Díky DirectX 12 půjde využít společný výkon GeForce a Radeonu

Díky DirectX 12 půjde využít společný výkon GeForce a Radeonu

V nedávné bleskovce o DirectX 12 jsme zmínili informaci, že DirectX 12 umožní dvě grafické karty zapojené do společného výpočtu využívat tak, jako by šlo o jedinou kartu.

Web Toms Hardware ale přinesl ještě zajímavější detaily, které jsou stále neoficiální. Podle nich bude možné díky novému systému nízkoúrovňového propojení využívat ke společnému výpočtu i odlišné grafiky. Nejen z pohledu modelů, ale i výrobců. Bude tak možné mít v počítači zapojenou grafiku GeForce i Radeon a obě budou společně poskytovat výpočetní výkon pro spuštěnou hru a dokonce i pro jeden konkrétní vykreslovaný snímek.

Klepněte pro větší obrázek
Novinky s DirectX 12 vypadají prozatím opravdu zajímavě

Implementace těchto vlastností je ale na samotných vývojářích a také se nabízí otázka, jak to budou řešit ovladače AMD a Nvidie. Místo techniky AFR (Alternate Frame Rendering) bude DirectX 12 podporovat SFR (Split Frame Rendering), která nabízí minimální zpoždění při vykreslování snímků, takže by výsledkem měl být perfektně plynulý obraz.

Určitě by to bylo zajímavé, pokud by šlo spojit výhody technologií obou výrobců v rámci jednoho počítače. Jak to ale nakonec z pohledu podpory u her dopadne, na to si musíme ještě počkat.

Diskuze (30) Další článek: Intel chystá ještě výkonnější počítač v krabičce s Core i7

Témata článku: Microsoft, Technologie, Nvidia, AMD, DirectX, Minimální zpoždění, Dirigent, Plynulý obraz, GeForce, Directx 11, Split, Společný výkon

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Ochraňte svou techniku před zloději

Testy All-in-One PC a herních monitorů

Proč byste měli chtít HDR televizi

Svět leteckých simulátorů