DirectX 12 bude úspornější a méně náročný na procesor

DirectX 12 bude úspornější  a méně náročný na procesor

Nová generace rozhraní DirectX 12 pro operační systém Windows by měla přinést podobné optimalizace, jako třeba řeší Mantle API od AMD. Jde především o ušetření vytížení procesoru, který by mohl limitovat výkon grafiky.

Na konferenci Siggraph Intel ukázal, že DirectX 12 přináší nejen vyšší výkon, ale i efektivnější zpracování scény, které dokáže snížit zátěž procesoru a tím tak umožnit hrát déle na baterii a udržet tablet chladnější.

Celkové TDP čipu v případě integrované grafiky umožňuje, že když procesorová jádra nejsou plně vytížená, může se grafika dostat na vyšší frekvence. Jak můžete vidět na srovnávacích obrázcích scény s 50 000 unikátními asteroidy, rozdíl na tabletu Surface Pro 3 je velký – 74 % v počtu snímků za sekundu (19 vs. 33 fps).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porovnání výkonu s DirectX 11 a DirectX 12 na tabletu Surface Pro 3

Samozřejmě se jedná o extrémní případ, který v reálných hrách nejspíše nelze zrealizovat, ale i tak se jedná o dobrou ukázku, jak velkou roli může hrát optimalizace.

Diskuze (20) Další článek: Intel Broadwell: detaily nové 14nm architektury

Témata článku: Microsoft, Technologie, Windows, Tablety, Procesory, DirectX, Directx 11, Vytížení, Velký asteroid, Asteroid, Proces, Extrémní rozdíl, Dirigent, Extrémní zátěž

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Ochraňte svou techniku před zloději

Testy All-in-One PC a herních monitorů

Proč byste měli chtít HDR televizi

Svět leteckých simulátorů