Dokumentární film o internetovém pirátství

Diskuze čtenářů k článku

zzz  |  31. 08. 2006 21:14

... a výsledkem všeho je že CNN teď oznámilo že stahování muziky bude zadarmo a zaplatí se z reklamy!!!

spiralfrog.com

Pděkuje někdo pirátům a stahovačům...???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  30. 08. 2006 17:17

Je fajn slyset cas od casu taky nazor tech mene vlivnych ... Je tezko oddiskutovatelnym faktem ze nazory na piratstvi ktere se k nam dostavaji z medii jsou takrka vzdy od jedineho zdroje (entertainment bussines), z jedne strany "konfliktu" ... nejsou tedy nicim jinym nez duslednou presvedcovaci kampani. Je fajn, ze se dokaze ozvat i druha, dalece pocetnejsi strana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aero  |  30. 08. 2006 13:01

nelegální sdílení někdo jen tak nezastaví. serverovny se chrání pravidlem "neručíme za obsah" a uživatelů jsou miliony/ardy. to je blbý co? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  30. 08. 2006 13:52

Serverovny se "nerucime za obsah" nechrani. Ty se chrani ve smlouvach zakazem na serverech jakymkoliv zpusobem porusovat zakon. A ponechavaji si pravo v pripade poruseni teto smlouvy o odpojeni klientova serveru. Timto by tracker teoreticky trestny byt mohl (to je otazka spise na pravniky) ale site jako Direct Connect trestne nejsou, protoze ta zadna data nevlastni a ani v podstate neznaji kde se ta data nachazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  30. 08. 2006 16:24

Ono je trestne zverejnit nazev souboru a kratkou zmet znaku, ktere se rika hash? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  30. 08. 2006 17:21

BitTorrent Trackery funguji uplne stejne jako DC huby ... take POUZE odkazuji na to co se da stahnout NEKDE JINDE !! Sami tedy zadny autorsky zakon neporusuji a jejich zakaz je pouze omezovani zakladni svobody projevu. V podstate zakazem takovychto indexacnich sluzeb jen rikate "nesmite lidem rikat kde tohle muzou najit !"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  30. 08. 2006 17:22

To uz vlastne rovnou muzete zacit zakazovat i vyhledavace jako je google ktere odkazuji na tyto bittorrent trackery, ale nejen na ne, take na navody jak se pripojit k te ci one P2P siti, jak z ni stahovat data ... co na tom ze google sam ty informace nevytvari, pouze je pro vas umi NAJIT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaToX  |  30. 08. 2006 17:28

Zeptám se takhle - vám by nevadilo, kdyby se nainternetu objevila služba, která by indexovala a odkazovala na materiály s dětskou pornografií? Na samotném serveru by nebylo nic, vše by byly jenom odkazy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  30. 08. 2006 17:35

Tak brzdi, detske porno se
a) nesdili ani na DC, ani na torrentu, nikdy jsem na nej nenarazil
b) to je trochu neco jineho nez programy, hry nebo filmy

To by mi vadilo taky, ale jinak jsem za TPB crew a kdybych moh, tak Piratbyran volim :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaToX  |  30. 08. 2006 19:49

je to příklad. Možná šokující, ale odpovídající. Sdílení dětského porna i programů, her atd je ilegální a za oboje je zhruba stejná trestní sazba. To znamená, že jsou zhruba stejně společensky nebezpečné. To, že jsi ani Ty ani já na nějaké nenarazil, nevylučuje, že se nesdílí. Stejně jako "běžní lidé" neznají DC, torrent atd, my neznáme kanály výměny těhto informací. Nicméně příklad je o tom, jestli bys takovýto volně přístupný indexovací server toleroval nebo ne. BTW nemám nic proti TPB, pokud jsi z jejich crew, tak smekám, odvadíte dobrou práci. Jenom se na problém snažím koukat i z hlediska zákona i lidí mimo obec "stahovačů".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Gentleman  |  30. 08. 2006 20:41

Pokud bychom žili ve spravedlivém světě, tak ačkoliv by se mi samozřejmě takovýto server vůbec nelíbil, pak bychom mu museli přiznat právo na existenci pro svoji cílovou skupinu. Je pravděpodobné, že takovýto server, by asi zřídili lidé, kterí jsou s tímto nějak spojení, takže by brzy došlo k jeho zrůšení právě z důvodů jiného ilagálního počínání jeho tvůrců, ale čistě technicky, pokud by server nesl jen odkazy na stahnutí dětské pornografie, pak je skutečně na každém, zda takový server navštívý a bude jej využívat. Je to podbné, jako uvažovat o ilegalitě rozcestníku, který bude stát uprostřed města, kde na jedné straně bude nápis "radnice 500m" a na druhé "veřejný dům 1Km" Nemusí se nám to líbit, ale to že ukazuje cestu neznamená, že tam máme jít, stejně tak jako zakázaním rozcestníku nepřestane ten "veřejný dům" existovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  30. 08. 2006 22:40

Na veci se da divat ruzne, a kazdy pohled je sobectejsi nez ten druhy. Pohled na ktery upozornujes ty je pohled vydavatelu, jakychsi parazitu medialniho prumyslu, a ano je mozne (nebo skoro jiste) ze z jejich pohledu by skutecne vytvoreni kopie nul a jednicek melo byt v zakone klasifikovano stejnou "spolecenskou nebezpecnosti" jako sexualni zneuzivani novorozenat ... na tuto skutecnost jsi ostatne prihodne upozornil, a snad primeje mnohe k zamysleni nad tim zda takto postaveny zakon je rozumny, nebo je spis jen absurdnim vyvrcholenim vytrvale lobby konkretni zajmove skupiny sledujici za kazdou cenu svuj cil "maximalizace zisku".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaToX  |  30. 08. 2006 23:54

souhlasím, ale vycházíš trochu nepřesně z toho, co jsem říkal. Podle zákona se trestá stejně sdílení dětské pornografie jako sdílení autorských děl. Je to zvláštní, ale je to tak. Odlišuju vytváření a sdílení.

Zákon, který chrání tvůrce díla, je podle mne rozumný. Sám jsem programátor a autorský zákon chrání moje duševní vlastnictví. Spíš je problém v tom, že existují mamutí společnosti, které využívají svých monopolních postavení v segmentech trhu. Samy pak diktují ceny, které můžeme ironicky nazvat "tržními" nebo "smluvními". Vysoké ceny s nemožností ekvivalentní náhrady pak logicky vyústí v nezákoné kopírování. A pak je autorský zákon zneužíván na eliminaci "ztrát", které musí při tak vysokých cenách nastat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiCRO  |  01. 09. 2006 08:43

Tak to vobec nie je odpovedajuci priklad! Detska pornografia je ilegalna vo svojej podstate, zatial co pri sireni filmov, hudby a software sa jedna iba o ilegalny sposob sirenia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  30. 08. 2006 17:55

Trochu extremni pripad nemyslite ? A i kdyby : co takhle zamerit se na ty kteri zakon porusuji ?! A nehledat jen snadno dostupneho obetniho bernanka (vyhledavac, BTtracker, DChub, ...) ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
budis, budis  |  30. 08. 2006 19:00

Dětské porno je určitě jiná kapitola než hry, mp3ky atd. Ale můj názor je ten, že i kdyby bylo na P2P k sehnání, tak nikdo není nucen ho stáhnout. Navíc je možnost ho nahlásit, ale víme sami, jak moc to pomáhá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaToX  |  30. 08. 2006 19:52

Sdílení dětského porna je stejně ilegální jako sdílení autorských děl. (Nemluvím tu o pořizování a podobných nechutnostech, čistě o sdílení.) Ale pravdu díš. Je na každém, jesteli něco nasdílí nebo stáhne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LO-LITA, LO-LITA  |  31. 08. 2006 23:27

Pleteš si hrušky s jablkama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  31. 08. 2006 23:59

netusim co si o tvem prizpevku myslet, zkus to trochu rozvest.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  01. 09. 2006 01:05

a uz chapu, beru zpet . muslel jsem ze je to reakce na jiny prizpevek ... takze jako bych nic nerek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tim Kutil Taylor, Tim Kutil Taylor  |  30. 08. 2006 10:52

ferovej web

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shteffi, shteffi  |  30. 08. 2006 10:00

konečně někdo ukázal jako ve skutečnosti je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  30. 08. 2006 09:44

Drzim Piratbyrån palce v dalsi produkcni cinnosti :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  30. 08. 2006 08:15

Prvniii :D Mno, jsem zvedavy na ten film. Cetl jsem kdysi nejaky pdfka ktery licily undergroundove pozadi filmu a her, tzn leak ve firme, obchode atd, okamzity upload, analyza, upload, crack, upload, pripadny rip, upload, "postprodukce", upload, repack, seed. Samozrejme se vsim okolo co jak a proc, takze se tesim na tenhle filmek co mi rekne o novodobejsim torrenteni, ta PDF byla uz malinko starsiho data. A hlavne je to motion picture, zadny pismenka :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
barborka  |  30. 08. 2006 11:19

mas link na to pdf? nebo ho hod pls na rapidshare. thx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
n.t.Peta  |  30. 08. 2006 14:55

tady to máš strejdo http://shadowork.net/index.php?sekce=clanek&clanek_id=597

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  30. 08. 2006 17:32

Jj, presne to je ono, nez jsem stihl zareagovat tak jsi to sem hodil, i ja dekuju, jeste si to prectu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor