Dokonale realistická grafika ve hrách? Až s výkonem v řádu PFLOPS

Dokonale realistická grafika ve hrách? Až s výkonem v řádu PFLOPS

CEO společnosti Epic Games - Tim Sweeney, se vyjádřil k výkonu současných a budoucích počítačů, které budou určeny pro zpracování virtuální reality, alespoň z pohledu her.

Dle jeho slov bude pro skutečně fotorealistickou grafiku ve hrách, která bude k nerozeznání od filmového záběru reality, potřeba 2 000× vyšší výkon, než nabízí současné domácí počítače. Nadhozen byl přibližný výkon okolo 5 PFLOPS, který je nyní sice k dispozici pouze u pár nejvýkonnějších superpočítačů na světě, do deseti let ale bude takový výkon dostupný i přímo u uživatele.

Klepněte pro větší obrázek
Potřebný výkon pro zpracování grafiky

Minulý rok představené demo na novém Unreal Enginu, vyžaduje v rozlišení 1 920 × 1 080 a 30 snímcích za sekundu výkon kolem 2,5 TFLOPS, což poskytují až současné výkonné grafické karty. Xbox 360 z roku 2005 přitom poskytuje výkon pouze 0,25 TFLOPS (250 GFLOPS).

 

Standardem pro plynulý obraz je přitom hranice 60 snímků za sekundu, kdy už lidské oko nedokáže zachytit běžné, ani rychlejší změny obrazu. Dle předpokladů by se měly nové modely herních konzolí objevit v roce 2013. Jejich výkon přitom pravděpodobně bude v rámci jednotek TFLOPS, což bude na takto náročně enginy stačit.

Epic Games ale již chystá novější verzi 4.0 (až v roce 2014), která bude samozřejmě pokročilejší a také výpočetně náročnější. Další generace herních konzolí by však měly poskytovat dostatečný výkon i pro tuto verzi.

Diskuze (66) Další článek: Windows Store pro Windows 8 bude mít velmi přísné podmínky

Témata článku: Technologie, Hardware, Počítače, Graf, Minulá generace, Hra, Hrách, Budoucí superpočítač, Grafika, Engine, Herní konzole xbox 360, Grafik, Kotaku, Epic, Realistická grafika, Herní grafika, Virtuální realita hry, Games, EPIC Games, Dok, Dostatečná změna, Budoucí počítač, PFLOPS, Řád, Nejprodávanější herní počítače na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

** 22. května 1990 uvedl Microsoft Windows 3.0 ** Systém z Microsoftu definitivně udělal lídra na desktopu ** Tehdejší Windows byly vlastně grafickou nadstavbou nad MS-DOS

Jakub Čížek | 76

Nové názvy, upravený vývoj. Microsoft ukázal, jak teď bude vydávat Windows 10

Nové názvy, upravený vývoj. Microsoft ukázal, jak teď bude vydávat Windows 10

** Podzimní vydání Windows 10 přinese jen minimum novinek ** Aktualizace ponese formální označení 20H2 ** Microsoft mění názvy v programu Windows Insider

Lukáš Václavík | 17


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest SSD s kapacitou 1 TB

Srovnávací test robotických vysavačů

Vybíráme nejlepší telefony na trhu

Jak zlepšit zvuk televize