Deset nejnebezpečnějších olympioniků na internetu

Diskuze čtenářů k článku

25. 02. 2010 10:59

Myslím, že celé Olympijské hry jsou nebezpečné. Rekordní výprava si vyjela na výlet a rozfrcala plno peněz. Mohla tam ject klidně jen Sáblíková s Bauerem. Z mého pohledu je to další nechutná masáž a nepovedený svátek sportu: http://www.mirecek.cz/973/sport-muj-boj-to-neni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 02. 2010 19:13

Sedíš u toho kompu už moc dlouho,jdi si taky jednou provětrat hlavu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2010 17:06

Proč? Proč už i tady. Proč komolíte jména! Američanka určitě nikdy neměla a ani nebude mít koncovku -ová!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2010 17:29

To je naopak správný přechylovat ( jako výjimku uznavám již přechýlená jména do jiného slavanského jazyka, např Kurniková vs. Kurnikovová ). Bez přechylování nemůžeš skloňovat, jméno se obtížněji používá. Kromě toho cizinci taky komolí naše jméno, například místo Řezáčová píšou Rezacova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2010 17:35

veru, a ja si pamätám aj George Voskovca ako herca v jednom filme :) ... nejaké prechyľovanie uľahčujúce skloňovanie je nič proti tomu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 24. 02. 2010 17:50

Protože je zkrátka čeština takhle postavená. Máme výhodu, že z pouhého jednoho slova poznáme, že se jedná o ženu. Co byste poznal z toho, kdyby komentátor řekl, že teď pojede Rodriguez?

Tady to ale nevyřešíme, pokračujte k Ústavu pro jazyk český, kde najdete další podrobnosti včetně ukázek: http://goo.gl/9lSg...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2010 17:59

Čeština je prostě takový diskriminační jazyk: buď ženám přidáme koncovku -ová, nebo je připravíme o skloňování. Aneb v praxi: do cíle dojel XY "před Reichem", ale v případě žen to bude bez koncovky "před Reich".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2010 18:47

Při skloňování mi to naopak přijde v pořádku, ale u výpisu jmen je to zhovadilost prvního stupně. Jak bývá zvykem třeba na novinkách (Jessica Albaová :D)

http://www.novinky.cz/zena/styl/189674-nejprita... ...

Ta tabulka je příšerně plná zkomolenin. Ale vidím že Jessicu nakonec po bouřlivé diskuzi opravili. A diskuzi pro jistotu smazali a zakázali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2010 19:31

On je to hlavně problém v případě, že někdo nepozná příjmení od jména či dokonce pseudonymu. Nedávno jsem třeba narazil v diskuzi o jakýchsi hudebních cenách na čtenáře, který přechylování moc nemusel a obhajoval to nesmyslnou větou ve stylu "když už všem píšete ová, tak pište i Lady Gagaová".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 24. 02. 2010 20:11

Já bych naopak uvítal, kdyby se podobně dalo pohlaví rozlišovat všude. Poměrně často mám problém, jestli mám v e-mailu oslovovat muže nebo ženu. Třeba příklad z posledních dnů: Árdís Ýr - je to chlap, nebo žena? A co je jméno a co příjmení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2010 19:40

Podle me je prechylovani hlavne projevem neslusnosti - nerespektujete jmeno a komolite ho.

Odkazany dokument Ustavu pro jazyk cesky ukazuje dalsi nesmyslnost v prechylovani: nektera prijmeni (Piaf, Kinsky) se nemaji prechylovat, ale jina (Temple, Stone) se prechyluji? Jak vysvetlite Sharon ze jeji jmeno mrsite zatimco Nastasja ma jmeno v poradku? Protoze Nastasja je lepsi herecka? :)

U nekterych exotickych jazyku vznikaji jeste vetsi obludnosti. Cinske jmeno muze vypadat jako Xa Li, vy ho napisete jako Xa Liova? (nebo to ma byt spis Li Xaova?)

Pokud sem dokument UJC pochopil spravne, tak prechylovani neni vyzadovano a je to vic zalezitost zvyku - nektera jmena neprechylujeme a nemame s tim problem. Takze pokud prechylujeme, tak tim v podstate davame nositelce najevo ze neni dost jedinecna a znama...

Ad Rodriguez - vetsinou vim jestli sleduju zenskou nebo muzskou disciplinu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 24. 02. 2010 20:08

Podle vás je to neslušnost, podle někoho jiného naopak výhoda. Proč se některá příjmení nepřechylují, v dokumentu Ústavu pro jazyk český vysvětlují. V češtině je přece i jinde tolik výjimek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 02. 2010 00:01

"Podle me je prechylovani hlavne projevem neslusnosti - nerespektujete jmeno a komolite ho. "

Americani delaji totez, viz klasicka veta: "This is Novak’s car".

To je take projev neslusnosti? Pridat to ’s? Ne, je to soucast daneho jazyka.

Tak nemelte nesmysly o neslusnosti. Ostatne, cinske jmeno Xa Li neexistuje - pise se uplne jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2010 19:06

já se musim přidat....taky se mě nelíbí přípona -ová......"ová" není gramatický tvar, ale součást jména, takže cizinky to täm nemaj a češky (slovenky)jo....a podle toho by se podle mě mělo tak psát....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2010 19:29

Přechylování je součástí gramatiky, tudíž -ová je gramatický tvar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2010 22:38

Ano, ale jména se nepřekládají, což díky -ová uděláte! Prostě mi to přijde celkově divné. Zrušil bych to. Jak tu někdo říkal jak to má poznat. Ono pokud v tom žijete tak to poznáte. (Petra Novák x Petr Novák). Co se týká dopisu. Pokud nevím píši ho všeobecně a nebudu rozlišovat zda je to on nabo ona.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2010 22:59

Ano, jména se nepřekládají, jména se přechylují. Mj. taky třeba skloňují - i to je deformace jména? Petr vs. Petra je celkem v pohodě, ale co když je to Vlasta Novák?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 02. 2010 00:04

"Ano, ale jména se nepřekládají, což díky -ová uděláte!"

Tady si neklo plete prechylovani s prekladem. A pak ma ta diskuse vypadat normalne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2010 23:56

Prechylovani je naprosto korektni a spravne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor