Doplněno: Google doplatí na podvodné klikání - vyjádření Google

Vyhledávací gigant Google včera definitivně prohrál soudní spor se zadavateli internetové reklamy. Ti jej obviňovali z účtování cen nepřiměřených tomu, že klikání na jejich reklamu nemělo jedinečný charakter. Nejedinečné otevírání reklamy mohlo být prováděno podvodně.

Soudce Joe Griffin prohlásil, že verdikt je spravedlivý, rozumný a přiměřený. Sporu proti Google se účastnilo na 70 firem, které však nebudou odškodněny hotovostí, nýbrž reklamním kreditem. Ten Google udělí ve výši 4,5 dolaru za každých 1 000 dolarů utracených v jeho reklamní síti v posledních čtyřech a půl letech. Hotovosti se dočkají pouze právníci, kteří si na odměnách rozdělí cca 30 milionů dolarů.

Google nyní přijímá opatření, která by měla účtování podvodných kliknutí na reklamu a tedy milionovým ztrátám zabránit. Před několika dny zavedl systém AdWords nové prvky, které uživatelům dají lepší přehled o neúčinném či podvodném klikání.

Doplněno 28. 7. 2006 v 16:15 hod. - Společnost Google vydala k této věci tiskové prohlášení:

Společnost Google bere problém podvodného klikání na online reklamy vážně. Proto vyvinula nový systém, který zákazníkům umožní mnohem jasnější a přehlednější způsob sledování a odhalování podvodných kliknutí, které se může objevit v jejich reklamních kampaních.

V této souvislosti je třeba zmínit fakt, že některé z odhadů počtu podvodných kliků na online reklamy jsou výrazně nadhodnocené. Některé z těchto „hodnocení třetích stran“ vytvářejí analytici z konzultačních společností, které poskytují zadavatelům reklamy poradenství, jak bojovat s podvodným klikáním. Zveličování problému je tedy v jejich zájmu.

Google si přesto uvědomuje, že podvodné klikání představuje vážný problém. Nové bezpečnostní opatření zákazníkům umožní získat mnohem podrobnější přehled o možném podvodném klikání na jejich reklamní plochy. Měřicí technologie odhalí a zobrazí veškerá podvodná kliknutí i podvodné poměry kliknutí na jednotlivých kampaních, takže zadavatelé mají kontrolu nad kampaněmi a aktuálními reklamními náklady. Mohou tak předejít podvodným praktikám, ke kterým bohužel na internetu dochází. Pokud k takovému jevu dojde, zákazník za tato podvodná kliknutí neplatí.

Detekce podvodných kliknutí se provádí v reálném čase ještě předtím, než je cena za kliknutí připsána na účet zákazníkovi.

Pokud dojde k odhalení podvodných kliknutí na reklamu, její zadavatel za tato kliknutí neplatí, ani neovlivní jiné statistiky pro danou kampaň. Zákazníci mohou také zahrnout zvláštní sekci pro podvodná kliknutí a poměry kliknutí do svých pravidelných reportů.

Zdroj: ČTK, Tiskové prohlášení Google

Diskuze (24) Další článek: Thermaltake - chladič pamětí inspirovaný cyklistikou

Témata článku: Google, Podvod, Hotovost, Vyhledávací gigant, Rozumná cena, Klik, Klikání, Vyjádření, Griffin, Vážný problém, Google+, Reklamní kampaň, Google AdWords


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch