Dell vydělal díky Twitteru 6,5 milionu dolarů

Dell vydělal díky Twitteru 6,5 milionu dolarů

Dell, jeden z největších světových výrobců počítačů, dokázal proměnit své působení na sociální síti Twitter na reálný zisk. Od doby, kdy si firma založila účet a začala zde informovat o výhodných koupích svých produktů, zaznamenala nárůst příjmů o 6,5 milionu amerických dolarů. Americká společnost tak jasně dokazuje, že je Twitter právem označován za silný marketingový a prodejní kanál.

Příjem 6,5 milionu dolarů tvoří pouze malou část celkových výdělků společnosti, vzhledem k relativně snadné údržbě účtu na Twitteru je to však velice silné číslo. Dell na svém kanále twitter.com/delloutlet každý den nabízí téměř jednomu a půl milionu uživatelů své produkty a různé slevové akce.

Marketingoví pracovníci Dellu správně pochopili podstatu Twitteru jako prodejního nástroje a nedělají chyby, jako mnohé jiné firmy. Firma svým „followerům“ nabízí něco výhodného a zajímavého a ne pouhé odkazy na tiskové zprávy a další podobný a v tomto kontextu zcela nezajímavý materiál.

Twitter je silný společník pro byznys, jen vědět jak na něj

Twitter je ve světě byznysu chápán jako silný marketingový nástroj, nicméně je firmami v drtivé většině špatně využíván. V poslední době roste trend, kdy „je prostě nutné na Twitteru být“, i když společnost prakticky nemá promyšlenou strategii, jak zde působit. Mnozí odborníci tuto situaci přirovnávají k tápání některých tradičních médií (televize a tisk) ve sférách internetu a sociálních sítí.

Podobně jako Twitter lze jako marketingový kanál využít i Facebook, i zde však firmy a média často netuší, jak s takovým prostorem naložit a prakticky sem pouze kopírují obsah svých webů. V konečném důsledku tak vytváří další RSS výstup. Jak už bylo zmíněno, firmy pouze vkládají nové tiskové zprávy, média pak odkaz na všechny právě vycházející články.

Marketéři v Dellu pochopili, že na sociální sítě se musí jinak, že musí být nějakou přidanou hodnotou, a i když příjmy nejsou v kontextu celé společnosti nijak nosné (viz poslední finanční výsledky Dellu), výsledek je to výborný. Vložit jednu zprávu denně zabere pouhých pár sekund, když se tomu zároveň přizpůsobuje webový a prodejní obsah už v kořenech.

Samotný Twitter se snaží uživatelům, kteří svůj účet využívají v rámci byznysu, vyjít vstříc a nabízí všemožné analytické nástroje pro jeho správu. Tyto služby však firmě k přežití nestačí, proto začíná prodávat informace v reálném čase Googlu a Microsoftu. Navíc dost možná v budoucnu přibydou reklamní sdělení.

Témata článku: Byznys, Internet, Sociální sítě, Dell, Tradiční nástroj, Reklamní odkaz, Poslední doba, Prodejní výsledek, Televize akce, Analytická firma

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

Včera | Vojtěch Malý | 131

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

Na webu najdete hromadu rad, jak zrychlit počítač a Windows. My jsme na to šli opačně a naopak jsme hledali činnosti, které ho nejvíce zpomalují. Toto je třicítka těch základních.

12.  11.  2017 | Jakub Čížek | 90

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

** Každá elektrická krabička má konektor pro napájení nebo baterii ** Jenže pozor, jednou by to tak nemuselo být ** Drobná elektronika se může živit rádiovými vlnami

14.  11.  2017 | Jakub Čížek | 15


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje