Doplněno: Google doplatí na podvodné klikání - vyjádření Google

Vyhledávací gigant Google včera definitivně prohrál soudní spor se zadavateli internetové reklamy. Ti jej obviňovali z účtování cen nepřiměřených tomu, že klikání na jejich reklamu nemělo jedinečný charakter. Nejedinečné otevírání reklamy mohlo být prováděno podvodně.

Soudce Joe Griffin prohlásil, že verdikt je spravedlivý, rozumný a přiměřený. Sporu proti Google se účastnilo na 70 firem, které však nebudou odškodněny hotovostí, nýbrž reklamním kreditem. Ten Google udělí ve výši 4,5 dolaru za každých 1 000 dolarů utracených v jeho reklamní síti v posledních čtyřech a půl letech. Hotovosti se dočkají pouze právníci, kteří si na odměnách rozdělí cca 30 milionů dolarů.

Google nyní přijímá opatření, která by měla účtování podvodných kliknutí na reklamu a tedy milionovým ztrátám zabránit. Před několika dny zavedl systém AdWords nové prvky, které uživatelům dají lepší přehled o neúčinném či podvodném klikání.

Doplněno 28. 7. 2006 v 16:15 hod. - Společnost Google vydala k této věci tiskové prohlášení:

Společnost Google bere problém podvodného klikání na online reklamy vážně. Proto vyvinula nový systém, který zákazníkům umožní mnohem jasnější a přehlednější způsob sledování a odhalování podvodných kliknutí, které se může objevit v jejich reklamních kampaních.

V této souvislosti je třeba zmínit fakt, že některé z odhadů počtu podvodných kliků na online reklamy jsou výrazně nadhodnocené. Některé z těchto „hodnocení třetích stran“ vytvářejí analytici z konzultačních společností, které poskytují zadavatelům reklamy poradenství, jak bojovat s podvodným klikáním. Zveličování problému je tedy v jejich zájmu.

Google si přesto uvědomuje, že podvodné klikání představuje vážný problém. Nové bezpečnostní opatření zákazníkům umožní získat mnohem podrobnější přehled o možném podvodném klikání na jejich reklamní plochy. Měřicí technologie odhalí a zobrazí veškerá podvodná kliknutí i podvodné poměry kliknutí na jednotlivých kampaních, takže zadavatelé mají kontrolu nad kampaněmi a aktuálními reklamními náklady. Mohou tak předejít podvodným praktikám, ke kterým bohužel na internetu dochází. Pokud k takovému jevu dojde, zákazník za tato podvodná kliknutí neplatí.

Detekce podvodných kliknutí se provádí v reálném čase ještě předtím, než je cena za kliknutí připsána na účet zákazníkovi.

Pokud dojde k odhalení podvodných kliknutí na reklamu, její zadavatel za tato kliknutí neplatí, ani neovlivní jiné statistiky pro danou kampaň. Zákazníci mohou také zahrnout zvláštní sekci pro podvodná kliknutí a poměry kliknutí do svých pravidelných reportů.

Zdroj: ČTK, Tiskové prohlášení Google

Témata článku: Google, Google+, Reklamní kampaň, Hotovost, Google AdWords, Griffin, Klik, Rozumná cena, Vážný problém, Podvod

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

Dnes | Vojtěch Malý | 101

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

Na webu najdete hromadu rad, jak zrychlit počítač a Windows. My jsme na to šli opačně a naopak jsme hledali činnosti, které ho nejvíce zpomalují. Toto je třicítka těch základních.

12.  11.  2017 | Jakub Čížek | 90

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

** Každá elektrická krabička má konektor pro napájení nebo baterii ** Jenže pozor, jednou by to tak nemuselo být ** Drobná elektronika se může živit rádiovými vlnami

14.  11.  2017 | Jakub Čížek | 15


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje