neco spatne protoze ja jsem si chtel zobrazit alespon ulici ale nemuzu v te mazanici rozeznat ani obec !?!?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GeBu  |  20. 01. 2004 09:46

Já jsem u nás na dvoře v práci našel kolegovo auto, ale poznal jsem ho spíš podle polohy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarous  |  20. 01. 2004 11:30

a ku**a!
já našel v práci na své zahradě,
svého kolegu na mojí ženě!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pooh  |  20. 01. 2004 10:56

A ja jsem nasel u nas pred domem auto nejakyho ciziho chlapa... To jsem zvedav, jak mi to zena vysvetli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HooLIGAN  |  15. 07. 2005 15:50

To ja jsem jeste porad svoji zenu nenesel... Uz to budou dva mesice... Nedate nekdo link?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 01. 2004 16:57

Nevim, proc se o tom mluvi jako o velkem uspechu. Mohl by byt, kdyby...

Kdybych se treba na ty stranky dostal. Tim nerikam, ze uspech se pocita podle toho, zda to sleduji ja Ale urcite stejny problem ma i rada dalsich potencialnich uzivatelu. Stranky mi nefungovaly ani na jednom z testovanych browseru (Safari, Mozilla, iCab, Opera). Udajne snad chodi na Exploreru, ale co jsem cetl komentare, tak je server natolik pomaly, ze se temer neda dockat odpovedi a pro jakekoliv pouziti je nepouzitelny. Jestli to je uspech, tak krach na burze take...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xman  |  19. 01. 2004 17:32

Dostanu se tam v pohode jak z exploreru, tak z mozilly. Co se pomalosti tyce - no ona je to celkem narocna operace - vyhledat presne souradnicce a zobrazit je a zvlast, kdyz jsou treba na okrajich jednotlivych zon a pak, snad si nemyslite, ze obycejny server na obycejne lince zvladne obsouzit desitky pozadavku, jejichz vypocet trva kldne i nekolik sekund, v realtime.. zkuste to treba kolem jedenacti vecer. To je idealni cas (bez problemu jsem prohlizel treba i takove zajimave veci  jako je Temelin a podobne)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 01. 2004 19:26

Operu zkusim prenastavit jako MSIE (jak tu radi), ale v nicem jinem mi to fakt nechodi. A evidentne nejsem sam. Stranka se zobrazi, ale na nic nereaguje a v okne pro mapu se take nic nezobrazi, nefunguje ani vyhledavani.
Co se tyka rychlosti - zkousel jsem to ve tri rano, to asi pretizeny nebyl... A krom toho, zkuste se podivat na ortofotomapu na atlasu. Neni to sice cela republika a v takovem rozliseni, ale odezva je prakticky okamzita. Prece nemusi pracovat s jednim velkym souborem, ale pouzit navzajem se prekryvajici male casti, se kterymi se bude lepe pracovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zubik  |  20. 01. 2004 13:11

Ochrane (obranne) prvky jsou fakt uzasne, tehle podle mne prehnali a je to v podstate uplne k nicemu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zubik  |  20. 01. 2004 13:16

to vyhledávaní je fakt na h... např. Brno (sídlo firmy Geodis) nalezono 0 záznamů vyhledávání trvalo 0.00 vteřin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  19. 01. 2004 17:32

Staci v Opere zaskrtnout Identify as MSIE ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
venca  |  19. 01. 2004 18:46

No jo opravdu. A ted koukam, ze toto nastaveni dela i s touto diskusí divy (editace příspěvků).

V mozila-firebirdu mi to nechodí.

Jinak hledání tam taky nějak nefunguje. Když dám hledat Praha, dozvím se, že nalezeno 0 záznamů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge  |  21. 01. 2004 08:38

Také jsem si příliš neužil, když jsem se pokoušel o přístup s Mozillou (1.5cz), ale na můj dotaz k funkčnosti pod tímto prohlížečem jsem získal relativně povzbudivou reakci (snad nebude vadit, když ji zde uveřejním):

Dobrý den,
omlouváme se, ale stránky jsou v současné době optimalizovány pro
InternetExplorer verze 6.0 a vyšší.
Zároveň pracujeme i na bezproblémovém zobrazování v prohlížeči Mozilla.
Jakmile budou stránky připraveny, budeme Vás informovat.
- Geodis Mapserver Team

Vzhledem ke "Zároveň pracujeme i na..." a nikoliv (zejména u některých bank (KB) populární "Máme to evidováno v dlouho-dobém plánování s nízkou prioritou" bych řekl že je to jen otázka (krátkého) času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ts  |  19. 01. 2004 16:55

nema se spis rikat ortofotomapa?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kuneš  |  19. 01. 2004 17:07

Má, díky za opravu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JoT  |  20. 01. 2004 13:03

uuuu, tohle je povedomi o nazvoslovi - to neni druzicova mapa - to je ortofotomapa naletana a nafocena ze spec. upraveneho letadla. Druzicove snimky nedosahuji v komercni sfere a rozumnych penezich tohoto rozliseni. Druzicove snimky dostupne v CR se pohybuji v radech metru. (pokud nemate spionazni druzici - z te precte noviny rozlozene na ulici...) Na Zive se nasel odbornik na GIS...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ace  |  27. 03. 2004 11:10

Chtel bych se jenom zeptat jestli teda existuje nejaka ortofotomapa s mensim meritkem nez 1:5000. Tuhle mapu mam a chtel bych to jeste trosicku bliz, ikdyz sem nasel jednu ( muzu doporucit: http://193.86.30.142/tms/cenova_mapa/index.php?BBOX=-759972%2C-1061319%2C-730992%2C-1037169&SELECT=cenova_mapa.cenova_mapa%28-745483%3A-1049244%29&m_stype=par&m_ctype=map&m_lr_ort=true&m_X=-745482.6304347826&m_Y=-1049243.652173913&m_zoombar=1 ). A na druzici asi nemam .. diky za odpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ace  |  27. 03. 2004 11:11

P.S.: Jo ale je to jenom Prahy ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor