Na dotaz redakce Žive.cz týkající se zavádění datových limitů u služby kabelového připojení k internetu chello odpověděl tiskový mluvčí společnosti UPC František Malina:
Společnost v minulých dnech ukončila dlouhodobé vyhodnocování problematiky objemu přenesených dat. Vyhodnocení ukázalo, že objem přenesených dat za měsíc nepřesáhne u téměř u 93 % uživatelů služby chello classic více jak 5 GB . Přibližně 90 % předplatitelů služby chello plus postačuje obvyklý přenesený objem 15 GB/ měsíc. Tím se zákazníci chello neliší od uživatelů jiných internetových služeb. Na druhé straně existuje skupina zákazníků chello, která přenáší extrémní množství dat a to v objemu řádově desitek a stovek GB dat měsíčně.
Společnost je v důsledku nadměrného zatěžování sítě těmito zákazníky nucena využít svého oprávnění na základě článku 4.12 Všeobecných podmínek pro poskytování veřejné telekomunikační služby přístupu k síti Internet a přijmout následující omezení: Těm uživatelům, u nichž objem přenesených dat během měsíce přesáhne množství 5 GB (chello classic), resp. 15 GB (chello plus), je společnost oprávněna snížit s okamžitou účinností přenosovou rychlost. Rychlost může být snížena vždy od data překročení objemu v příslušném měsíci, a to do konce měsíce na 64/64 kb/s.
Služba tedy nebude, třeba na krátkou dobu přerušena a společnost vylučuje, že by data přenášená nad obvyklý rámec mohla být zpoplatněna, jako je tomu u některých jiných provozovatelů.
Na otázku, zda bude UPC rozlišovat přenosy dat v rámci výměnných sítí a mimo ně, jsme dostali negativní odpověď.
Doplněno: získali jsme odpověď na další tři otázky:
Zvažuje UPC možnost nabídnout uživatelům zaplacení vyššího limitu při nezměněné rychlosti nebo umožníte pouze přechod na vyšší typ služby?
Zatím ne, ale žádné změny v nabídce nemohu dopředu vyloučit.
Platí, že u chello professional není žádný limit na objem stahovaných dat?
Nevidím zde žádné omezující faktory, neboť tato služba je určena pro profesionální využití
Počítají se data v obou směrech nebo pouze směrem k uživateli?
Soustřeďujeme se především na data směrem k uživateli.