DirectX 12 bude úspornější a méně náročný na procesor

DirectX 12 bude úspornější  a méně náročný na procesor

Nová generace rozhraní DirectX 12 pro operační systém Windows by měla přinést podobné optimalizace, jako třeba řeší Mantle API od AMD. Jde především o ušetření vytížení procesoru, který by mohl limitovat výkon grafiky.

Na konferenci Siggraph Intel ukázal, že DirectX 12 přináší nejen vyšší výkon, ale i efektivnější zpracování scény, které dokáže snížit zátěž procesoru a tím tak umožnit hrát déle na baterii a udržet tablet chladnější.

Celkové TDP čipu v případě integrované grafiky umožňuje, že když procesorová jádra nejsou plně vytížená, může se grafika dostat na vyšší frekvence. Jak můžete vidět na srovnávacích obrázcích scény s 50 000 unikátními asteroidy, rozdíl na tabletu Surface Pro 3 je velký – 74 % v počtu snímků za sekundu (19 vs. 33 fps).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porovnání výkonu s DirectX 11 a DirectX 12 na tabletu Surface Pro 3

Samozřejmě se jedná o extrémní případ, který v reálných hrách nejspíše nelze zrealizovat, ale i tak se jedná o dobrou ukázku, jak velkou roli může hrát optimalizace.

Témata článku: Technologie, Microsoft, Windows, Tablety, Procesory, DirectX, Directx 11, Asteroid

20 komentářů

Nejnovější komentáře

  • David Šimáně 16. 8. 2014 20:18:37
    To je typická "javůrkovská čeština" -třeba v 1 větě slova reálná a...
  • Peter Fodrek 15. 8. 2014 12:57:13
    Ono to nebolo lahke najst Ikonas Graphics Systems - The world's first...
  • janch32 15. 8. 2014 11:15:27
    Radši bych uvítal nižší nároky na grafickou kartu, CPU ve hrách už dávno...
Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky