Dle zakladatele Oculusu budou hlavní překážkou virtuální reality kabely

Začátkem příštího roku se objeví první systémy pro virtuální realitu přes počítač, mezi hlavní systémy patří Oculus Rift (Facebook) a Vive VR (Valve, HTC).

Zakladatel Oculusu – Palmer Luckey se na twitteru ale v několika tweetech vyjádřil k nejbližší budoucnosti virtuální reality z trochu jiného pohledu, než je rozlišení displeje a ovládání.

Dle jeho slov totiž budou hlavní překážkou, která bude dlouho omezovat hi-endovou virtuální realitu přes počítač, právě kabely. Současné systémy potřebují do brýlí s pokročilým displejem a senzory přivádět nejen napájení, ale také data ze senzorů a obrazová data z počítače. Připojené kabely samozřejmě znamenají omezení v pohybu, ať už v podobě délky nebo motání kolem těla, které uživatele vyruší ze zážitku.

OC_05-590x330 (kopie).jpg
Oculus Rift má sice jen jeden tenký kabel kombinující vše potřebné, i ten je ale omezující pro zážitek z virtuální reality

Mobilní virtuální realita tak bude dle Palmera úspěšnější a rozšířenější dříve, než pokročilejší virtuální realita na počítači. Hlavní rozdíl je pochopitelně ve výkonu a možnostech. Řešení typu Samsung Gear VR sice běží pouze s mobilním telefonem, ale nemůže poskytnout podobný výkon jako výkonné desktopové počítače, takže se omezuje spíše na multimediální zážitek ve virtuální realitě, statický a videoobsah, případně jednodušší hry.

Aby bylo možné nahradit kabely i pro virtuální realitu typu Oculus Rift nebo Vive VR, bude nutné vyřešit technologie pro bezdrátový přenos velkého množství dat s nízkou odezvou i bezdrátové napájení.

Diskuze (3) Další článek: Softwarový balík AMD Catalyst končí, přivítejte Radeon Crimson

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,