DirectX 12 bude úspornější a méně náročný na procesor

DirectX 12 bude úspornější  a méně náročný na procesor

Nová generace rozhraní DirectX 12 pro operační systém Windows by měla přinést podobné optimalizace, jako třeba řeší Mantle API od AMD. Jde především o ušetření vytížení procesoru, který by mohl limitovat výkon grafiky.

Na konferenci Siggraph Intel ukázal, že DirectX 12 přináší nejen vyšší výkon, ale i efektivnější zpracování scény, které dokáže snížit zátěž procesoru a tím tak umožnit hrát déle na baterii a udržet tablet chladnější.

Celkové TDP čipu v případě integrované grafiky umožňuje, že když procesorová jádra nejsou plně vytížená, může se grafika dostat na vyšší frekvence. Jak můžete vidět na srovnávacích obrázcích scény s 50 000 unikátními asteroidy, rozdíl na tabletu Surface Pro 3 je velký – 74 % v počtu snímků za sekundu (19 vs. 33 fps).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porovnání výkonu s DirectX 11 a DirectX 12 na tabletu Surface Pro 3

Samozřejmě se jedná o extrémní případ, který v reálných hrách nejspíše nelze zrealizovat, ale i tak se jedná o dobrou ukázku, jak velkou roli může hrát optimalizace.

Diskuze (20) Další článek: Intel Broadwell: detaily nové 14nm architektury

Témata článku: Microsoft, Technologie, Windows, Tablety, Procesory, DirectX, Dirigent, Vytížení, Celkové tdp, Extrémní rozdíl, Proces, Velký asteroid, Asteroid, Directx 11, Extrémní zátěž

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů